Tuo T5 portteri jolla on nyt ajettu sen 141tkm on alkanut lisääntyvissämäärin kiukuttelemaan, tämä oli havaittavissa myös ostettaessa mutta paljon pienempimuotoisena, eli kun autoa käynnnistää ja se ei ole ollut käynnissä vaikka puoleen tuntiin on tämä jo havaittavissa mutta jos auto on seisonut yli yön tai vkl. saa jännittää käynnistystä todenteolla eli Kun auton käynnistäää heti kun hehkuvalo on sammunut lähtee kylläkin heti käyntiin mutta pirun huonosti, eli kone käy kolmella, pätkii, yskii jne. joten on aivan pakko painaa heti kaasua että se pysyy kunnolla käynnissä, noh ensin ajattelin että jos vaihtaisi hehkutulpat, Mutta kun kokeilin niin että melkein kaikki mittarivalot sammuivat ennen käynnistystä lähti kone aikapaljon pienemmillä yskimisillä ja oireilla käyntiin. Jonkun verran olen kiinnitänyt tuohon polttoaine pumpun äääneen huomiota että se on aika voimakas ja "vinkuva" kuuluko sen olla semmoinen eli vinkuu aika "korkealta" ja voimakkaasti, ainakin saabissa tuo ääni on "matalampi" alkaisiko se olemaan finaalissa ja/tai suuttimet vuotaisi ? Minkälainen homma olisi ruiskusuuttimet vaihtaa ? entä putsata EGR venttiili ? en ole oikeen volkkarin osien sijaintiin perehtynyt, toivon ettei tuo pumppu nyt ainakaan laukeasisi kun se aiheuttaa sitten isomman rempan (ei taida saada yläkautta edes vaihdettua?) Mahtaako imusarja karstoittua näissä kuinka pahasti ?
Entä onko muita ehdotuksia mitä sieltä mahtaa olla laukeamassa tai aiheuttaa noita oireita ?
Autohan on 2005 vuosimallin 77kW 1.9TDi ja 5lovisella manuaalivaihteistolla
Vinkkejä otetaan kyllä todella kiitollisena vastaan myös jonkun sortin naputusta kuuluu yli 3 000rpm lähinnä vedoilla, olisiko ilmanmassamittari syyllinen tähän ?
käyntiinlähtökamppailua !
Valvoja: ffp jäsenet
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa