Tyyppiviat Audi 100 2,6 V6 -92

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

jouni.325
-
Viestit: 12
Liittynyt: 12.7.2008 16:07

Tyyppiviat Audi 100 2,6 V6 -92

ViestiKirjoittaja jouni.325 » 1.12.2010 21:43

Olen ostamassa ensimmäistä kertaa "vähän" uudempaa autoa ja tarvitsis vähän tietää mitä paikkoja kannattaa tämän http://www.nettiauto.com/audi/100/3585068 mallisesta autosta eri toten katsoa?

kalevius
-
Viestit: 638
Liittynyt: 27.12.2005 21:29

ViestiKirjoittaja kalevius » 2.12.2010 9:00

2.6 koneessa imusarja muovia ja saattaa sisältää imuvaimentimen, kuuntele kuuluuko rolinaa kierroksilla. Korjaussarjaa tietääkseni siihen saa. V6 koneet kosteita venakoppien alta. Ruostetta ei pitäisi sinkityssä olla ja osta sellainen yksilö missä on vetävät pyörät myöskin takana. Itse ajanut kohta 100tkm 2.6 quattrolla ja eipä ole autokuumetta ollut 4 vuoteen :) ylläpitoon kannattaa varata hieman enemmän euroja kuin korollaan mutta kaikki kiva maksaa :)

Benqqu
-
Viestit: 17
Liittynyt: 11.2.2010 14:14

ViestiKirjoittaja Benqqu » 2.12.2010 11:01

Katit kannattaa katsoa-silmämääräisesti mitä siellä alla on sekä kuunnella kolisevatko kaasutellessa. Uudet maksavat quattroon yli 1000 euroa/kipale audilla- tarviikkeena hieman halvempaa...
Käsijarrumekanismi takasatuloissa jumittaa usein- jos mekanismi päässyt huonoksi ei auta kuin uudet satulat.
Alipainevuodot sekoittaa ABC:n tyhjäkäynnin ja seokset- ollut ainakin minulla pitkä projekti saada ojennukseen.... Tyhjäkäyntimoottorin toiminta helppo testata - jos kierrokset karkaavat 500-1000 kierrosta ylös kun tasakaasulla painaa kytkimen alas tuo ei toimi kunnolla- aiheuttaa nykimistä ajossakin. Aika usein kuulee noita epäkuntoisia esim kaupan parkkipaikalla....

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 2.12.2010 13:25

Tän ikäiset pitää kutakuinkin käydä läpi täydellisesti, jos ei käy tuuria ja satu hyvä yksilö.
- Tyyppivioiksi voisi lukea melkein kaiken, jos ei ole harrastettu nk. ennakoivaa huoltoa (ja varmasti n. 350k ajomäärään jo on jotain pitänyt tehdäkin).

- Yleisesti, ehjä auto ei kolise montuissa, kulkee suoraan, ei kuse alleen, varusteet toimii.

Katit, kuin myös monet muutkin osat ovat normaalin kulumisen piiriin kuuluvia osia, jotka usein ovat elinkaarensa loppupäässä +18v iässä. Venakoppien vuodot ym. on korjattavissa, jos ei työkalut pysy itsellä käsissä, ei näihin kannata edes ajatella sekaantuvansa (ellei vaihtoehtoisesti ole resursseja korjausten teettämiseen). V6 moottorissa kannattaa myös varautua inan tyyriimpään jakohihnan vaihtoon. - Olikohan nyt 120k / 5v välein.

Benqqu
-
Viestit: 17
Liittynyt: 11.2.2010 14:14

ViestiKirjoittaja Benqqu » 2.12.2010 19:56

Kommenttini kateista lähinnä koska ovat rivon hintaiset. Helposti voisi luulla että kattien vaihto on parin sadan paukku kun katsoo yleismallisia tarvikekatteja- sitten kun marmoritiskin takaa mainitaan 2 alkava nelinumeroinen luku (tässä tapauksessa enemmän kuin auton hinta ) niin voi hymy hyytyä.

jouni.325
-
Viestit: 12
Liittynyt: 12.7.2008 16:07

ViestiKirjoittaja jouni.325 » 3.12.2010 0:02

Kiitoksia paljon vastanneille=)
Auto oli muuten loisto kunnossa mutta kansi pahvi palatut tai jopa kansi halki! Ei tainnu jantteri pantteri tekniikasta mitään tietää kun puhelimes kysyin onko lämmin auto tai tekeekö painetta säiliöön.
Putkesta tuli niin prkl valkoista savua ja paine säiliöön kunnolla kuplia=/
http://www.nettiauto.com/audi/100/3638770 koittakaa pysyä tosta kaukana.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 45 vierailijaa