moro. eli tarvisin apua tähän mystiseen ongelmaan. passatin wepasto tekee sellaista että ei pysy päällä kun korkeintaan minuutin ja sammuu. putkesta tulee kuumaa höyryä kyllä ja polttoaine pumppu naputtaa bensa näyttää kulkevan putkesta. epäilin syyksi vesipumppua että sammuu sen takia,no pumppu käytiin vaihtamassa valtuutetussa huollosa ja todettiin että nyt toimii , no tulin kotia ja panin aamuksi ajastimella päälle ennen töihin lähtöä.
aamulla menin pihalle ja kappas wepasto oli sammunut niinkuin koko ajan ennen pumpunvaihtoakin. missä siis syy voi piillä että tämä ei ongelmaa ratkaissut vieläkään. oireet ovat suunnilleen näin:kun laitan wepan päälle alkaa pukkaamaan höyryä koko ajan,sitte hiljenee vähäksi aikaa jolloin alkaa pumppaamaan polttoainetta ja pumppu napsuu. tämän jälkeen kuuluu semmoinen humahdus niinkuin syttyminen tapahtuisi. no tämän jälkeen vähän aikaa on tulilla jonka jälkeen rele napsahtaa ja vehe sammuu tai jäähdyttää itsensä ja sammuu sen jälkeen? eli mistä voin vikaa katsoa. olen lukenut kaikki foorumit yms.. enkä ole selitystä löytänyt. kiitos vastauksista
97 passatin wepasto temppuilee bensakone thermo top c
Valvoja: ffp jäsenet
Mikä rele napsahtaa?
Jos sisäpuhallusrele (sulakkeiden vieressä) niin ainakin vesi on yli 30 asteista.
Laita lämmitin käyntiin kylmänä, ja pidä kättä lämmittimen kyljessä kiinni.
Jos polttaa kättä parin minuutin jälkeen -> ylikuumenee.
Toinen vaihtoehto on että lämmitin ei huomaa syttymistä.
Vikaa hehkussa / ohjainlaitteessa. Vaatii testerin selvittämiseen.
Jos sisäpuhallusrele (sulakkeiden vieressä) niin ainakin vesi on yli 30 asteista.
Laita lämmitin käyntiin kylmänä, ja pidä kättä lämmittimen kyljessä kiinni.
Jos polttaa kättä parin minuutin jälkeen -> ylikuumenee.
Toinen vaihtoehto on että lämmitin ei huomaa syttymistä.
Vikaa hehkussa / ohjainlaitteessa. Vaatii testerin selvittämiseen.
joo se rele se on. se napsahtaa kun käytin autoa käynnissä ja yritin pitää wepastoa päällä niin pukkaa lämmintä sisälle mutta ei pysy sen kauempaa päällä kumminkaan oli auto käynnissä tai ei. ok eli mikä siinä sitten on vikana jos se ylikuumenee? paljonkohan maksaa tuo testerisä käyttäminen? ja voiko siinä olla sitten vikaa että ois niin nokinen että sammuu tai jotain? kiitos vastauksesta.
Jos kerta sisälle tulee kuumaa, on tukos pois suljettu.
Jos vesipumppu olisi rikki, toimisi lämmitin auton käydessä.
Lämmittimessä ei ole erillistä liekkivahtia (hehku hoitaa samaa virkaa)
Eikä liekkivahti perustu optiikkaan.
Todella nokinen pesä voi kyllä aiheuttaa ko. ongelman
Mutta parempi olisi päästä johonkin korjaamoon piuhan päähän toteamaan asia.
Hinta varmaan riippuu ihan yrityksen veloituksesta, mutta veikkaan muutamaa kymppiä.
Jos vesipumppu olisi rikki, toimisi lämmitin auton käydessä.
Lämmittimessä ei ole erillistä liekkivahtia (hehku hoitaa samaa virkaa)
Eikä liekkivahti perustu optiikkaan.
Todella nokinen pesä voi kyllä aiheuttaa ko. ongelman
Mutta parempi olisi päästä johonkin korjaamoon piuhan päähän toteamaan asia.
Hinta varmaan riippuu ihan yrityksen veloituksesta, mutta veikkaan muutamaa kymppiä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa