Kyseessä on siis -92 vuosimallin 1,8 (ABS) koneella varustettu kolmossarjalainen. Auto sammui kun erkanin moottoritieltä. Aluksi jarruttelin moottorilla liukkaaseen ramppiin ja kun vaihdoin pienemmälle, huomasin, että auto sammuu, kun polkee kytkimen pohjaan. lopulta vauhti loppui ja siihen jäi.
Olen selvitellyt tilannetta jonkin verran ja syy näyttäisi olevan se, että moottori ei saa bensaa. Bensaa on tankissa ja pumppu pelaa. Bensa tulee tankista suuttimelle asti, mutta suuttimesta ei mene läpi. Suuttimen pitäisi olla kunnossa, sillä vastus on kohdallaan ja olen kokeillut toista suutintakin. Kipinääkin taitaa saada, koska yrittää käynnistyä, kun kaataa bensaa kurkkuun. Tähän mennessä olen vaihtanut suuttimen, suuttimen hatun, paineensäätimen kalvon, virtalukon pohjan ja hall-anturin. Toista ohjausyksikköäkin olen kokeillut. Mikään näistä tempuista ei ole herättänyt autoa kinoksesta.
Olisiko kellään ideoita, että mitä kannattaisi seuraavaksi kokeilla? Alkaa oma temppupussi olemaan tyhjä.
Golf 3 -92 1.8 käynnistysongelma
Valvoja: ffp jäsenet
Koita hommata jostain vaikka lainaan varmasti toimiva puola ja koita sillä starttaako.
Itellä oli melkee 100% sama kuvio, elikkä ajoin motaria ja auto toimi ihan moitteettomasti. Siitä sitten rampista ylös liikennevaloihin ja töks, siihen sammu ihan varottelematta eikä suostunu enään lähtemään käyntiin. Noh auto hinattiin lämpimään talliin seisomaan viikonlopun ajaksi ja maanantaina sitten lähti taas normaalisti käyntiin. Toimi taas moitteettomasti paripäivää kunnes taas päätti olla lähtemättä käyntiin. Onneks oli vara-puola mukana ja sen kun tökkäs kiinni niin taas pelittää. Nyt uuden puolan kanssa menty pariviikkoa ongelmitta.
Edit. Niin ja itekkin epäilin ensiksi jotain bensapuolen ongelmaa.
Itellä oli melkee 100% sama kuvio, elikkä ajoin motaria ja auto toimi ihan moitteettomasti. Siitä sitten rampista ylös liikennevaloihin ja töks, siihen sammu ihan varottelematta eikä suostunu enään lähtemään käyntiin. Noh auto hinattiin lämpimään talliin seisomaan viikonlopun ajaksi ja maanantaina sitten lähti taas normaalisti käyntiin. Toimi taas moitteettomasti paripäivää kunnes taas päätti olla lähtemättä käyntiin. Onneks oli vara-puola mukana ja sen kun tökkäs kiinni niin taas pelittää. Nyt uuden puolan kanssa menty pariviikkoa ongelmitta.
Edit. Niin ja itekkin epäilin ensiksi jotain bensapuolen ongelmaa.
-
- -
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”