Eli tosiaan nyt olis auton haku ulkomailta edessä. Pähkäilin että kummalla koneella oleva lienisi fiksumpi. Parhaiksi vaihtoehdoiksi valitsin 188tkm ajetun 2.8v6 tai 2.7biturbo 238tkm ajetun. Kysymys kuuluu, onko biturbolla ajettu liikaa? Tuon 2.8 tiedän vaparina kestävän hieman pidemmälle, mutta eihän siinä tehoa läheskään yhtä paljon ole. Tuossa 2.7:ssä näyttäis olevan lastutettuna 224kw myyjän mukaan. Kellään kokemuksia mahdollisista kalliista huolloista, kiihtyvyyksistä ja kulutuksista? Kiinnostais nyt kovasti nuo. Pikkusen vilkuilin netistä niin ilmeisesti 2.8 vie 8/10/12 ja 2.7 veis 9/11/16 pitäneeköhän paikkaansa? Molemmat Quattro automaatteja.
Tällähetkellä ajelen 2,4v6 man etuvetoisella (9,1s 0-100) ja ainakaan yhtään huonommin ei sais kiihtyä, niin jaksaako tuo 2.8v6 keritä edes tuohon tulokseen Quattro automaattina?
Kiitokset vastanneille!
Audi a6 2.8v6 VAI 2.7Biturbo ?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Ota oikeasti tuo turbo. Jälkeenpäin vaan vituttaa jos vaparin valitsee noista. On se turbovehjes niin paljon mukavampi ajella kevyemmälläkin kaasujalalla. Veikkaisin että turbossa saa kulutuksenkin pysymään pienempänä. Ja varsinkin automaattivaihteisena on nuo vaparit ainakin minua ärsyttänyt kun liikkuu niin "tahmeasti".
Äitini tuon virheen kerran teki. Vaihtoi turbovehkeen vapariin. Ja pian piti taas saada ahdettu tilalle. Kyseessä tosin Volvo..
Äitini tuon virheen kerran teki. Vaihtoi turbovehkeen vapariin. Ja pian piti taas saada ahdettu tilalle. Kyseessä tosin Volvo..
No siis kyllä rahaa riittää ajella tuolla 2.8:lla, onhan minulla nytkin sama kone käytännössä mutta vain 2.4:nä ja kulutuskin perkele on sama molemmissa joka tässä vituttaakin :D Mutta nuo Biturbon remonttikilometrit pelottaa, ei tosiaankaan ole varaa maksella mitään 2000 euron turboremontteja tai 1000 euron jakopääremontteja tuosta vaan. Jos sillä on nyt ajettu 238tkm, niin onko lähettyvillä suuria remontteja?
Ei tuollaista kukaan voi tietää ennakkoon. - Jos on juuri vaihdettu, niin silloin voi ajatella, että todennäiköisesti se ei heti ole edessä. Mut eikai noilla mitään tiettyä km määrää ole, milloin ne porsii.. Päälle 200k ajomäärällä pitäisin todennäköisinä murhekohteina kulutusosia, kytkin, ahtimet, (biturbossa vissiin pakosarjatkin?). Vanhassa autossa alusta on ehtoopuolella, muista mehevä quattro-lisä takapään suhteen..
Mut jos touhutonni pelottaa, ei kannata sekaantua näihin laisinkaan. Jo VAG automaatin hankinta tarkoittaa isoa menoerää KUN se porsii.
Mut jos touhutonni pelottaa, ei kannata sekaantua näihin laisinkaan. Jo VAG automaatin hankinta tarkoittaa isoa menoerää KUN se porsii.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 33 vierailijaa