Elikkä TFSI moottori kyseessä ja normaaliin huoltoväliin siirryin. Pitääkö tuo öljy siltikin olla 504/507 luokituksen ja mitä tuo yleensä edes tarkoittaa?
Tällä hetkellä öljyinä on Castrol Edge Sport 0w40 specseillä
ACEA A3/B3/B4/C3, API SM/CF, BMW Longlife-04, MB-Approval 229.31/ 229.51, VW 502 00/503 00/505 00, Porsche
Onko sopivaa öljyä?
Longlife öljyistä normaaliin.
Valvoja: ffp jäsenet
Itse olen ainakin käyttänyt LL öljyjä ihan normaalilla öljynvaihtovälillä. Eipä ole ongelmia vielä ollut, ihmetyttää vain nuo LL-hömpötykset, kun normaalillakin öljynvaihtovälillä öljyt likaantuvat kohtalaisen paljon... Vielä sama määrä pitäisi ajaa likaisilla öljyillä. :f En osaa sanoa lisäaineista tarkasti, mutta oma uskomukseni on, että LL öljyissä pitää olla rikkihappoja yms. neutralisoivia lisäaineita enemmän, joten tuskin tästä haittaa on normaalillakaan öljynvaihtovälillä?
Mitä porukka on mieltä ohuemmista öljyistä (5w30)? Eihän tuo nyt niin paljon "normaalia" 0w40 öljyä ohuempaa ole. Toisaalta myös valmistustoleranssit ovat ajansaatossa pienentyneet, joten mutulla sanoisin, että ohuempi öljy voi modernissa koneessa joissain tilanteissa voidella paremminkin.
Mitä porukka on mieltä ohuemmista öljyistä (5w30)? Eihän tuo nyt niin paljon "normaalia" 0w40 öljyä ohuempaa ole. Toisaalta myös valmistustoleranssit ovat ajansaatossa pienentyneet, joten mutulla sanoisin, että ohuempi öljy voi modernissa koneessa joissain tilanteissa voidella paremminkin.
Näistä tunnutaan olevan montaa mieltä, mutta omasta mielestäni ei ole vättämättä huono ajatus käyttää 504.00/507.00 luokituksen täyttävää öljyä vaikka vaihtaisikin öljyt 15tkm välein.
Esim. Miedän perheen 1,6-16V Golffiin olen viimeiset öljyn vaihdot laittanut Shellin 5W-30 504.00/507.00 luokituksen täyttävää öljyä, vaikka öljyt vaihtuukin aina noin 12-15tkm välein. Tuo Shellin liemi on kohtuu hintaista ja todistetusti toimii ainakin tuossa AZD koneessa kahden muun valmistajan tuotteisiin verrattuna mainiosti.
Esim. Miedän perheen 1,6-16V Golffiin olen viimeiset öljyn vaihdot laittanut Shellin 5W-30 504.00/507.00 luokituksen täyttävää öljyä, vaikka öljyt vaihtuukin aina noin 12-15tkm välein. Tuo Shellin liemi on kohtuu hintaista ja todistetusti toimii ainakin tuossa AZD koneessa kahden muun valmistajan tuotteisiin verrattuna mainiosti.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”