Golf III Bensa 1,8L (ABS kone) ei pysy käynnissä
Valvoja: ffp jäsenet
Golf III Bensa 1,8L (ABS kone) ei pysy käynnissä
Mikä vaivana kun ABS bensa 1.8l koneinen Golf III sammui ajossa, lähtee käyntii avaimesta ja heti samalla sammuu, siis ei pysy käynnissä?
-
- -
- Viestit: 3
- Liittynyt: 16.9.2010 16:37
-
- -
- Viestit: 3
- Liittynyt: 16.9.2010 16:37
Pumppu vain pistää paineet putkeen että bensaa suuttimelle asti.
Eli sammuu melkein samantien kuin hurahtaa käyntiin (siis vain pumppu)
Itsellä teki 17 kertaa 10km matkalla että lähti käyntiin ajoit hetken ja sammui kuin saunalyhty.
Käynnistä auto jos käy noin 3-30 sekunttia ja sammuu kuin seinään niin vika pumpussa.
Eli sammuu melkein samantien kuin hurahtaa käyntiin (siis vain pumppu)
Itsellä teki 17 kertaa 10km matkalla että lähti käyntiin ajoit hetken ja sammui kuin saunalyhty.
Käynnistä auto jos käy noin 3-30 sekunttia ja sammuu kuin seinään niin vika pumpussa.
"Käynnistä auto jos käy noin 3-30 sekunttia ja sammuu kuin seinään niin vika pumpussa."
Pyörittää mutta ei käynnisty, starttipolottia ruiskuttamalla pyörähtää/sytyttää, voisi siis päätellä vien olevan polttoaine puolella?
Virtojen kääntäminen ei aiheuta mitään ääntä pumpussa, siis pumppu lienee tankissa?
Pitäsikö ääntää virtoja kytkettäessä?
Entä jos polttoainepumpunrele - sellainen systeemissä foorumin muiden juttune perusteella on - on "pimeä", voiisko aiheuttaa ongelman pumpulle virtojen syöttöön?
Pumpun liittimessä neljä pinniä, mitähän niissä missäkin mahtaa mennä?
Joku maa, pumpunvirransyöttö, mittarinanturin piuhat, mutta mikä mikin on?
Siis voisiko virtaa suoraan pumpulle syöttämällä testata pumpun toimintaa?
Motonetin listalla pumppuja, ruiskupumpun tulkitsin olevan polttoainepumppu kun muutakaan ei listalla näkynyt.
Mitähän eroa noilla muuta kuin hinta tai "(ei a)" maninita tarkoittaneen ei anturia, siis mittarinanturiako tarkoittanee?
Voiko anturin siirtää vanhasta pumpusta, (polttoainemittari toimii kyllä ok)?
Pyörittää mutta ei käynnisty, starttipolottia ruiskuttamalla pyörähtää/sytyttää, voisi siis päätellä vien olevan polttoaine puolella?
Virtojen kääntäminen ei aiheuta mitään ääntä pumpussa, siis pumppu lienee tankissa?
Pitäsikö ääntää virtoja kytkettäessä?
Entä jos polttoainepumpunrele - sellainen systeemissä foorumin muiden juttune perusteella on - on "pimeä", voiisko aiheuttaa ongelman pumpulle virtojen syöttöön?
Pumpun liittimessä neljä pinniä, mitähän niissä missäkin mahtaa mennä?
Joku maa, pumpunvirransyöttö, mittarinanturin piuhat, mutta mikä mikin on?
Siis voisiko virtaa suoraan pumpulle syöttämällä testata pumpun toimintaa?
Koodi: Valitse kaikki
28-1410 Ruiskupumppu VAG-1piste (ei a) 69.90 €
28-1437 Ruiskupumppu VAG-1piste 99.90 €
28-1439 Ruiskupumppu VAG-1piste (ei a) 59.90 €
Motonetin listalla pumppuja, ruiskupumpun tulkitsin olevan polttoainepumppu kun muutakaan ei listalla näkynyt.
Mitähän eroa noilla muuta kuin hinta tai "(ei a)" maninita tarkoittaneen ei anturia, siis mittarinanturiako tarkoittanee?
Voiko anturin siirtää vanhasta pumpusta, (polttoainemittari toimii kyllä ok)?
Mitähän eroa noilla muuta kuin hinta tai "(ei a)" maninita tarkoittaneen ei anturia, siis mittarinanturiako tarkoittanee?
Jos Motonetistä ostaa, 28-1437 ja 28-1410 ainoa ero on hinta. :)
Noita 69,90€ pumppuja on tullut ostettua pari kappaletta. Molemmilla kerroilla laatikossa on todettu olevan sama pumppu antureineen kuin kallimmassakin.
Voiko anturin siirtää vanhasta pumpusta, (polttoainemittari toimii kyllä ok)?
Kyllä. Omassa -94 ABS:n pumpussa anturi oli pumppukotelon kyljessä, kun tarvikkeessa se oli kannessa.
Kannessa oleva anturi oli hankala survoa tankkiin, joten asensin pumpun alkuperäisen kannen ja anturin kanssa.
Tarvikeanturi oli muutenkin hieman heppoisen oloinen alkuperäiseen verrattuna.
Pumpun irroitukseen kannattaa sitten varata tämä työkalu. Tuolla lisää aiheesta> Klik
-
- -
- Viestit: 3
- Liittynyt: 16.9.2010 16:37
Kuvia tutkailemassa päätelmä nelinapaisesta bensapumpunliittimestä peräkontissa niin vasemmanpuoleiset on itse pumpun ja oikeanpuoleiset mittarille.
Liittimessä kapea ja leveä latta 2* siis, niin maa liene eleveämpi ja +12v taas kapempi yleisen periaatteen mukaan maa on aina paksumpi....
Onko jollain vahvistusta asialle?
Liittimessä kapea ja leveä latta 2* siis, niin maa liene eleveämpi ja +12v taas kapempi yleisen periaatteen mukaan maa on aina paksumpi....
Onko jollain vahvistusta asialle?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa