Golf 3 1.8 -95 sammuu heti startin jälkeen

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Boah
-
Viestit: 130
Liittynyt: 16.9.2010 23:35

Golf 3 1.8 -95 sammuu heti startin jälkeen

ViestiKirjoittaja Boah » 30.10.2010 23:21

Tervehdys,

kyseinen laite temppuili äsken käynnistymisen kanssa. Lähtee kyllä käyntiin, mutta sammuu saman tien. Kokeilin monta kertaa. No ajattelin, että ajonesto ei tunnista kaukosäätöavaimesta sirua ja kokeilin orkkisavainta, tuloksetta. Vähän ajan päästä kokeilin uudestaan ja hyvin lähti käyntiin, kummallakin avaimella. Kone oli kylmä.

Missäs mahtaa vika olla? Todella ilkeä kun saa joka startilla miettiä, että lähteekö. Kiitokset jo etukäteen.

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 31.10.2010 3:41

Ettei ois se kuuluisa rengas virtalukon ympärillä, koska oire kuullostaa juurikin ajonestolta.

Boah
-
Viestit: 130
Liittynyt: 16.9.2010 23:35

ViestiKirjoittaja Boah » 31.10.2010 9:36

Voiko ajoneston tunnistin toimia jotenkin normaalia heikommin, kun tuon kaukosäätöavaimenkin kanssa oli aluksi ongelmia ennen kuin sain sirun istutettua sopivaan kohtaan avainta.

Toisaalta, jos vika on avaimessa niin pitäisi lähteä orkkisavaimella ongelmitta. Vai onko tuossa joku aika, joka pitää odottaa epäonnistuneen tunnistuksen jälkeen että suostuu taas starttaamaan?

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 31.10.2010 12:10

Tarkoitin että se vika olisi siinä virtalukon puolessa.

vazjargon
-
Viestit: 21
Liittynyt: 10.7.2007 12:03

ViestiKirjoittaja vazjargon » 31.10.2010 14:57

ajonestolaitteen lukupuola taitaa olla rikki. Entisessä golfissa alkoi tuo temppuilemaan, ensin ei toinen avain tahtonut toimia, parani hetkeksi kun otti vähemmän käytetyn avaimen käyttöön. Mutta lopulta täytyi käydä marmoritiskiltä hakemassa uusi lukupuola, hieman alle 70 e taisi maksaa. Suht helppo vaihtaa, se liitin vaan oli vähän hankalassa paikassa. Pitäisi silti onnistua mikäli ei ole lapion kokoiset kämmenet.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 1.11.2010 1:11

Jos ajonesto estää ajon, kyllä se hetkeksi käyntiin hörähtää ennen sammumista. Vikakoodejakin voi lueskella, boxissa voi olla häikkää ja lukupuolaakin voi mitata.

Boah
-
Viestit: 130
Liittynyt: 16.9.2010 23:35

ViestiKirjoittaja Boah » 1.11.2010 9:12

Vaatiiko tuo tunnistimen vaihto jotain ohjelmointia VAG-comilla? Kyllä työkalut kädessä pysyy, motivaatio vain hukassa autojen suhteen...

Vikakoodit voisi tietysti tsekata. Auto nimenomaan hörähtää, mutta sammuu sekunnin päästä.

vazjargon
-
Viestit: 21
Liittynyt: 10.7.2007 12:03

ViestiKirjoittaja vazjargon » 1.11.2010 10:05

ei vaadi ohjelmointia vag-comilla, uusi vaan tilalle niin pitäisi toimia. Vikakoodinhan tuo toimimattomuus jättää.

V Marjamäki
-
Viestit: 256
Liittynyt: 23.7.2003 8:14

ViestiKirjoittaja V Marjamäki » 1.11.2010 11:09

Ensiapuna kannattaa koittaa käyttää irti sen lukupuolan liitintä/liittimiä muutaman kerran, niin että kontaktipinnat puhdistuvat. Omasta katosi turhat oireet täysin ko. toimenpiteellä.

Boah
-
Viestit: 130
Liittynyt: 16.9.2010 23:35

ViestiKirjoittaja Boah » 1.11.2010 11:11

Jääkö koodi muistiin vai häviääkö onnistuneitten starttien myötä?

Boah
-
Viestit: 130
Liittynyt: 16.9.2010 23:35

ViestiKirjoittaja Boah » 2.11.2010 18:23

Ei ole enää temppuillut. Kävin kuitenkin hakemassa kontaktispaytä. Kaverilta löytyy ilmeisesti sopiva piuha koodien lukemiseen, pitääpä kokeilla sitäkin.

Boah
-
Viestit: 130
Liittynyt: 16.9.2010 23:35

ViestiKirjoittaja Boah » 30.1.2011 20:04

Taas alkanut temppuilemaan. Tarvitsee varmaan huomenna käydä uusi lukupuola pistämässä VW:tä tilaukseen.

Mihin tuo lukupuolan johto meneen, kun näyttää piuha olevan lukupuolan päässä kiinteästi? Mittaristoonko? Ei tuossa parkkiksen pimeydessä tullut vielä purettua enempiä.

PöyhöinKuusaalt
-
Viestit: 158
Liittynyt: 29.12.2010 5:41

ViestiKirjoittaja PöyhöinKuusaalt » 30.1.2011 21:00

Tuollahan se on kai moneen kertaan selostettu sen piuhan paikka, mutta lyhyesti se on tuhkakupin oikealla puolella olevan plankkopanelin takana. Vai käsitinköhän oikein mitä piuhan paikkaa tarkoitettiin.

Boah
-
Viestit: 130
Liittynyt: 16.9.2010 23:35

ViestiKirjoittaja Boah » 30.1.2011 21:38

Tarkoitin, että mihin virtalukon ympärilläolevan ajoneston lukupuolan johto menee? Tiedän kyllä missä vikakoodinlukupistoke sijaitsee.

vazjargon
-
Viestit: 21
Liittynyt: 10.7.2007 12:03

ViestiKirjoittaja vazjargon » 30.1.2011 21:44

Johonkin ratin oikealle puolen se menee, kojelaudan syövereihin. Johtoa seuraamalla löytyy liitin, aika hankalassa paikassa se muistaakseni oli.

Boah
-
Viestit: 130
Liittynyt: 16.9.2010 23:35

ViestiKirjoittaja Boah » 5.2.2011 15:04

Äsken luettiin kaverin kanssa koodit:

Sytkävirroilla:
00515 camshaft position (hall) sensor
17978 engine start block by immoblizer

Koneen käydessä:
Ei vikakoodeja

Tuon nokan tunnistinkoodin varmaan antaa ihan vain koska kone ei pyöri. Kuinka on tuon ajoneston koodin kanssa?

Käynnistyksen kanssa tuo temppuili viimeksi eilen kun lounaalle lähdin, ei startannut ensimmäisellä yrittämällä. Toisella hyrähti normaalisti.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 5.2.2011 15:38

Immon purkki sieltä valokatkaisijan takaa esille ja auki: sitten tinailemaan juotoksia uusiksi. (tosin voihan se olla lukupuolakin). Juttua löytyy hakemalla, mutta ei ole aikaa linkittää. Hall-anturissa tuskin on vikaa kun hörähtelee, eli antanee vikakoodin kun kone ei pyöri.

Boah
-
Viestit: 130
Liittynyt: 16.9.2010 23:35

ViestiKirjoittaja Boah » 5.2.2011 16:14

Kiitos vinkistä. Pitääpä repiä valokatkaisijaa pois edestä ja käydä juotokset läpi.

Mitä Rosstech:n sivuja lueskelin juuri niin tuolle avainsirun tunnistukselle pitäisi olla oma koodi:
01176 - Key: Signal too Low

Löytyy yksi siruton avain niin voisi vielä kokeilla sillä pyörittää konetta ja katsoa jääkö jotain koodia muistiin...

leevi
-
Viestit: 1048
Liittynyt: 24.7.2003 16:39

ViestiKirjoittaja leevi » 5.2.2011 18:30

Tässä ei tainnut olla tehdasasenteista hälytintä, joten siellä katkaisijan takana ei tietääkseni ole mitään purkkia.

Ajoneston purkki löytyy juurikin ratin oikealta puolelta. Näkee kun menee selälteen makaamaan pää polkimiin sotkeutuneena ja katsoo ylöspäin kojetaulun alle. Aika arse homma irrottaa ja laittaa takas... Kiinnitys on totetutettu kahdella ristipää ruuvilla, ja muistaakseni sinne ei mahdu oikeen mikään ruuvari väliin. Itse käytin pientä räikkää ja siinä ristipäätä.

Boah
-
Viestit: 130
Liittynyt: 16.9.2010 23:35

ViestiKirjoittaja Boah » 5.2.2011 23:21

Kyseessä on CL-karvalakkimalli, ei ole tehdashälyä. Kuulostaapa harvinaisen ikävältä paikalta, mutta eikai auta muu kuin ottaa työn alle kun kerkiää.

Onko tuossa purkissa joku tietty juotos joka ajanmyötä pettää? Olisi kiva löytää 'syntipukki'.

leevi
-
Viestit: 1048
Liittynyt: 24.7.2003 16:39

ViestiKirjoittaja leevi » 6.2.2011 9:42

En ole kuullut että tuossa boxissa olisi juotos onkelmia ollut. Siinä hälyttimellä varustetussa joka minullakin on, niin siinä on ollut noita ongelmia. Mutta tokihan kaikki on mahdollista. Jos se ajonesto boxi on kyykännyt, niin kannattaa etsiä käytettynä uusi boxi, lukija ja samaan settiin kuuluvat avaimet. Jos vaihdat pelkän boxin niin menee avainten ohjelmoimiseksi. Eli jos saa ne avaimet "uuden" setin mukaan, niin niistä uusista avaimista voi vaihtaa ne tunnistin sirut vanhoihin avaimiin.

Boah
-
Viestit: 130
Liittynyt: 16.9.2010 23:35

ViestiKirjoittaja Boah » 10.2.2011 15:51

Nappasin tuon tupakkiaskin kokoisen laatikon irti autosta, melko helposti lähti. Isot juotokset kävin kolvilla äsken läpi, pintaliitoksiin ei oikein parane omalla kalustolla sekaantua. Piirilevyn alapuolella on sen näköistä, että kosteutta on hiukan saanut.

Ajattelin vielä kontaktinpuhdistusaineella putsata piirilevyn sekä liittimet ja lyödä kiinni tuon. Sitten vaan toivomaan, että auttaisi.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 43 vierailijaa