Tuontiautoon tehtävät huollot.
Valvoja: ffp jäsenet
Tuontiautoon tehtävät huollot.
Ostin tuossa audi ttq:n vm 01 joka on tuotu äskettäin hitlerin kotikulmilta. Ainuttakaan huoltoo ei ole vielä tehty suomen puolella. Näin ollen, mitä huoltoja porukka on tehnyt tuontiautoon?
Varmaan jakopää, öljyt, jääh.nesteet... muuta? Onko öljyjen kans tehty mitään ihmeitä forte tms?
kaikki vinkit tervetulleita.
Varmaan ollu keskustelua aiheesta, mutta minä en ainakaan löytänyt.
kiitos jo valmiiks vastauksista.
Varmaan jakopää, öljyt, jääh.nesteet... muuta? Onko öljyjen kans tehty mitään ihmeitä forte tms?
kaikki vinkit tervetulleita.
Varmaan ollu keskustelua aiheesta, mutta minä en ainakaan löytänyt.
kiitos jo valmiiks vastauksista.
Viimeksi muokannut Lydes, 13.7.2011 22:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 126
- Liittynyt: 22.5.2004 22:40
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Täällä näkymäs luotetaan huoltokirjaan kun raamattuun. ;D elikkä, täällä kukaan ei saksan shaisse öljyjen jälkeen tee mitää fortte pesua? jäähdytinnesteiden luotetaan kestävän pakkasta, jakohihnaa ei kukaan vissiin vaihda tms? ite oon ainakin hieman skeptinen noihin täydellisiin huoltokirjoihin tuontiautossa. Ihan näitä perus jippoja tässä ajattelin... mitä kannattaa vaihtaa mitä ei?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Nimenomaan.
Mitä eroa sillä on, huolletaanko se katiska suomessa vaiko Saksassa?
Oman mielenrauhan vuoksi itse vaihtaisin sen jakopään, ison kasan niveliä&puslia, alustan, ölpät&suodattimet, tulpat, ölpät ym muut myös askiin&perään jne... (mut noi nyt kannattaa tehdä huvikseenkin, eikä sillä liene mitään eroa onko auton myynyt Saksalainen vaiko suomalainen autokauppias)
Tietty jos huoltokirjasta löytyy faktaa että asioita on tehty aiemminkin oikein, en välttämättä ekana epäilisi ko. merkinnän oikeellisuutta ihan ekana, jos ajokki on yhtään asiallisemman oloinen.
Mitä eroa sillä on, huolletaanko se katiska suomessa vaiko Saksassa?
Oman mielenrauhan vuoksi itse vaihtaisin sen jakopään, ison kasan niveliä&puslia, alustan, ölpät&suodattimet, tulpat, ölpät ym muut myös askiin&perään jne... (mut noi nyt kannattaa tehdä huvikseenkin, eikä sillä liene mitään eroa onko auton myynyt Saksalainen vaiko suomalainen autokauppias)
Tietty jos huoltokirjasta löytyy faktaa että asioita on tehty aiemminkin oikein, en välttämättä ekana epäilisi ko. merkinnän oikeellisuutta ihan ekana, jos ajokki on yhtään asiallisemman oloinen.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Jos huoltotarvikkeiden hinta saksassa korreloi varaosien hinnan kanssa suomessa ja tulotasojen kanssa niin siellä vaihdettaisiin öljyt tiheämmin kuin täällä. Miksi kukaan jättäisi esim. öljyhuollon tekemättä jos yleensä meinaa omistaa autoa? Eri asia teettääkö sen merkkiliikkeessä ja väärentää paperit vai tekeekö sen itse. Jos autoon ei vaihdeta öljyjä niin se hajoaa. Piste.
Jos sitä tahtia olisi tehty pidempään niin auto olisi hajonnut jo ennen myyntiä.
Mutta vaihda kaikki huollettavat osat niin voit olla varma. Itsellä vaan on se käsitys että tuolla automaassa osataan huoltaa auto paremmin kuin täällä skandinaviassa maaseudulla.
Jos sitä tahtia olisi tehty pidempään niin auto olisi hajonnut jo ennen myyntiä.
Mutta vaihda kaikki huollettavat osat niin voit olla varma. Itsellä vaan on se käsitys että tuolla automaassa osataan huoltaa auto paremmin kuin täällä skandinaviassa maaseudulla.
Jos kauhean epävarma olet tehtyjen huoltojen määrästä tai laadusta niin vaihda itse kaikki nesteet, suodattimet, tulpat ja jakopäähän uudet hilut.
Sen mitä itse muistelen Saksassa käyneeni, niin öljy maksaa siellä reilusti enemmän kuin täällä kotisuomessa. Näin ollen vanhempiin autoihin saattaa olla käytetyn jotain "halvempaa" öljyä jos edes vaihdettu ollenkaan joka huollossa. Pelaa varmanpäälle ja tee nyt siihen iso huolto jas meinaat autoa pitää pitkään.
Sen mitä itse muistelen Saksassa käyneeni, niin öljy maksaa siellä reilusti enemmän kuin täällä kotisuomessa. Näin ollen vanhempiin autoihin saattaa olla käytetyn jotain "halvempaa" öljyä jos edes vaihdettu ollenkaan joka huollossa. Pelaa varmanpäälle ja tee nyt siihen iso huolto jas meinaat autoa pitää pitkään.
Hyvähän se on 15-30k€ autossa säästää 50-70€ jättämällä maahantuonnin yhteydessä öljynvaihto väliin. Kyllä on kannattavaa touhua!
Kaikki uitetut autot mitä itselle ja kavereille on tullut on aina huollettu heti Suomeen tulemisen jälkeen, oli huoltokirja Saksasta tai ei. Kulu on joka tapauksessa niin pieni ja samalla saa mielenrauhan kun tietää mitä autolle on tehty.
Kaikki uitetut autot mitä itselle ja kavereille on tullut on aina huollettu heti Suomeen tulemisen jälkeen, oli huoltokirja Saksasta tai ei. Kulu on joka tapauksessa niin pieni ja samalla saa mielenrauhan kun tietää mitä autolle on tehty.
-
- -
- Viestit: 126
- Liittynyt: 22.5.2004 22:40
- Viesti:
En tiiä montako suomiauton moottoria ja tuontiauton moottoria ootte elämässänne OIKEASTI aukaisseet. Enkä nyt tarkoita moottorin aukaisulla nyt pelkkää öljykorkkia.
Ite purin aikoinaan noita Saksasta uitettuja gti ja g60 patoja sen 10kpl ja nyt viimeisen 3v aikana toistakymmentä 1.8 20v moottoria. Näiden jälkimmäisten purkamisen syy on ollut joko katkennut kiertokanki tai öljynpaineongelmiin hajonnut moottori. Järjestään kaikissa moottoreissa kk-laakerit ovat kuluneempia, öljypohja ja venakoppa täynnä "bitumia" tai mitä palanutta mineraaliöljyn paskaa lieneekään. Öljysihdit täynnä palanutta öljykarstaa. Huohottimet tukossa jne jne. Tälläisiä ongelmia ei ikinä ole ollut suomessa uudesta asti olleissa moottoreissa. Nämä mun aukaisseet moottorit ovat toimineet suomeen tullessa ja menneet rikki tällä puolen rajaa yhden tai muutaman öljynvaihtohuollon jälkeen. Syynä synteettisten, pesevien öljyjen irroittama vanha palanut öljypaska.
Ite irrottaisin öljypohjan, pumpun sihdin, venakopan ja huohottimen letkut ja pesisin ne puhtaaksi. Perään forte käsittely ja öljyjen vaihto. Tämän jälkeen seurailisin öljynpainetta ja moottorin ääniä seuraavat sadat kilometrit. Kuulostaa työläältä operaatiolta, muuta kokemuksesta sanoisin, että on huomattavasti nopeampi ja halvempi vaihtoehto, jos vertaa uuden moottorin vaihtoon...
Ite purin aikoinaan noita Saksasta uitettuja gti ja g60 patoja sen 10kpl ja nyt viimeisen 3v aikana toistakymmentä 1.8 20v moottoria. Näiden jälkimmäisten purkamisen syy on ollut joko katkennut kiertokanki tai öljynpaineongelmiin hajonnut moottori. Järjestään kaikissa moottoreissa kk-laakerit ovat kuluneempia, öljypohja ja venakoppa täynnä "bitumia" tai mitä palanutta mineraaliöljyn paskaa lieneekään. Öljysihdit täynnä palanutta öljykarstaa. Huohottimet tukossa jne jne. Tälläisiä ongelmia ei ikinä ole ollut suomessa uudesta asti olleissa moottoreissa. Nämä mun aukaisseet moottorit ovat toimineet suomeen tullessa ja menneet rikki tällä puolen rajaa yhden tai muutaman öljynvaihtohuollon jälkeen. Syynä synteettisten, pesevien öljyjen irroittama vanha palanut öljypaska.
Ite irrottaisin öljypohjan, pumpun sihdin, venakopan ja huohottimen letkut ja pesisin ne puhtaaksi. Perään forte käsittely ja öljyjen vaihto. Tämän jälkeen seurailisin öljynpainetta ja moottorin ääniä seuraavat sadat kilometrit. Kuulostaa työläältä operaatiolta, muuta kokemuksesta sanoisin, että on huomattavasti nopeampi ja halvempi vaihtoehto, jos vertaa uuden moottorin vaihtoon...
Sen enempää muuten noihin öljyjuttuihin tarttumatta; Heikin kanssa samoilla linjoilla tuosta Haldexin öljynvaihdosta - se kannattaa tehdä.
Plus hihnat tietty, varsinkin jollei ole yhtä järjettömän kallis operaatio kuin esim. omassa (merkkiliikkeessä 800-1000 helposti) - silloin ei ehkä huvikseen vaihtele jos on merkkiliikkeen leimaa / tarraa konehuoneessa.
Itse aikanaan tuontiautoon tinkasin hihnanvaihdot mukaan; nukuin yöni paremmin (jo pelkästään sen takia kun tiesin miten paljon autoliikkeen myyntipäällikkö varmasti kirosi 900 euron laskua VV-Autolta). ;)
Plus hihnat tietty, varsinkin jollei ole yhtä järjettömän kallis operaatio kuin esim. omassa (merkkiliikkeessä 800-1000 helposti) - silloin ei ehkä huvikseen vaihtele jos on merkkiliikkeen leimaa / tarraa konehuoneessa.
Itse aikanaan tuontiautoon tinkasin hihnanvaihdot mukaan; nukuin yöni paremmin (jo pelkästään sen takia kun tiesin miten paljon autoliikkeen myyntipäällikkö varmasti kirosi 900 euron laskua VV-Autolta). ;)
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa