"audin 100 2litraanen" k-jetronic nykii

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

realsanta
-
Viestit: 11
Liittynyt: 22.4.2006 18:52

"audin 100 2litraanen" k-jetronic nykii

ViestiKirjoittaja realsanta » 4.9.2011 10:41

eli potilas on porsche 924 (vm82) jossa on käytännössä sama mylly kuin vanhoissa audi satasissa

jotain eroja on imu/pakosarjssa

eli kylmänä käy ihan jees ja vetoja on... mutta eileen tuli vika et kun kone lämpeneen niin alkaa nykyminen 3000rpm kohdilla niikuin soppa loppuis on semmoinen tunne

ja tuo on aina vähän nykiny kiihdyttäessä.... mutta ei ikinyä rytyyttänyt vastaa

eli mistäs kohtaa vois yrittää lisätä seosta? vai voiko tuos säätää vain tyhjäkäynti seosta?

tulpat on vaihdettu, alle 500km sitten ja virranjakajan kurkkasin ja rapsustin puhtaaksi (melko uudelta sekin näytti kansi+pyörittäjä)

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 4.9.2011 11:55

Seoksen säätämien ei ole korjaus vikaan. Vetääkö kieroksilla sitten kunnolla vai nykiikö, niin paljon ettei ajosta tule mitään?

realsanta
-
Viestit: 11
Liittynyt: 22.4.2006 18:52

ViestiKirjoittaja realsanta » 4.9.2011 16:08

ongelma korjaantui kai? kun ruuvasin 3mm kuusiokololla viereistä reikää jossa suuttimien putketlähtee 1/4 kellonsuuntaisesti... ainakin nyt toimi koeajon ajan hyvin ei koskaa noin hyvin ole vetänyt kuin äskön tuo auto ei yhtään nykimistä(vedossa/tasakaasulla)

nyki se tasakaasullakin ihan pikkuisen silloin tällöin niin kaun kun tuo on ollut mulla..

entäs pitäiskö tuolaisessa koneessa käyttää lisäainetta bensanjoukossa?

ja E10 ei varmaa kannata edes koittaa ajella?

realsanta
-
Viestit: 11
Liittynyt: 22.4.2006 18:52

ViestiKirjoittaja realsanta » 5.9.2011 19:51

nyt vika on takas! kylmänä sitä ihan pientä nykimistä mitä ennenkin sitten kun lämpes niin taas Perkeleen romu rupes nykimään

ainut millä jotenkin voi ajaa ihan kevyen kevyellä pinta kaasulla :banghead:

eikä auttanut kiersin tuota ruuvia molempiin suuntiin reilusti ja sitten takas mistä aloitin

J.S.P
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.7.2007 23:08

ViestiKirjoittaja J.S.P » 5.9.2011 20:53

Ettei kummiskin sytkäpuolen vika? - vaikkapa tulpanjohdot?

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 5.9.2011 21:20

Vitoskoneisessa Passatissa löi sytytysjohto läpi venttiilikopan suuntaisen putken läpi kulkiessaan. Muuten ei huomannut kuin pimeällä meni katsomaan, niin sininen juova kulki johtimen ja maan välillä. Myöhemmin oli Audissa jotain samanlaista läpilyöntiä.
Laadukkaat sytkäjohtimet eivät ole näihin ihan halpoja, mutta säästävät pidemmän päälle monelta vaivalta.

realsanta
-
Viestit: 11
Liittynyt: 22.4.2006 18:52

ViestiKirjoittaja realsanta » 9.9.2011 13:13

dodiin nyt on ongelma 99% varmuudella ratkaistu... noi vanhat tulpan johdot päästi kipininän karkuun kuumana

auto toimi jotekin nykimättä 6% seoksella kun laski tuonne ~3% niin alko pätkintä

hain uudet tulpat NGK ilman R-olevat ja boschin piuhat niin nyt toimii normaalisti ja hc laski samalla seoksella(~3%) yli 1000:sta ->150

eikä noi boshin johdot nyt niin kalliit ollut alle 30€ sarja toki piti irtona ostaa kun ei ollut valmista sarjaa hyllys

nyt hymyilyttää taas ajella kun ei nyi

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 9.9.2011 13:33

Juu, irrallisena ostin omaankin Audiin joku vuosi sitten, yllättäen parani käyntikin.
Itse olen noihin viisimukisiin laittanut nelikärkitulppia, ei tarvitse muutamaan kymmeneen tuhanteen vaihtaa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa