Golf mk 2:seen tekniikka ja voimansiirto golf mk3:sta?!

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

vw_hullu
-
Viestit: 57
Liittynyt: 17.6.2009 20:32

Golf mk 2:seen tekniikka ja voimansiirto golf mk3:sta?!

ViestiKirjoittaja vw_hullu » 20.2.2012 19:58

Kerkotkaas mikä kytkinasetelma kannattaisi laittaa/kävisi Golffendeeriini?

Autohan oli golf mk II -91 ja kone tyyppi 1.8 i rp ja vaihdeloota on viisivaihteinen 020...

Rupeaa ottamaan aikasen ylhäällä kytkytin... ja joutuu väli kaasulla vaihtamaan vaihteen kuin vaihteen jotta menee silmään ettei rutisisi....

Vai lieenee mennyt sitten vaihteisto kun ei ollut öljyä kuin litra laatikossa kun pariviikkoa sitten tuli vaihdettua vanhat mustat tervat puhtaisiin 75w90 mobileihin...

Mielellään vaihtaisin jonkin jykevämmän kytkimen...

Käykö esimerkiksi gtin kytkin tai jokin joku muu vastaava??[/u]
Viimeksi muokannut vw_hullu, 25.2.2012 14:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 20.2.2012 20:22

Kytkin rupeaa yleensä luistamaan, kun on tiensä päässä. Jos vaihteet menee heikosti päälle (etenkin 1 & 2), niin se kielisi ehkä ennemminkin kuluneista synkroista. Kuluneet vaihdevivuston niveletkin tekee tuota, että pykälät menee huonosti päälle.

Jos kytkimen tuohon vaihdat, niin en näe järkeä laittaa tuonne muuta kuin se alkuperäinen 66kW version kytkin. GTI:n kytkimellä et tuon moottorin jatkeena saavuta mitään, ellet ole sitä virittämässä ja mietityttää alkuperäisen kytkimen riittävyys.

vw_hullu
-
Viestit: 57
Liittynyt: 17.6.2009 20:32

ViestiKirjoittaja vw_hullu » 20.2.2012 20:36

juu olisiko synkrot menossa kun ei tuota öljyäkään ollut tuolla laatikossa kun ehkä se litra... vaihteisto vaihtoon saman tien ;)

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 20.2.2012 21:05

Olen kuullut että alkuperäinen öljykin voi auttaa vaivoihin.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 20.2.2012 21:11

Ei ne sitä öljyä vollkarilla itse tee. Mobil vs 200 tai castrol syntrans transaxle 75W-90

vw_hullu
-
Viestit: 57
Liittynyt: 17.6.2009 20:32

tekniikan vaihto kysymyksessä?!

ViestiKirjoittaja vw_hullu » 25.2.2012 14:20

Nyt olisi tuollainen golf mk3 -92 1.8 koneella ja 5 vaihteisella laatikolla oleva, josta suunnittelin, että otan koko tekniikan tai vastaavasti vaihdelaatikon jos käypi päikseen...

Mistäköhän mahtaa löytyö 3-koppaisesta moottori tyyppi... ja vaihdelaatikon tyyppi?

Aikomuksena olisi siirtää koko kone laatikkoineen tuohon kakkosen keulille.. tosin kakkosen omalla ruiskulla, sytytyksellä ja vetoakseleilla tietysti...

Ja vetoakselien laipat käy päikseen 3:sta ja 2.sta? Vai käykö?

Kertokaa kuka tietää helpottaisi kummasti. :)

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 25.2.2012 17:26

10 min. homma vaihtaa laipat. Konekoodi on joko AAM tai ABS. Löytyy kansitason tuntumasta 3 pytyn paikkeilta.

Vaihteistokoodi löytyy kytkinkopasta.

vw_hullu
-
Viestit: 57
Liittynyt: 17.6.2009 20:32

ViestiKirjoittaja vw_hullu » 25.2.2012 18:39

Juu kun aikeena olisi vaihtaa ns. vähemmän ajettu moottori tilalle kolmos kopasta kun olisi siihen olisi tehty kytkin rempat ja kansi rempat.yms...

Ja näyttää olevan ns.BOL ON, tietysti pieniä mutkia lukuun ottamatta....

Kun kakkiksessa rupeaa nuo vaihteetkin takkuaman ja vaihtaessa kurahtavat ja olisi kytkin remppakin muutenkin tiedossa...


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa