05vm passatin ulomman vetonivelen vaihto ogelma

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

jaakola jr
-
Viestit: 3
Liittynyt: 13.4.2011 8:42

05vm passatin ulomman vetonivelen vaihto ogelma

ViestiKirjoittaja jaakola jr » 13.4.2011 8:49

hei. eli tarvisin vähän neuvoa tähän miten saan pullautettua passatista nivelen pään ulos ilman että tarvisi irroittaa sitä myös tuolta laatikon päästä, kun pitäs vaihtaa ulompi nivel siihen enkä saa sitä irroitettua. keskipultti aukeaa kyllä ok. kyseessä siis kuskinpuolen nivel.

ja oikean puoleinen alatukivarren pultti myös mutta tämä vasemman puoleinen pultti ei pääse nousemaan pois kun ottaa kiinni tuohon niveleen (siihen rautakehikkoon missä abs rattaat ovat) eli miten saan sen pultin auki jotta saisin pullautettua nivelen ulos sieltä ja vaihdettua siihen uuden pään. vai pitääkö irroittaa sitten kaikki myös yläpäästä ennen kun saa käännettyä niin paljon jarrulevyhässäkkää pois edestä ja nivelen ulos. kiitos neuvoista.

Tero.T
-
Viestit: 66
Liittynyt: 20.9.2006 20:59

ViestiKirjoittaja Tero.T » 13.4.2011 9:13

3bg? Eihän siinä tarvi ottaa muuta ku ylätukivarret irti ja ratti linkkuun, nii nivel tulee pois navasta. Napapultin avulla sitten irrotus vetoakselista.

jaakola jr
-
Viestit: 3
Liittynyt: 13.4.2011 8:42

ViestiKirjoittaja jaakola jr » 13.4.2011 10:17

ahaa eli täytyy irrottaa sieltä ylätukivarsista niin pääsee liikkumaan siis sen verran.alatukivarret saa sitte olla paikallaan koko ajan. ja sitte se napapultti kierretään niveleen ja siihen ku lyö niin nivel tippuu alas? kiitos neuvosta turhaaan sitte eilen purin sitä ja mietin ku ei onnistu aukasemaan sitä toista pulttia ku otti kiinni siihen nivelen rautakehikkoon.

Tero.T
-
Viestit: 66
Liittynyt: 20.9.2006 20:59

ViestiKirjoittaja Tero.T » 13.4.2011 10:46

Kyllä. Se nivel pullahtaa ulos ihan kiertämällä kiinni sitä napapulttia, nivel suorassa vetoakseliin nähden. Lyömisestä ei ole hyötyä.

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 13.4.2011 12:55

Toi ylätukivarsien irroittaminen saattaa olla aika paska juttu, yleensä se tukivarsia olkakappaleessa kiinni pitävä pultti ei lähde kovin helposti, jos sittenkään.

Moni on saanut vaihdettua ihan irroittamalla pelkästään alimmaisen takatukivarren.

Ahdas se kuulemma on mutta tulee juuri ja juuri pois.

Tero.T
-
Viestit: 66
Liittynyt: 20.9.2006 20:59

ViestiKirjoittaja Tero.T » 13.4.2011 13:02

Itellä irronnu ihan ok normi kiintoavaimilla. Paikka on kyllä altis suolapaskalle=jumittumiselle. Jos vaan aukee kohtuudella, niin nivelen vaihto on suht helppo.

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 13.4.2011 14:41

Joo, ilman muuta kannattaa kokeilla sitä ensin.

Itse olen ainakin kuudesta eri autosta noi aukaissut, yhdestä on lähtenyt ongelmitta.
Muissa saanut näyttää lekaa, kosania ym. kikkoja.

jaakola jr
-
Viestit: 3
Liittynyt: 13.4.2011 8:42

ViestiKirjoittaja jaakola jr » 13.4.2011 16:04

mikä siinä sitten on kun se ottaa se toinen pultti niin lujaa kiinni siihen kehikkoon että ei pääse niinku tulemaan pois edestä. joo eilen kokeilin ottaa sen toisen alatukivarren pelkästään pois mutta en saanu sitä kyllä vääntymään pihalle sitä mitenkään.siis niveltä.pitäs saada vahettua piakkoin mutta keinot loppuu kyllä kesken.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 49 vierailijaa