Touranin viat

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

A_._A
-

Touranin viat

ViestiKirjoittaja A_._A » 4.11.2010 22:00

Ostin muutama kk sitten liikkeestä -04 Touranin jolla ajettu n.137000km joista mun ajoa n.3500km , korjauksessa käynyt 5 kertaa..
Vikoja löytynyt mm.

-Kuskin puolen valojen korkeuden säätömoottori ei toimi. = Korjattu
-Eturenkaat kuluvat sisäreunoilta. = Säädetty
-Vaihdelaatikko vuotaa öljyä. = Vaihdettu veto-akseleiden stefat
-Sisätilan matot homeessa ! ! ! = Vaihdettu pohja matto , ja tukittu vuodot..
-Lohkolämppärin pistokkeesta puuttuu yksi nasta. = Vaidettu uusi johtosarja
-Lämmityslaitteen puhallin hajosi. = Vaihdettu uusi
-Kytkin jää välillä naputtamaan lujalla äänellä kun auto paikallaan. ??
-Kaistanvaihtovilkku sekoilee eli vilkuttelee miten tahtoo.. ??

Onko nämä oikeasti ko. mallin tyyppivikoja vai onko mun yksilö todellinen maanantai kappale jossa kaikki viat tulee esiin 135000km kohdalla..

Muuten hyvä auto ja täysin sopiva mun tarkoitukseen mut vikoja toisensa perään..

ConD
-

ViestiKirjoittaja ConD » 5.11.2010 6:44

Villi veikkaus, että yksilösi on tehty viikon ensimmäisenä arkipäivänä. Toisaalta osa jutuista vaikuttaa ihan edellisen omistajan "kämmäilyiltä" ja kulumana mitä tämänikäisessä alkaa olla.

Oma Turre on nyt reilun 2kk ollut mulla ajossa, ja reilu 6tkm. Normi huollon lisäksi teetin taakse jarrurempan kun palat ja levyt oli finaalissa. Kilometrejä nyt 203tkm, ja ikää samanverran kuin sinulla.
Myyjäliike sitten tehnyt omaan laskuunsa seuraavia:

-Sisätilanlämmittimen haaran/johtosarjan uusinta (moottorinlämmittimenkin sarja melko loppu)
-Sisälokasuojan kiinnittäminen oikealle eteen(2x) edellisen työn takia
-Pohjamuovin asennus koska se puuttui
-Webaston palopesän ja vesipumpun vaihto
-Oikean etukaiuttimen vaihto kojelaudalle, koska se särisi ja pätki

Mielestäni tämänikäisessä autossa on jo "joku juttu" miksi näitä liikkeeseen vaihtoon viedään yleensä varmaan 2. omistajan toimesta. Omassani huomaa kilometrit jo jotenkin, joten pistän osan nuista omista uusituista jutuista sen (ja onneksi myyjäliikkeen) piikkiin. Muutama juttu on itselläni sisällä vielä rikki, esim kuskin selkänojan penkin takaa se lehtitasku, ja takaistujien ilmansuutin.

Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”