Ongelma on. Koneesta yksi kiertokanki vääränä, tiedossa olisi tilalle "uusi" kiertokanki, mutta kannentiivisteet ovat koneiden välillä eri paksuiset. Omassani on 1 lovinen ja koneesta josta kiertokanki olisi tulemassa, on 2 lovea. Eli kympin paksuus ero tiivisteillä.
Eli onko kiertokangissa vai männissä valmistustoleranssi heittoja, vai mistä kyseinen johtuu, että samaa konetta on eri paksuisella kannentiivisteellä? Eli onko kanget samat, ja männissä sitten ero? Meinaan tota kanttahan ei vissiin pysty höylään?
1.9tdi ajm kiertokanget
Valvoja: ffp jäsenet
Paikallinen diesel korjaamo oli sitä mieltä, että tason ylitysten pitää olla kympin sisään.
Eli jos laitan kangen joka on koneesta jossa ollut 2 lovea tiivisteessä, voi tason ylitys olla 1,01-1,1mm ja yhden loven koneessa ylitys voi olla 0,91-1,0mm. Eli ääri tapauksissa ero voi olla 0,2mm. Nämä arvot korjausoppaasta.
Eli siksi kiinnostaisi tietää onko pituus ero männissä vai kangissa.
Eli jos laitan kangen joka on koneesta jossa ollut 2 lovea tiivisteessä, voi tason ylitys olla 1,01-1,1mm ja yhden loven koneessa ylitys voi olla 0,91-1,0mm. Eli ääri tapauksissa ero voi olla 0,2mm. Nämä arvot korjausoppaasta.
Eli siksi kiinnostaisi tietää onko pituus ero männissä vai kangissa.
en ole mitannut paljon väliä jää männän ja kannen väliin. Mutta jos männät eivät nouse kaikissa sylintereissä yhtä paljoa lohkon tason yli, tulee sylintereihin puristuseroja, joka aiheuttaa kenties epätaisaisen käynnin.
Ne varmasti johtuvat juurikin valmistustoleranseista ne kyseiset mittaerot. Mutta kanki on nyt tilattu, katotaan miten käy
Ne varmasti johtuvat juurikin valmistustoleranseista ne kyseiset mittaerot. Mutta kanki on nyt tilattu, katotaan miten käy
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa