VR6 ja erikoiset nesteen lämmöt

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Anttii
-
Viestit: 86
Liittynyt: 9.1.2009 13:47

VR6 ja erikoiset nesteen lämmöt

ViestiKirjoittaja Anttii » 24.7.2010 15:00

Noniin, tää vika on vaivannut jo melko pitkään ja ois kiva jos joku guru osais kertoa mistä moinen voi johtua. Auto on siis 2.8 VR6 -92 ja ongelma seuraavanlainen: Ajaessa maantiellä tai muuten vaan tasaisella nopeudella, mittari näyttää nesteenlämmöiksi n. 75 - 80C. (Ajettu parin sadan kilsankin lenkki, ei muutosta.) Jos taas kaupungissa ajelee ja kun pysähtelee liikennevaloihin jne. Lämmöt nousee 90C ja ylikin jos seisottaa tyhjäkäynnillä. Flekti tärähtää pyörimään 90 asteen jälkeen (~95?). Puhaltaa lämmintä kabiiniin, mutta semmoisen havainnon tein, että kun heti maantieajon jälkeen käy nappaamassa alavesiletkusta kiinni, niin se on viileämpi kuin ylävesiletku. Onko mahdollista, että esim. syyläri ois tukossa ja moisen aiheuttais?

Noh, osia on vaihdettu seuraavasti:

- vesipumppu
- termari
- molemmat lämpöanturit (kelt. & sin.)
- flektin lämpöanturi taannoin muinoin
- paisarin korkki

- kokeiltu myös toisella (toimivalla) mittaristolla (kiitos erään avuliaan foorumilaisen!)
- kokeiltu ilmata järjestelmää

Kiitän ja kumarran kyllä, jos tän vian sais selviämään :)

Fear
-
Viestit: 119
Liittynyt: 16.7.2008 21:05

ViestiKirjoittaja Fear » 24.7.2010 16:27

Eipä tuossa ole kyllä mitään epätavallista, Veeran lämmöt on usein alle mittaristossa olevan 90 asteen viivan. Ja jos kaupungissakin pysyy lämmöt 90-95 ettei nouse enempää, niin ei kyllä kuulosta yhtään vialliselta. Tuohon letkujen erilämpöisyyteen, niin onhan se patterikin lämmin tuloputken päästä ja sitten kohti toista päätä viilenee. Sehän se syylärinkin tehtävä on että jäähdyttää nesteen ylä- ja alavesiletkun välillä.

tuoppi2
-
Viestit: 68
Liittynyt: 3.6.2007 13:59

ViestiKirjoittaja tuoppi2 » 24.7.2010 17:34

Joo ei kyllä munkaan korvaan kuulosta oudolta, samalla tavalla käyttäytyy lämmöt. Jäähdytysjärjestelmään uusittu käytännössä kaikki osat vuoden sisään..

Anttii
-
Viestit: 86
Liittynyt: 9.1.2009 13:47

ViestiKirjoittaja Anttii » 24.7.2010 17:49

Ahaa, no oikeen hyvä jos näin on asiat. :) Itellä vaan semmoinen hämyinen muistikuva, että joskus ois pojottanu ihan matka-ajossakin viisari 90 C:tä.

Fear
-
Viestit: 119
Liittynyt: 16.7.2008 21:05

ViestiKirjoittaja Fear » 25.7.2010 2:12

Oletko vaihtanut etupuskuria johonkin iso aukkoiseen tuning puskuriin tuon muistikuvan jälkeen? Nimittäin itselläni oli viime talvena auto, johon oli etupuskuri vaihdettu ja ei talvella saanut mitenkään konetta lämpimäksi, jäi johonkin 60-70 välille laserilla mitattuna. Aukot tukkoon ja taas tarkeni sisälläkin =)

Anttii
-
Viestit: 86
Liittynyt: 9.1.2009 13:47

ViestiKirjoittaja Anttii » 25.7.2010 16:58

Eipä oo tullu vaihdettua, eli ihan vakiopuskurilla mennään. :) Kuuluisko siihen maskin taakse muuten jotain, kun siinä syylärin edessä on kaks semmosta metallitankoa/putkea joissa jotku reiätki tais yläosassa olla. Jos en väärin muista niin keulastakatottuna ne on / ___ \ <- noin päin siinä. (toivottavasti tajusit :D)

Fear
-
Viestit: 119
Liittynyt: 16.7.2008 21:05

ViestiKirjoittaja Fear » 25.7.2010 22:52

Ei ainakaan exässäni ollut maskin takana mitään muuta kuin yksi tukirauta (pelti lirpake) joka kiinnittyi siihen keulan törmäyspalkkiin.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 25.7.2010 22:56

Omassa on kanssa noi /__\ raudat maskin takana. Ihmetelly kanssa mitä niihin tulee.

Knacken
-
Viestit: 22
Liittynyt: 19.11.2009 21:24

ViestiKirjoittaja Knacken » 26.7.2010 21:38

Voisitte tarkistaa vielä toimiiko lämppärin kennolta paisarille tulevassa letkussa sisäänrakennettu takaiskuventtiili ? (tuntuu kovana kohtana letkussa)
Nuo on joskus aiheuttaneet ilman liikettä takaisinpäin/vääriin paikkoihin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa