Eli vika tällä kertaa:
Menet autolla kaupaan. Kun tulet kaupasta, niin auto ei enään lähdekään käyntiin. Vitutus....
Eli startti pyörittää moottoria, Bensapumppu surraa kontissa normaalisti ja valot palaa koelaudassa virrat päällä normaalisti ennen starttausta. Starttaa, mutta ei vain horähdä käymään. No hermot meni, akunkekä irti kymmeneksi minuutiksi ja takas kiinni ja niin vain lähti auto käymään.. sama ongelma ilmennyt kaksi kertaa ja akun irrotus auttanut, mutta ei enään kolmannella kerralla, ei lähtenyt. No sitten seuraavana päivänä koitetaan uudelleen.
Auto lähti käyntiin. mitä vit... Eli vian esiintymen satunnaista, kuitenkin kaikki tapahtunut muutoman päivä sisällä. Mutta autolla ei viitsi mennä minnekkään kun takaisin tulosta ei takuuta.
Auto golf gti 2.0 8v 2E -94 ja sisältää keskuslukon ja ilmeisesti jonkunasteisen alkup. ajoesto/hälytinjärjestelmän kun kerta lukkonupin vieressä on se vilkkuvalo.
Mitä olen foorumeilta lukenut niin vika viittaisi jotenkin tuonne ajoneston suntaan tai siihen poksiin valokutkimen takana kojelaudassa. en vain ole vielä asiaa tarkemmin kerinnyt penkoa.
Joten kokemukset/ korjaukset tervetullut apu tähän tilanteeseen.
2E ei lähde käyntiin. Ajonesto/hälytin kiusaa mahd. Help.
Valvoja: ffp jäsenet
Ota se boksi irti sieltä valokatkaisijan takaa ja jätä roikkumaan siihen jalkatilaan. Mulla sammui kesken ajonkin usein. Mulla boksi roikku siinä vasemman jalan vieressä, ja aina kun kyykkäs ni kopautti jalalla siihen ja taas mentiin :) Tällä siis voit todeta että vika on mahdollisesti siinä boksissa. Tosin mulla ei pyörinyt edes startti kun tuo oikutteli..
Mulla vika korjaantui kun tinasin boksissa olevien releiden kannat uusiksi, oli pari jalkaa selvästi lohjennut tinauksista, eli se napautus auttoi ottamaan kontaktin aina kun pätkäisi...
Oli kivaa kun motarilla heitti 120kmh sähköt poikki (automaatti vielä).
Mulla vika korjaantui kun tinasin boksissa olevien releiden kannat uusiksi, oli pari jalkaa selvästi lohjennut tinauksista, eli se napautus auttoi ottamaan kontaktin aina kun pätkäisi...
Oli kivaa kun motarilla heitti 120kmh sähköt poikki (automaatti vielä).
Täällä täysin sama ongelma, paitsi että auto passat -98 ja sen lisäksi että pyörittää starttia mutta ei käynnisty, tekee myös sitä että käynnistyy mutta heti samantien sammuu. Aina lähtenyt akun irroituksen jälkeen käyntiin, nyt ei enää sekään auta vaan auto seisoo pihassa.
En tiedä liittyykö asiaan, mutta moottorin ollessa lämmin ja aikaisemmin kun auto vielä lähti käyntiin, käynnistäessä tyhjäkäynti kierrokset seilaa aika kovasti.
Neuvoja?
En tiedä liittyykö asiaan, mutta moottorin ollessa lämmin ja aikaisemmin kun auto vielä lähti käyntiin, käynnistäessä tyhjäkäynti kierrokset seilaa aika kovasti.
Neuvoja?
Nyt on tuota ongelmaa selvitetty kun auto kyykkäs lopullisesti eikä tekohengitykset auttanut.
Vikakoodit on luettu, ei mitään...(miten ton ajoneston voi lukea, kun ei tollä käsitesterillä löytynyt mitään) Auto saatiin käymään kun sulakerasialta otettiin bensapumpun releestä kansi pois ja painetiin rele päälle.. eli sitten heti ahaa että rele sökö, no uusi tulossa. Kipinä puoli on kunnossa eli pysty sulkeen ton puolan ja hall:in pois...
Mielenkiinnosta katsottiin vielä se poksi sieltä valokytkimen takaa. No sielä oli joku jo käynyt kun oli teipillä kansi kiinni, kolvalitukin oli jo yhden releen kantoja, eli vika on varmaan tässä kun tuo edellisen korjaajan kolvaukset näyttä jo vähä häjyiltä, toivotaan nyt vielä että tuosta kalun saa.
Plan B
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=12 ... %E4ynnisty
http://faculty.ccp.edu/faculty/dreed/Ca ... mhelp2.htm
Niin nuos yllämainituishan tätä asiaan on käsitelty.
Eli jos tuo poksi on sökö, niin nuosta ymmärsin että koko ajonesto on mahdollista ohittaa.
Eli vissiin ne kaksi punaista paksua johtoa yhteen siitä yhdestä liittimestä ja sitten koko poksin voi jättää pois, mutta silti keskuslukko toimii ja auton pitäisi lähteä käyntiin. Ymmärsinkö oikein.?
Mietityttää vain kun ei ollu poksi aivan samanlainen ku nuo kuvassa olevat... musta muovilaatikko kyllä, mutta ei meksikos vamistettu... numerosarjoja en tietenkään havainnu kattoa.
Vikakoodit on luettu, ei mitään...(miten ton ajoneston voi lukea, kun ei tollä käsitesterillä löytynyt mitään) Auto saatiin käymään kun sulakerasialta otettiin bensapumpun releestä kansi pois ja painetiin rele päälle.. eli sitten heti ahaa että rele sökö, no uusi tulossa. Kipinä puoli on kunnossa eli pysty sulkeen ton puolan ja hall:in pois...
Mielenkiinnosta katsottiin vielä se poksi sieltä valokytkimen takaa. No sielä oli joku jo käynyt kun oli teipillä kansi kiinni, kolvalitukin oli jo yhden releen kantoja, eli vika on varmaan tässä kun tuo edellisen korjaajan kolvaukset näyttä jo vähä häjyiltä, toivotaan nyt vielä että tuosta kalun saa.
Plan B
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=12 ... %E4ynnisty
http://faculty.ccp.edu/faculty/dreed/Ca ... mhelp2.htm
Niin nuos yllämainituishan tätä asiaan on käsitelty.
Eli jos tuo poksi on sökö, niin nuosta ymmärsin että koko ajonesto on mahdollista ohittaa.
Eli vissiin ne kaksi punaista paksua johtoa yhteen siitä yhdestä liittimestä ja sitten koko poksin voi jättää pois, mutta silti keskuslukko toimii ja auton pitäisi lähteä käyntiin. Ymmärsinkö oikein.?
Mietityttää vain kun ei ollu poksi aivan samanlainen ku nuo kuvassa olevat... musta muovilaatikko kyllä, mutta ei meksikos vamistettu... numerosarjoja en tietenkään havainnu kattoa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 54 vierailijaa