Jaa.a tollasen 1.8l vapari passatin seedanina omistan, siinä on ollut pitemmän aikaa öljyvuotoo, sotkee öljyllä öljypohjan ja näitä muita letkuja yms vehkeitä samalla, minusta kuitenkin öljyn kulutus on semmosta että kun on ajanut öljynvaihdon jälkeen 5-6000 km niin on lähellä alarajaa öljyt, normaalia volkkarin syöntiä?
Rupesin katselemaan että mistä mahtaisi johtua, niin ensimmäisenä näyttäisi siltä että, öljypohjan tiiviste voinee vuotaa, ainakin öljypohjan ruuvvit tuntui olevan hieman löysässä ja niitä varovasti kiristelin ensihätään.
Mulla on Alfamerin Tunne autosi kirja passatista, siinä kehotetaan purkamaan auton etupää (huolto asentoon) jotta tilaa saadaan lisää, onko tämä tarpeellista? kuitenkin näytti siltä että öljypohja ei ole kovinkaan suuri ja sen saattanee saada ilman suurempia purkutoimia irti?
Onko volkkarimiehet purkaneet passatejaan tuolta öljypohjasta, että voisi valaista asiaa hieman :)?
Katsastuksessa huomautti mutta hyväkstýtty eikä tarvi näyttää mutta kolmen viikon sisään korjattava.
Tarpeelliset osat osaan kyllä hankkia sitten, tietenkin voitte myös mainita muita mahd. öljyvuoto paikkoja jotka kannattaisi tutkia, venttiilikopan tiivisteen olen vaihtanut kun täytti tulpan kolot öljyllä tässä toissakesänä.. :D
EDIT: tarkoitan "öljypohjalla" nyt sitä pientä kuppia moottorin etuosassa jossa öljyn poisto proppu on kiinni.
Katsastusinssi puhui myös jotain moottorin huohottimesta, tarkoittikohan kampikammin huohotinta ja niiden letkuja? onkohan suurikin homma putsata se huohotin systeemi?
Passat -99 (3b) öljyvuoto?
Valvoja: ffp jäsenet
Lainaus tältä foorumilta toisesta säikeestä:
Tuohon alan itsekin jo epäilyjäni kohdistaa koska tutkailin öljyn tulevan ylempää kuin öljypohjasta, ja jouduin kerran jo vaihtamaan venttiilikopan tiivisteen kun tulpanputket täytty öljystä ja ei startannu ennää.
AlfaMerin korjausopas ei anna minkäänlaista ohjetta miten tarkistaa tämä huohotin putki eikä sitä näytetä missään.
Haluaisin tähän vinkkejä teiltä, kirjassa mainitaan vain että ne olisi hyvä tarkistaa että onko tukossa /vioittunut, mutta missään ei kerrota että, kuinka.
Todennäköisesti turbon öljyvuoto, mahdollisesti voisi olla myös pieni reikä öljypohjassa tai umpitukossa oleva huohotin, jolloin tiivisteet hajoaa alkaen venttiilikopan tiivisteestä.
Service OIL = öljynvaihtohuollon kilometri- tai aikamääre on tullut täyteen.
Tuohon alan itsekin jo epäilyjäni kohdistaa koska tutkailin öljyn tulevan ylempää kuin öljypohjasta, ja jouduin kerran jo vaihtamaan venttiilikopan tiivisteen kun tulpanputket täytty öljystä ja ei startannu ennää.
AlfaMerin korjausopas ei anna minkäänlaista ohjetta miten tarkistaa tämä huohotin putki eikä sitä näytetä missään.
Haluaisin tähän vinkkejä teiltä, kirjassa mainitaan vain että ne olisi hyvä tarkistaa että onko tukossa /vioittunut, mutta missään ei kerrota että, kuinka.
Pura itse ja ratkaise itse ongelmat!
Pasuuna ruikkasi öljyt kartanolle työmatkalla matkan teko loppui siihen.
Kampikammion huohotin putki näytti haljenneen kahteen osaan ja öljynsuodattimen jalan ja öljynlauhduttimen välistä tiiviste poikki.
Pakettina sellainen 100e remppa sis. öljyt ja jäähd nesteet ja viikonverran pasuuna seiso autotallissa ja illanpäälle sillon ku jakso nin rassasi..
Kottero ajossa jälleen.
Pasuuna ruikkasi öljyt kartanolle työmatkalla matkan teko loppui siihen.
Kampikammion huohotin putki näytti haljenneen kahteen osaan ja öljynsuodattimen jalan ja öljynlauhduttimen välistä tiiviste poikki.
Pakettina sellainen 100e remppa sis. öljyt ja jäähd nesteet ja viikonverran pasuuna seiso autotallissa ja illanpäälle sillon ku jakso nin rassasi..
Kottero ajossa jälleen.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa