VW moottoreiden yhtenäisyydet

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

poteroa
-
Viestit: 17
Liittynyt: 8.9.2003 14:24

VW moottoreiden yhtenäisyydet

ViestiKirjoittaja poteroa » 10.5.2011 23:45

Etsin infoa mikä kone vastaisi kiinnityksiltään ja yhtensopivuudeltaan transporterissa käytettyä (1X) 1.9D 45kW? konetta.
Ongelmana on löytää ehjää samanlaista konetta järkevään hintaan, ja ajattelin vaihtaa kokonaan TD tai TDI koneen tilalle jos se on tehtävissä ilman totaalista kaapelisarjan ja hermojen menetystä.

Laitos joka tarvitsee koneen on -94 transporter, (1X) koneesta meni remmi ja kone kilahti.
Mittarissakin jo 350tkm, joten oli jo matkansa päässä muutenkin. Laatikko toimii, joten jos jokin toinen kone/piuhat jne. uppoaa suoraan niin helpottaisi kummasti remppaa.

Kaikesta infosta olisin erittäin kiitollinen tietäville, tai jos jostain saa edullisesti koneen osia niin sekin info otetaan mielellään vastaan. ;)

Kiitos etukäteen tietäjille!

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 13.5.2011 8:16

"TDI koneen tilalle jos se on tehtävissä ilman totaalista kaapelisarjan ja hermojen menetystä. "

Tuon tdi udohdat, 1,9d tai td käy helpommin tilalle, öljypohjaa/pumppua, korvakkeet, pako-imusarjaa, kytkin vanhasta niin menee sinne tilalle (pitäydy saksan ja samalla vuosikymmenellä olevissa koneissa, on ekodieseleitä ja muita vastaavia valmisteita ne jätät muille).

htm
-
Viestit: 407
Liittynyt: 11.12.2008 21:09

ViestiKirjoittaja htm » 13.5.2011 9:22

Britit ovat näköjään laitelleet 1Y-myllyjä. Nopeesti selaten näyttäis siltä, että tosiaan kaikki mahdollinen kantta, lohkoa ja syöttöpumppua lukuunottamatta vanhasta ja lisäksi vähän kikkailua öljytikun kanssa.

Paras lähtökohta tuolle operaatiolle olisi kai, jos löytäisit jostain 1,9 TD transporterista ehjän ABL-moottorin, mutta 1Y:itä on todennäköisesti huomattavasti enemmän tarjolla, myös kohtuullisesti ajettuja.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 13.5.2011 10:30

TDI koneen tilalle jos se on tehtävissä ilman totaalista kaapelisarjan ja hermojen menetystä.

Pari tuollaisa swappia oon tehny ja kyllä niissä oma askartelu on...
Tosin molemmista on samaan vauhtiin tuplattu tehotkin.

poteroa
-
Viestit: 17
Liittynyt: 8.9.2003 14:24

ABL

ViestiKirjoittaja poteroa » 14.5.2011 7:49

Kiitoksia tiedoista.

Missäs tuota ABL-moottoria on käytetty eniten? Onko esim passatissa tai 3 Golfissa tuota?

sami_p
-
Viestit: 528
Liittynyt: 23.7.2003 17:05

ViestiKirjoittaja sami_p » 14.5.2011 8:53

Yks vaihtoehto hankkia 1Z/AHU tai muu ns. 1. sukupolven suoraruisku ja varustella se ABL:n pako- ja imusarjalla, öljypohjalla, -pumpulla ja turbolla. Näiden lisäksi tarvitsee vielä alun perin suoraruiskuun valmistetun mekaanisen syöttöpumpun. Hankalin operaatio tuossa voi olla se, mistä tuon pumpun löytää.

Eipä mene hermot sähköhommiin eikä varmasti tehon puutteeseenkaan, jos sitä tuosta paketista meinaa vakiota enemmin pyytää.

poteroa
-
Viestit: 17
Liittynyt: 8.9.2003 14:24

AHU moottori

ViestiKirjoittaja poteroa » 17.5.2011 20:58

Menisikö tuohon 1.9TDi AHU moottoriin suoraan tuon 1X:n osat, ilman turboa?
En haluaisi tuota turboa ruveta säätämään tuohon kiinni, kun menee sitten muutoskatsastukseksi. Haluan vain saada koneen laulamaan ja pakun takaisin käyttöön.
Tuossa 1X koneessa ei ole muutenkaan noita heppoja, enkä niitä kaipaakaan, taloudellista ajoa vain ja kone mahdollisimman yksinkertaisella tavalla ehjäksi.

Eli AHU runkoon seuraavat 1X:n hilut:

- Imusarja
- Pakosarja
- Syöttöpumppu
- Suuttimet
- Öljypohja
- Anturit jne piuhasarjat
- Koneen korvakkeet
- Laatikko ransusta
- Sopiiko laatikko? Vauhtipyörä 1X -> AHU?

Onko esim Vw Golf 3:sen kone (AHU) sopiva?

Niin ja meneekö tälläisellä modilla päästöistä läpi, eli ei mene k-arvot ihan metsään jos osat napsahtavat paikalleen?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 63 vierailijaa