1.8 ABS sytytys pätkii

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Asku
-
Viestit: 75
Liittynyt: 18.8.2009 16:34

1.8 ABS sytytys pätkii

ViestiKirjoittaja Asku » 2.9.2011 20:28

Golfi on jo jonkin aikaa käyny lämpimänä huonosti joten katoin pellin alle... lamdan toinen johto oli poikki, kolvasin sen kuntoon. Sitten ostin lämpöanturin ja sillä sain lämmöt kohilleen mittarin mukaan n.80 ajossa ja tyhjäkäynnillä 90. Vieläkään ei toimi kunnolla. lamdan tai lämpötila-anturin irroitus ei vaikuta käyntiin... eli kone on vikatilassa?
Seuraavaksi aloin kattomaan sytytystä ajoituslampulla, sytytys on kohillaan ja 1 ja 4 pytty saa kokoajan kipiinä mutta 2 ja 3 pytty menee välillä pimeäksi, kummatkin aina yhtä aikaa. kokeilin uudella tulpanjoholla muttei vaikuttanut asiaan. lisäksi puolanjohdosta saa epämääräisen välähtelyn.

Olisikohan tuo puola hajalla vaikka sen navoista saa 0.7ohmin lukeman?

tulpat on vaihdettu 1kk takaperin ja tulpan johtosararja + jakajankansi ja pyöriä pari vuotta sitten mutta kokeilin toisella kannella ja pyöriällä samalla tuloksella.

niin ja mitä mieltä olette tarvike puolasta ja johoista?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 2.9.2011 20:54

Aika yleinen se puolapaketti. Laadukas tarvike on ihan hyvä.

nikkon
-
Viestit: 19
Liittynyt: 3.8.2011 21:09

ViestiKirjoittaja nikkon » 3.9.2011 11:30

Multa löytyy noita parikin toimivaa. 10e kpl Tampereella. Pirauta jos kiinnostaa 040- 1708864

Asku
-
Viestit: 75
Liittynyt: 18.8.2009 16:34

ViestiKirjoittaja Asku » 3.9.2011 13:08

Onko kellään tietoa nuista liittimean nastojen vastuksista tuossa puolassa? mittasin noista isommista navoista 0.7Ohm. varaosapuljussa ei oikein saanu selvää oikeasta puolasta niin taian mennä ens viikolla pörhölle ja ostaa alkuperäisen puolan, johdot, virranjakajankannen ja pyöriän. Millälailla hal anturi oireilee? sopisiko se tähän sytytysongelmaan.

tepi3
-
Viestit: 652
Liittynyt: 15.5.2007 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja tepi3 » 3.9.2011 14:04

Puola hajoaa yleensä kerrasta ja sitten ei käy ollenkaan. Hall anturi yleensä tekee saman, ainakin kun piuhan nykäsee irti niin sammuu kokonaan.

Ota akun kenkä irti ja odottele n. 15min. sitten kenkä kiinni ja vaihtelevaa ajoa hetkisen jotta ecu kalibroituu.

edit. Niin ja kokeile vielä puolan ja jakajan välisestä johdosta, tuleeko sieltä tasainen kipinä. Jos tulee, niin vika on jakaja/tulpanjohto akselilla... jos ei, niin sitten voipi olla jossain muualla.

Asku
-
Viestit: 75
Liittynyt: 18.8.2009 16:34

ViestiKirjoittaja Asku » 3.9.2011 14:15

ei tule puolanjohdosta tasasta kipinää lampulla... tosiaan 2 ja 3 pytyn sytytys jää pimeäksi välillä. kokeilen tänään kaverin puolanjohtoa ja puolaa jos paranis. jos ei niin sitten täytyy varmaan hall anturi uusia jos se ei vaikka tunnista kahden pytyn kohdalla kunnolla.

onko muuten caddyn 1.8 nelipisteruiskussa sama puola? vuosmalli tais olla 90

Asku
-
Viestit: 75
Liittynyt: 18.8.2009 16:34

ViestiKirjoittaja Asku » 3.9.2011 19:03

Jahas... kokeilin toisella puolanjohdolla ja tulpilla... lampulla saa säännöllisen kipinän puolanjohdosta silloin kun 2 ja 3 pytyn piuhat on pimeenä ja taas kun ne välkkyy niin puolanjohto on hyvin epämääräinen. taitaa mennä virranjakaja tai puolapuolelle vika? toimii samanlailla kaksilla eri pyöriöillä ja kansilla. mielenkiintoista.

E: kuinka paljon jakajan akselissa saa olla väljää ylös ja sivusuunnassa? tuo liikku ihan vähän sivusuunnassa ja yöspäin reilummin.

tepi3
-
Viestit: 652
Liittynyt: 15.5.2007 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja tepi3 » 3.9.2011 21:39

Edelleen en usko puola vikaan. Lyököhän maihin 2 ja 3 kohdalla sen kipinän jostain syystä? Voihan se hall anturikin temppuilla...

ed. kirjaampa ajatukseni, eli: Hall anturi katkoo sytytyksen, sama anturi katkoo kaikille sylintereille, joten jos 2 ja 3 jää pimeäksi, vika ei ole siinä, Puola tekee kipinän. 1 ja 4 saa hyvin kipinää, siis puola on kunnossa. Sitten tulee pyörijä ja jakajan koppa, onko 100% kunnossa? pitäs olla tommonen golffi tuossa edessä niin vois alkaa kyselemään tarkemmin, ei vaan muista ulkoa...

Asku
-
Viestit: 75
Liittynyt: 18.8.2009 16:34

ViestiKirjoittaja Asku » 4.9.2011 14:02

Jakajan kansi ja pyöriä ovat vanhoja, toinen on n. 2v vanha ja 10k-15k ajettu kuen myös tarvike johdot. kokeilin toisilla tulpilla ja edellisellä kannella ja pyöriällä, ei vaikutusta. taian ostaa ens viikolla uudet piuhat ja pyöriän ja kannen niin ne varmasti sitten toimii. jos tuo ei vaikuta niin pakko kai sitten alkaa kattoon virranjakajaa pöydällä

Asku
-
Viestit: 75
Liittynyt: 18.8.2009 16:34

ViestiKirjoittaja Asku » 4.9.2011 15:01

Hetkinen... kuuluisko sytytyspuolalla olla oma maadoituspiuha? tossa eui kyllä ole semmosta ollukkaan

Asku
-
Viestit: 75
Liittynyt: 18.8.2009 16:34

ViestiKirjoittaja Asku » 5.9.2011 19:49

hmmm... nyt on virranjakaja pöydällä, jahka saan sen putsattua niin kokeilen taas. kattelin sitä ennen taas sytytystä lampulla. 1 ja 4 pelaa edelleen kokoajan ja lamppu näyttää kipinää 2 ja 3 sylintereillekkin lähes kokoajan, välillä menee pimeäksi, tulpat vain kastuu vaikka vaikka vaihtelee johtoja ja tulppia laitoihin. puolan johdosta en edelleenkään saa kunnon kipinää katottua, johtoki on siis kertaalleen vaihdettu. Mistä tuo vois lyödä kipinän maihin vai onkohan vain liian heikko kipinä puolalta? mutta taas silti 1 ja 4 pelaa. hmmm.... jännäksi menee.

Pitäs vissiin mitata puristuspaineet vaikka tuskin tämä siitä on kiinni kun puolanjohdon kipinäki on epämääräinen,

onhan sytytys järjestys 1342?

Asku
-
Viestit: 75
Liittynyt: 18.8.2009 16:34

ViestiKirjoittaja Asku » 21.9.2011 21:40

Joo vika ratkaistu. Vaihoin hal-anturin niin toimi kylmänä muttei kuumana, niinpä kokeilin onko imuvuotoa ja imusarjan tiivistehän se vuosi. nyt käy kuin uusi ja on paljon pirteämpi kuin muistan olleen koskaan!

Asku
-
Viestit: 75
Liittynyt: 18.8.2009 16:34

ViestiKirjoittaja Asku » 21.9.2011 21:44

Niin ja nyt vaan vois ton vanhan pienen ärsyttävän nykimisen tasakaasulla koittaa saada pois, nyt ei 10km aikana tullu kaasuläppäpotikasta vikakoodia mutta uskoisin silti sen olevan syynä, lisäksi kone ei aina mene aivan tyhjäkäyntikierroksille kaasun painalluksen jälkeen vaan käy noin 10s n.100rpm korkeanmalla. Toikin viittaisi kaasuläppäpotikaan?

Kokemuksia?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa