On tuossa potilaana coupe audi 2.3:sella NG koneella. Ongelmana on olematon alavääntö ja nykivä meno pintakaasulla ja kaasun noston/painalluksen yhteydessä. Eli kyseinen moottorihan on tunnettu maamoottorina, mut nyt tarviaa 4k kierroksia ennen kun jaksaa mennä mihinkään, jos sillonkaan, nykimistä myös havaittavissa kun lähtee vedättämään alhaalta. Myöskin aivan pintakaasun tuntumassa nykii hienokseltaan, huomaa kun mennään loivaa alamäkeä tai taajanopeutta. Isommalla kuormituksella ei huomaa. Toinen erittäin ärsyttävä piirre on kun vaihdetaan vaihdetta tai siirrytään moottorijarrulle/takaisin kaasulle. Koko auto nytkähtelee rajusti pienimmästäkin polkimen liikkeestä. Todella raskasta ajaa sukkasillaan koko ajan, varsinkin ruuhkassa. Ennen muinoin kun tuolla ajelin niin esim. moottorijarrulle siiryminen tapahtui pehmeästi, ikään kuin veto olisi hiljakselteen loppunut kun kaasun nosti ylös. Esim talvella kylmärikastuksella(joka ei myöskään toimi) teki näin, mutta kun lämpiää, niin alkaa kulmikkaaksi meno. Päästöt oli kierroksilla hieman yläkanttiin(HC ja lambda). Röpöttää hieman kierroksia annettaessa, ohjauspaineensäätimen liittimen kun ottaa irti niin pahenee tuo röpötys, eli ilmeisesti liika aine aiheuttaa moista?
Jo tehtyä:
- Lamba (putken ja pakosarjan välisessa laipassa hiukan vuotoa, ku säklättää)
- Määräjakaja vessanpyttyineen(loppui valoihin sammuilu ja kulutus tippui)
- Tuplat, johdot, pyörijä ja kansi. Kaikki Boshin tuotteita.
- Imuvuodot tsekattu.
Mitäs sitä seuraavaks tutkis?
KEIII-jetin kanssa ongelmia
Valvoja: ffp jäsenet
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa