Vanhemman vaihteiston sopivuus -96 1,9TD golfiin

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

-wla-
-
Viestit: 13
Liittynyt: 8.2.2011 18:55

Vanhemman vaihteiston sopivuus -96 1,9TD golfiin

ViestiKirjoittaja -wla- » 8.2.2011 19:04

Olen täysin amatööri vw tekniikan kanssa joten vääntäkää rautalangasta =) Ostin -96 1,9TD golfin ja epäilisin että vaihteisto on paska kun pitää melkoista mylvintää vedätettäessä ja tyhjäkäynnilläkin rouskuttaa ikävästi.
KYSYMYS: Tiedossa olisi 5-lovinen vaihteisto mikä on ollut 80-luvun caddyssä 1,6td koneen perässä. Ei tietoa onko orkkis td eikä vm. tiedossa
Käykö1,9td koneeseen kiinni heittämällä ja miten laatikon kiinnikkeet , vetarit ym soveltuu -96 golfiin?
Jos pitää jotain koodeja katsella mistä selviää niin kertokaa missä ne on tai jos pitää mitata jotain niin voin selvittää.
T:Jani

-wla-
-
Viestit: 13
Liittynyt: 8.2.2011 18:55

ViestiKirjoittaja -wla- » 9.2.2011 22:02

Eikö kukaan muka ole pyritellyt tämmöisiä laatikoista käsissä et osaisi sanoa kiinnityksistä??

Jos lähdetään siitä liikkeelle että sopiiko 1,6laatikko 1,9 koneeseen suoraan? jos sopii kumman vauhtipyörää ja kytkintä käytetään?

Onhan sekin vaihtoehto jos koittaisi korjata tuon 1,9 laatikon. epäilisin että on pääakselin laakeri mennyt kun vollottaa tasaisesti kaikilla vaihteilla. Onko noissa ollut joku ns. tyyppivika mikä menee? osaako joku sanoa mitää laakerit maksaa et kannattaako yrittää korjata?

tttalja
-
Viestit: 1006
Liittynyt: 13.4.2006 13:12
Viesti:

ViestiKirjoittaja tttalja » 9.2.2011 22:50

020 lootiahan noi kaikki vähemmän tehokkaampien peruskulkineiden lootat hyvin pitkälti on. Eli vaijerikäyttöinen kytkin ja vaihteensiirto vivustolla. Koodi löytyy vaihteiston perämurikan pohjasta ja vaikka tästä voi katsella minkä koodin loota sinne menisi välitysten puolesta. Tuo pitkällä 3,67 perällä oleva on on ainakin mk3 Golffin ja Venton TD loota. Lisäksi kannattaa tsekata, että 5. vaihde on myös pitkä.

Tuo 1.6td loota voi olla mitä tahansa, riippuen mistä se on Caddyyn päätynyt. Veikkaan kuitenkin, että perävälitys lienee aika lyhyt, joten kierrokset huutaa sen mukaan. Alle nelosen perällä olevia lootia kannattaa mielestäni katsella. Noitahan löytynee ihan mukavasti.

Caddyssä on luultavasti 90mm laipat, mutta uudempien 100mm laipat pitäisi mennä heittämällä, ellei ole ensimmäisen malliston lootia. Siitäkin selviää pikku työstöllä ja uusilla tiivisteillä. Normi 210mm kytkin pitäisi mahtua sisään, samoilla kuorilla kun ovat varustettuja.

Itsellänikin on mk2 Jetan loota käpistelyssä, josko siitä vielä olisi... Laipat tuohon joutuu vaihtamaan ja vähän siistimään. Laatikon purku pitäisi myös opetella joko tämän tai vaihtolootan kanssa.

Kuva

BrokeVW on osoittautunut hyväksi sivuksi vaihteistoinfon nälkään.

-wla-
-
Viestit: 13
Liittynyt: 8.2.2011 18:55

ViestiKirjoittaja -wla- » 9.2.2011 23:16

Eli kuulostaisi siltä että voisin koittaa sovitella tuota 1,6 laatikkoa kiinni. sen takia halusin jotain ennustetta koska saisin tuon laatikon todella edullisesti eikä jaksaisi kauaa pitää pois ajosta kun ei ole omaa talliakaan.

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01

ViestiKirjoittaja redi » 9.2.2011 23:27

Kaiken järjen mukaan pitäisi käydä kivutta paikalleen jos tosiaan on 5-vaihteinen (caddyssä harvemmin). Nelilovinen tulee kiinni eritavalla, joten siitä ei voi erehtyä.

jhauta
-
Viestit: 14
Liittynyt: 14.10.2008 21:24

ViestiKirjoittaja jhauta » 16.2.2011 22:12

minulla olis 200tkm ajettu 1.9td laatikko vetareineen irrallaan jos on tarvetta. eikä ole hinnalla kallis.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa