Kytkin ei irroita kunnolla

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

joonaskh
-
Viestit: 24
Liittynyt: 24.10.2010 15:07

Kytkin ei irroita kunnolla

ViestiKirjoittaja joonaskh » 12.6.2011 14:29

Kylmällä koneella ja auto sammuksissa toimii normaalisti/vaihteet menee hyvin päälle, Jonkun aikaa kun ajelee n.15min-30min -> Vauhdissa pystyy vaihtamaan vaihteita kohtuu hyvin, mutta jos pysähtyy paikoilleen ja käyttää vapaalla välissä niin 1 tai 2 ei meinaa saada millään päälle, pakki rusahtaa aina tai jos nopeasti laittaa niin potkaisee.
Kytkin rallattaa voimakkaasti poljin ylhäällä, poljin pohjaan niin hiljenee.
Poljinta painettaessa työsylinteri "narahtaa" ja heilahtaa pikkusen vaihdelaatikosta ulospäin <0.5milliä , normaalia? toinen kiinnityspulteista oli hieman löysällä, kiristin sitä -> narina/heilunta väheni hieman mut ei hävinnyt..
Kytkintä ilmattu ei auttanut, poljin ottaa kiinni heti kun nostaa lattiasta, n.0,5cm kun nostaa niin on jo pienellä tuntumalla.
SRE asetelma, kova vauhtipyörä, levystä en oo varma onko vakio vai vr6.

vetopyörä
-
Viestit: 106
Liittynyt: 26.1.2011 18:42

Vaihtoehdot

ViestiKirjoittaja vetopyörä » 12.6.2011 17:28

http://mikhauta.pp.fi/muut/golf3kytkin.jpg
Jossain täällä voisi vika olla, tosin kuva kytkin vaijerilla, eikä nestetoiminen. Voi olla kaksi vaihtoehtoa jossa vika. Kuvan osa No: 12 on kynsi joka painaa tankoa No:17 on hiukan revennyt juuresta, (siis osa 12 murtunut). Tämän voi tarkastaa ottamalla vihreän päätykannen No: 9 pois. Murtuma on huolella etsittävä, on vähän jousien peitossa ja vaikea havaita. Älä vedä tankoa No: 17 pois, sillä silloin öljyt pääsevät kytkinkoppaan. Se vihreä kansi on uusittava, on noin 12€. Toinen vikapaikka voi olla osassa No:6, jossa tanko No:17 on menossa siitä läpi. Tähän ei tosin pääse käsiksi vaihteistoa irrottamatta.

malandio
-
Viestit: 237
Liittynyt: 11.9.2005 23:34

ViestiKirjoittaja malandio » 12.6.2011 20:11

Itsellä hieman samoja oireita ja pää syyllinen on käsittääkseni tuo sre:n asetelma, joka on hieman erilainen vakioon verrattuna.
Minulle on sanottu että kytkimentyösylinterin vartta pitäisi jatkaa n.5mm, joka riittää siirtämään polkimen tuntumaa ylemmäksi lattiasta.
Omassa autossa kytkin irroittaa vasta kun painaa tulipeltiä vasten.
Se rallatus joka kuuluu käynnissä ollessa vapaalla ollessa ei kuulu kytkimestä, vaan vahdelaatikosta ja se on normaalia =)
Todennäköisesti sullakin on vr:n levy, jossa on jousitetussa keskiössä vakiota jäykemmän jouset, jotka ei kykene eliminoimaan kaikkea värinää pois kytkinakselilta. Tuosta syystä se rallattava ääni...

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 13.6.2011 1:42

Ihan hienoja ohjeita, joista varmasti on jollekin apuakin :)

Mutta aloittajan autossa taitaa olla erilainen laatikko ja kytkimen rakenne.
Tuon linkin tyyppisessä laatikossahan on työsylinteri pystyssä sen vivun jatkeena, kun taas uudempien TDI koneisten työsylinteri on vaakasuorassa vaihteiston päällä ja kytkimen käyttövipu ja painelaakeri ovat kytkinkotelossa, eivät siis laatikon vasemmassa päässä...
Vauhtipyörä kiinni kampiakselissa ja paineasetelma vauhtipyörässä, vanhemmissahan on ollut käänteinen rakenne..

Korjatkaa ihmeessä jos meni ihan metsään :)
Omassa ropposessa on myös tämä uudempi konstruktio..

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 13.6.2011 9:42

jeps IV golfeissa mahtaa kaikissa olla uudempaa mallia kuin Golf III:ssa.

työsylinteri mahtaa vikoa tai sitten päästää nesteitä ulos jostain.
jos kerta parempi asetelmakin on niin luulisi sylinterin olevan jo vähän lujilla.

kerroppa nyt kuitenkin vielä onko 5v vai 6v laatikkoa kyseessä.

joonaskh
-
Viestit: 24
Liittynyt: 24.10.2010 15:07

ViestiKirjoittaja joonaskh » 13.6.2011 18:10

5v. lootahan siinä, moottori alh. Täytynee vaihtaa tuo työsylinteri nyt ekana ja kattoo auttaako mitään, Onko tietoa minkä kokoinen tuo työsylinteri on kyseisessä laatikossa/autossa?, kun näyttää motonet tarjoavan kolmea eri kokoista.
Onko siinä varressa säätömahdollisuutta ihan olemassaan?
Ja vielä tuli mieleen että kylmänä kytkin ei ota kiinni heti kun nostaa poljinta lattiasta, n.1cm saa nostaa ennen ku alkaa ottaa..

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 13.6.2011 21:58

no aika alhaalta se silloinkin ottaa pidolle. jos 1cm nostolla auto lähtee liikkeelle.
jotenkin vaikuttaisi etät jostakin on kadonnut jotain välistä. esim painelaakerissa vikaa jos se ääntäkin piteli.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 28 vierailijaa