Golf Gti 16v mk3 pätkii tyhjäkäynnillä

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Sumi
-
Viestit: 5
Liittynyt: 23.9.2010 18:40

Golf Gti 16v mk3 pätkii tyhjäkäynnillä

ViestiKirjoittaja Sumi » 23.9.2010 19:16

Morjens
Mistähän vois etsiä vikaa kun auto nypyttää tyhjäkäynnillä? Ihan kun pätkis sytytystä sieltä täältä satunnaisesti.. Ajossa ei huomaa mitään ihmeellistä..ainoastaan tyhjäkäynnillä paikallaan kyseinen vaiva.
Vähän kun hipasee kaasuun et läpän anturi reagoi, niin tyhjäkäynnin laskeutuminen on 1000 kierroksen kohdalla vähän samanlaista röpeltämistä ja nykimistä ennen kuin asettuu siihen 850-900 korville... joskus jopa meinaa sammua kun kierrokset tulevat alas mut ecu kuitenkin fiksaa sen taas siihen normaalille kierroksille.
Tasan yhen kerran ei oo lähtenyt käyntiin vaan röpelti parilla kolmella pytyllä ja sammu siihen..tokalla startilla lähti sit ihan jees.(lämmin kone)

Suht tuoretta osaa/tarkastettu:
Tulpat= silmämääräisesti tsekattu(vaihdettu noin 4000km sitten
jakajan kansi+pyörijä= just vaihdettu
puola= oisko vuoden vanha(ei tarvike)
kaasuläppäkotelo= irroitettu/puhdistettu+ tarkastettu vuodot
ilmanputsarin kumi= puhdistettu kilkkeineen+tarkastettu vuodot
ilmanputsarin suodatin= vaihdettu 4000km sitten+tarkastettu
imusarjasta tehostimelle menevä letku= tarkastettu vuodot
tulpanjohdot= vaihdettu
pa-säätimeltä imusarjaan menevä alipaineletku=vaihdettu
imusarjan vuodot tarkastettu

ISV= tarjottu carb cleaneria+ silmämääräinen tarkistus(en uskaltanut irroittaa imusarjasta)
CTP Joutokäyntikytkin =tarkastettu
MAP=letku ehjä
IAT imuilman lämpötilatunnistin= vaihdettu uuteen
TP kaasuläpän asennon tunnistin=maadoitus,syöttöjännite
Seokset katottu ja erinomaiset
Mittaristossa näkyy noi perus ölpän vaihto koodit yms joku huolto koodi...en omista piuhaa et pääsis boxin sisään. (koodit tarkastettu, 0)

Virranjakaja vuotaa kanteen öljyä ja taitaa valua siihen hall anturille. puhdistus kannen ja pyörijän vaihdon yhteydessä=ei vaikutusta

venttiilikopan kulmasta lähtee joku lattakaapeli(maadoitus) pakosarjalle päin ja toinen pää on kiinni..ei missään!? Mihinkähän tuo pitäs pultata kiinni?= (puolan korvakkeeseen)

Mitäs sit...vinkkejä kaivataan!
Viimeksi muokannut Sumi, 29.9.2010 15:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Sumi
-
Viestit: 5
Liittynyt: 23.9.2010 18:40

ViestiKirjoittaja Sumi » 24.9.2010 20:12

Ei kellään ois mitään vinkkejä?

Sumi
-
Viestit: 5
Liittynyt: 23.9.2010 18:40

ViestiKirjoittaja Sumi » 29.9.2010 14:58

Vikakoodit tarkastettu..ei näyttänyt mitään
Imuilman lämpötilatunnistin vaihdettu
jäähdytysnesteen lämpötila-anturi vaihdettu
Maadoitus fiksattu

Sumi
-
Viestit: 5
Liittynyt: 23.9.2010 18:40

ViestiKirjoittaja Sumi » 20.11.2010 15:51

Nyt kelien kylmetessä on huomannut että auto alkaa vetää niinkuin pitääkin ja tyhjäkäynti paikoitellen huomattavasti tasaisempi.
Silti jotenkin tuntuu puutumista ja tyhjäkäynnin röpötystä heti kun lämpömittari ohittaa 70 astetta..varsinkin pikku pakkasilla.
Eli mitä kylmempi keli, sen paremmin tuntuu vetävän ja idlaavan.

lodettaja
-
Viestit: 77
Liittynyt: 12.10.2009 16:01

ViestiKirjoittaja lodettaja » 22.11.2010 12:40

Kannattaa irrottaa se ISV ja testata että se varmasti toimii.
Mulla johtui juurikin tuosta ISV:stä että välillä tyhjäkäynti oli huonoa ja sammuili.

Uusi piti ostaa kun sen vanhan prässäyksen rikkoi niin ei saanut enää kunnolla kasaan, mutta oli tosiaan sisältä jumissa ja uuden kun heitti kiinni niin toimi aivan erilailla.

ISV = Idle Stabilization/Stabilizer Valve eli tyhjäkäynnin tasausventtiili.

Ja se lättäkaapeli siitä venttiilikopan kulmasta menee puolan kiinnikkeeseen.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 22.11.2010 16:02

Mittaristossa näkyy noi perus ölpän vaihto koodit yms joku huolto koodi...en omista piuhaa et pääsis boxin sisään. (koodit tarkastettu, 0)
Huoltovälinäytön nollaamiseksi et tarvitse mitään piuhoja, vaan homma toimii näin:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=101005

Sumi
-
Viestit: 5
Liittynyt: 23.9.2010 18:40

ViestiKirjoittaja Sumi » 26.11.2010 0:08

ISV on jo puhdistettu kunnolla ja ei mitään vaikutusta
Siellä näkyy joku in01 tai 02 eikä sitä saa nollattua mittariston kautta vaikka miten yrittää
Vaikuttas olevan seoksissa toi vika..oisko se lambdan vaihto sit joskus jos raaskii
Edit: voi olla myos 00 koodi..loppupään digit näkyy aika heikosti
Ja lattakaapelin laittelin tossa syksymmällä juurikin siihen puolan kantaan kiinni

raminen88
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 22.3.2011 22:06

moi

ViestiKirjoittaja raminen88 » 22.3.2011 22:10

minulla on semmonen vika golffissa että se pätkii ajossa vaikka olen tulpat vaihtanut. voiko joku kertoa mistä se johtuu ja mitä teen.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa