jaahas. Nyt on pari viikkoa sitten alkanut auton lämmitysjärjestelmä hieman takkuamaan. Lämmintä ei tahdo oikeen tulla het starttaamisen jälkeen, vaikka eberi on käyttäny koneen lämpyseks jo vaan tommosen parinkymmenen kilsan ajon jälkeen vasta tulee ees normaali huoneilmalämpö. Vaikka puhaltimen laittaa täysille, ja lämmöt maxille, ei mitään muutosta puhalluksessa eikä lämmön säädössä tapahdu. En muista onko tuo lämpötila-anturi kurnuttanut nyt talvikaudella samalla tavalla kun yleensä kesällä, eikä niitä kanavien läppien BONK ääniä ole kuulunut myöskään. Jollain alipainehässäkälläkö nuo läpät liikkuu? Kun tosta pihasta porhaltaa motarille niin tuntuu että auto vaan viilenee sisältä, eli tulisi raitista ilmaa jostain ohi.
On ihan päivästä kiinni, ei mitenkääön lämpötilasta että pelaako vai ei. Mistähän osaisi vikaa alkaa etsimään mokomasta, pitänee putsata se lämpötila-anturi siit ritilän takaa, onko jotain muuta huoltokohteita mihin pitäisi kajota parantumisen toivossa?
Ja vuosmallihan on 2004
climatronic häikkää
Valvoja: ffp jäsenet
Perussäädön saa tehtyä myös näin: virrat pois, ECON ja sisäilmankiertonapit pohjaan, virrat päälle ja napit pohjassa ainakin pari sekuntia. Se kun onnistuu niin pitäisi ruveta climan näytössä kaikki segmentit vilkkumaan ja ajelemaan läppämoottoreita edestakaisin. Kun se on nuo tehnyt se palaa normaaliin tilaan.
Tässäpä vielä linkki ohjeisiin http://pics.tdiclub.com/data/517/Climatronic_Self_Diagnostics.pdf
Jos tuo perussäätö onnistu, niin tuossa on ohjeet vikakoodien lukuun suoraan climatronicilta josta voisi selvitä että mikä mättää.
ps. näin ainakin 3B:ssä
Tässäpä vielä linkki ohjeisiin http://pics.tdiclub.com/data/517/Climatronic_Self_Diagnostics.pdf
Jos tuo perussäätö onnistu, niin tuossa on ohjeet vikakoodien lukuun suoraan climatronicilta josta voisi selvitä että mikä mättää.
ps. näin ainakin 3B:ssä
Ohjeet oli hyfät, kiitos niistä, vikakoodit sain näkyviin, ja nollattua. (ekana näky joko 256 tai 25b, 04FA, 04F8, 04F7, 0318) No sitten tuota herkistelytestiä tekemään, hetken surruutteli ja humisi, sitten jämähtää tohon 04FA herjaan, eikä anna sitäkään enää nollata.
Mitäs seuraavaks aletana purkamaan :D Voihan noi toki pakkasestakin johtua, mutta empä saa autoa sisällekään tässä ihan toviin että sais rauhassa sulaa. Vois hyvinkin johtua jostain hyhmästä tuolla välissä...
Mitäs seuraavaks aletana purkamaan :D Voihan noi toki pakkasestakin johtua, mutta empä saa autoa sisällekään tässä ihan toviin että sais rauhassa sulaa. Vois hyvinkin johtua jostain hyhmästä tuolla välissä...
Rupesikos se nyt työntämään lämmintä sisälle?
Tuo sisäilmankierron flappimoottorin ei pitäisi kyllä enää siihen vaikuttaa. Alunperinhän tuolla oli näköjään kaikista puhalluksen säätöön tarvittavista flappimoottoreista vikakoodit, kuten lämpötilansäätö, joten en ihmettele jos ei oikein ole toiminut :)
Tuo sisäilmankierron flappimoottorin ei pitäisi kyllä enää siihen vaikuttaa. Alunperinhän tuolla oli näköjään kaikista puhalluksen säätöön tarvittavista flappimoottoreista vikakoodit, kuten lämpötilansäätö, joten en ihmettele jos ei oikein ole toiminut :)
Kokeiles vähän miten puhalluslämpö vaihtelee puhallusvoimakkuuden mukaan. Helposti kielii vesikanaviltaan tukkeutuneesta lämppärinkennosta jos pienellä puhalluksella tulee kuumaa, mutta isommalla nopeudella viilenee puhallus. Itsellä just uusimmassa autossa projekti kennon vesitilojen putsauksen kanssa, edellinen omistaja sekoittanut vähän vääriä jäähdytysnesteitä keskenään ja kenno oli melkein täysin tukossa. Uusi ei paljoa maksa, mutta vaihtotyö on melkoinen.
Jos joku tietää hyvä myrkyn, millä ton ruskeen tatinan saa kokonaan pois jäähdytysjärjestelmästä, niin vinkkejä otetaan vastaan.
Jos joku tietää hyvä myrkyn, millä ton ruskeen tatinan saa kokonaan pois jäähdytysjärjestelmästä, niin vinkkejä otetaan vastaan.
ongelma on se että paikoillaan lämpiää mutta ajossa ei, eli joku läppä ei käänny että kennolta ois kierto kunnolla sisälle. Ja ne joidenkin läppien Bonk äänet ei kuulu vieläkään, mitkä monien muiden vastaavissa tuntuu kuuluvan :( Tahtoo Bonk ääniä omaankin autoon!!!
laimeella sitruunahapolla ja jonkin sortin etikkaseoksella työn puolesta CNC koneiden kiertoja ollaan putsattu. Toimii, mutta voi tosin irroittaa isompanakin kökkönä tuota likaa, mikä taasen tukkii pienen kanavan tehokkaasti, jos 2 ryyniä osuu reiän suulle samaan aikaan.
laimeella sitruunahapolla ja jonkin sortin etikkaseoksella työn puolesta CNC koneiden kiertoja ollaan putsattu. Toimii, mutta voi tosin irroittaa isompanakin kökkönä tuota likaa, mikä taasen tukkii pienen kanavan tehokkaasti, jos 2 ryyniä osuu reiän suulle samaan aikaan.
Passat 3BG, climatronic ja Eberi. Irroitin radion ja laitoin mukavuusvilkun. Asennuksen jälkeen Climatronicin näytöllä on pysyvästi HE-merkki päällä, ikään kuin Eberi olisi käytössä vaikkei ole. Käytn akunnavan irti muttei auttanut. Kaikki toimii ok pl. tuo valo, jota ei pitäisi olla.
Mikä sytyttää tuon HE-valon climatroniciin?
Mikä sytyttää tuon HE-valon climatroniciin?
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 17 vierailijaa