Golf 1.8 -95, ajonesto

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Akuu81
-
Viestit: 4
Liittynyt: 7.3.2011 20:39

Golf 1.8 -95, ajonesto

ViestiKirjoittaja Akuu81 » 8.3.2011 18:17

Hei, kaipaisin ohjetta ajoneston ohitukseen, autossa tehtaan asentama ajonesto ja avaimet meni hukkaan, siruton avain teetetty mut ajoneston ohitus pikkasen tökkii, voisko joku asiasta tietävä laittaa vaikka yv:nä ohjeen ko operaatioon.

PöyhöinKuusaalt
-
Viestit: 158
Liittynyt: 29.12.2010 5:41

ViestiKirjoittaja PöyhöinKuusaalt » 8.3.2011 20:54

Tämä nyt ei neuvo ohittamista, mutta sain itse karun kommntin Marmoritiskiltä: Uusia ajonestoavaimia ei ainakaan ole saatavana minun -95 Variantiini. Ei ole missään tiedostoissa kuulemma kyseisen auton kooditietoja.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 9.3.2011 10:26

Kolvi käteen ja prommeri esille..... Ei onnistu ihan vaan johtoja yhdistelemällä.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 9.3.2011 10:55

Multivan -99 malliin tilasin syksyllä ns. blankon siruavaimen ja sen ainakin sai Laakkosella koodattua autoon käyväksi. Tuossa on muuttuvakoodinen ajonesto, joten saattaa hieman muuttaa asiaa.
Käsittääkseni koodausta varten tarvitaan aina alkuperäinen avain, jonka noin vanhassa mallissa pystyy pikasuutarikin kopioimaan, eli kannattaa aina ottaa kopio, jos avaimia on vain yksi.
Ei varsinaisesti siis vastannut kysyjän ongelmaan, mutta jollekin voi tiedosta olla hyötyä.

PöyhöinKuusaalt
-
Viestit: 158
Liittynyt: 29.12.2010 5:41

ViestiKirjoittaja PöyhöinKuusaalt » 9.3.2011 16:13

Minä tosiaan kyselin hintoja kun minulla oli yksi alkuperäinen avain tallessa. Pikasuutarit n. 70e, Karjalan Lukko Joensuu kilpailuttamisesta kertomalla 50e.

Mutta tosiaan Laakkonen sanoi, että jos olisin hävittänyt kaikki avaimet niin olisi ainakin uuden avaimen tekeminen mahdotonta, koska koodeja ei ole heillä missään tiedostossa.

cool blue
-
Viestit: 1015
Liittynyt: 27.7.2003 20:45

ViestiKirjoittaja cool blue » 9.3.2011 16:33

muistaakseni tältäkin foorumilta löytyy ohjeet miten hyppylanka viritellään. Se ajonesto boksi on periaatteessa vain kytkin joka päästää signaalin jatkamaan eteenpäin kunhan avain on oikea.
eli hakua kehiin...

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 9.3.2011 21:08

muistaakseni tältäkin foorumilta löytyy ohjeet miten hyppylanka viritellään. Se ajonesto boksi on periaatteessa vain kytkin joka päästää signaalin jatkamaan eteenpäin kunhan avain on oikea.
eli hakua kehiin...

Tuskin löytyy tuohon uudempaan alkuperäiseen joka on k-linjassa.

cool blue
-
Viestit: 1015
Liittynyt: 27.7.2003 20:45

ViestiKirjoittaja cool blue » 9.3.2011 21:31

Oliko -95 vuonna se jo käytössä kun muistelin että se ohje oli nimenomaan -95 vuoden malliin kuten kysyjä halusi ?

EDIT.
Ainakin kahteen eri boksiin löytyi ohitusohjeet kun jaksoi kaivella.

Akuu81
-
Viestit: 4
Liittynyt: 7.3.2011 20:39

Miten jos vaihtaa boksia

ViestiKirjoittaja Akuu81 » 10.3.2011 14:03

Tietääkö joku et lähtiskö toimimaan jos vaihtaa toisen ajonestoboksin ja siihen sopiva avain? eli tunnistaako moottorin ohjausboksi toisen ajonestoboksin? vai vaatiiko jonkinlaisen sopeuttamisen moottorinohjausboksille, et tunnistaa uuden ajoneston?? vähän vaikiasti selitettynä ,mut eikö tosta idea selviä, itse olen löytänyt kans pari ohjetta mut tolle ei näytä olevan hyppylanka virityksiä

Akuu81
-
Viestit: 4
Liittynyt: 7.3.2011 20:39

Sopiiko vanhemman ecu uudempaan "ns ajonestolliseen aut

ViestiKirjoittaja Akuu81 » 17.3.2011 18:38

Olisko kellään tietoa jos vaihtais tohon 95 malliseen esim 93 tai 92 malliista moottorin ohjausyksikön eli ecun niin lähtiskö toimimaan? eli sopiiko vanhemman ohjausyksikkö tohon 95 malliseen tai onko liittimet erilaiset tai muuten moottorin ohjaus yms. onko kukaan kokeillut?

johankoskinen
-
Viestit: 536
Liittynyt: 31.7.2003 22:37

ViestiKirjoittaja johankoskinen » 19.3.2011 13:18


kakkoskuski
-
Viestit: 84
Liittynyt: 30.1.2011 21:35

ViestiKirjoittaja kakkoskuski » 21.3.2011 13:09

Aiheeseen liittyen: Omassa -92 VR6 on ajonesto ohitettu jollakin typerällä nappi-systeemillä ja käytössä on siruttomat teetetyt avaimet. Käynnistäessä pitää painaa esillistä painokytkintä että lähtee käymään. Mielessä on ollut että onko mahdollista vaihtaa tilalle toisesta vastaavasta autosta koko ajonestolaitteisto? Saako hommaa enää mitenkään toimimaan normaalisti (ilman ylimääräisiä nappuloita)?

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 21.3.2011 13:15

Aiheeseen liittyen: Omassa -92 VR6 on ajonesto ohitettu jollakin typerällä nappi-systeemillä ja käytössä on siruttomat teetetyt avaimet. Käynnistäessä pitää painaa esillistä painokytkintä että lähtee käymään. Mielessä on ollut että onko mahdollista vaihtaa tilalle toisesta vastaavasta autosta koko ajonestolaitteisto? Saako hommaa enää mitenkään toimimaan normaalisti (ilman ylimääräisiä nappuloita)?

Ei tuonikäisissä ole tehdasasenteista ajonestoa.
Tuon jälkiasenteisen "poistamalla" toimii ilman nappuloita. Uudemman mallin ajoneston asennus voi olla jo sitten työläämpi juttu.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa