Vw Bora 1.9 Tdi 66kw/90hp turbojen sopivuus.

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Janne2max
-
Viestit: 15
Liittynyt: 16.6.2010 22:07

Vw Bora 1.9 Tdi 66kw/90hp turbojen sopivuus.

ViestiKirjoittaja Janne2max » 29.5.2011 18:06

Olii bora menossa laittoon ja vähän virtaavampi turbo olis hakusessa. Tässä on mietiskelty ja päädytty vähän muuttuvasiipisimpiin päin. Onko minklälaisia muuttuvasiipisiä turboja jotka kävisivät suoraan kys. malliin / pienellä modauksella.

Muuta huomioitavaa.
Välijäähy tulossa, (valmis kittiä)
Suuttimet
Ohjelmaa ??
??

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 29.5.2011 20:25

Mikäs moottori siinä on? AGR, ALH, AHU ?
ALHssa taitaa olla muuttuvasiipinen valmiiksi, muihin joutuis muuttamaan ohjauksen ja ohjelman. Ei vissiin mikään iso homma:)
Pakoputkiston alkuosa turbosta katalysaattoriin (sis kat) on erilainen hukkaportillisessa ja muuttuvasiipisessä...ilmeisesti ahtimen öljyputkissa ja ahtoputkissa myös pieniä eroja..
Mutta aika simppelisti pitäis muutos onnistua:)

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 29.5.2011 20:42

Ei ole ahu boraa ole olemassakaan. Taitaa olla tosiaan AGR ja ALH ne vaihtoehdot ja ALH koneeseen on huomattavasti helpompi laittaa vnt ahdin ;)

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 29.5.2011 21:33

Juu ei tosiaan taida enään boran ikäluokasta AHUa löytyä :)

Virimielessä ilmeisesti ahdinta ollaan vaihtamassa?
Aika pitkälle taitaa pärjätä esim GT1749VA:lla, riippuen toki tavoitteista. pitäisi sopia helposti, kun on OE-tavaraa...
Suuttimet ja ohjelma tietty samalla, ja luultavasti aika pian tulee tarve kytkinmuutokselle :)
Eikö noilla jo 150hv mene kirkkaasti rikki?

Hvin pitkälle noista löytyy juttua ennestäänkin, kun jaksaa hakea ja lukea... samalla oppii aika paljon näiden koneiden sielunelämästä ;)

Janne2max
-
Viestit: 15
Liittynyt: 16.6.2010 22:07

ViestiKirjoittaja Janne2max » 31.5.2011 16:26

Joo , AGR :hän se on.
Pienessä virimielessä tottakai.
Kestävää 140hp ratkaisua hakemassa, ei taida mennä rääkiksi kytkimelle :)

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 31.5.2011 16:58

Tuohon pääsee helpoiten ehkä fin turbon gt15/20 hybridi ahtimella. Suuttimet voisi ehkä riittää vakiot jos repii ohjelmasta ihan kaiken irti. Tai sitten esim 110hp koneen vakio suuttimet ja ohjelma.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa