nyt olen muutamaa muuta samalla koneellaa varustettua koeajanut, ja todennut, että meidän kolffissa ei oo läheskään samanlaista alavääntöä.
se on on oikeesti tosi huono. koodeja ei oo antanut koskaan paitsi nyt "p0c0e" mikälie en oo kerinny viel googlaa.
pientä nykimistä on tietyillä kierroksila joskus havaittavissa, muuten pelaa ok.
parikertaa on meinannut sammua (semmonen sekunnin murtoosan piikki ajossa)
mistähän moinen voi johtua auto on ollut meillä 70 tkm asti nyt on 103tkm ja aina ollu samanlainen? jakohihnan vaihoin just joten jako on ok.
toinen kysymys 01039 coolant temperature sensor (g2) antaa koodia oletan että tämä on ilmastointiin liittyvä anturi?? mutta missä sijaitsee?
hämää ku koodinlukija antaa ton anturin instruments valikon alle. (maxidiag eu702)
edittiä: tuo lämpöanturihan voikin olla kaiken takana.. ja ilmastoinnissa onkai sitten jotain muuta häikkää mut mites toi p0c0e koodi?? siitä en mitään löytänyt.
niin ja missä kohtaa k.o anturi sijaitsee
golf 1,6 bcb -03 alavääntö hukassa
Valvoja: ffp jäsenet
Ajatko ysikasilla? Tavallisella paskaviitosella tuo kone ei toimi kuten pitäisi.
Oletko varma ettei jakohihnaa ole vaihdettu jo aiemmin ja homma mennyt silloin perseelleen?
Lämpötilatunnistin on kannen päädyssä olevassa vesilaipassa, kytkinkopan yläpuolella. Viallinen lämpötila-anturi tarjoaa usein saman vian sekä moottorielektroniikan että mittariston puolelle.
Oletko varma ettei jakohihnaa ole vaihdettu jo aiemmin ja homma mennyt silloin perseelleen?
Lämpötilatunnistin on kannen päädyssä olevassa vesilaipassa, kytkinkopan yläpuolella. Viallinen lämpötila-anturi tarjoaa usein saman vian sekä moottorielektroniikan että mittariston puolelle.
95:lla kuten nämä kaksi muuta samalamoottorilla varustettua autoa joita olen ajanut.
jakohihnasta ei merkintöjä ja olen toinen omistaja muuten kaikki huollot on merkattu, ja kun kerran toimii 3000rpm jälkeen oikein hyvin niin en jakoon usko.
mittaristo ja kaikki muu on ok paitti ilmastointi ei oikein tee kylmää. eikä oo kauaa kun se on huollettu
koitan tänään hakee ton anturin.
jakohihnasta ei merkintöjä ja olen toinen omistaja muuten kaikki huollot on merkattu, ja kun kerran toimii 3000rpm jälkeen oikein hyvin niin en jakoon usko.
mittaristo ja kaikki muu on ok paitti ilmastointi ei oikein tee kylmää. eikä oo kauaa kun se on huollettu
koitan tänään hakee ton anturin.
Tarkistuta myös se ilmastointi kunnolla ettei se hirvenänä vie jerkkuja. Itse huomaan omassa "voimamoottorissani" että ilmastointi on päällä ihan selkeästi. Vielä jos sinulla kylmäaineet on vähänä tai ilmastoinnissa on jotain muuta vikaa niin se voi imaista jerkkuja aika kivasti.
Mutta niin... paras väännönlisä löytyy sieltä bensa-asemalta. 98:a tankkiin. Tsekkasin tuossa ~2v ajelujen jälkeen kaasuläpän alapinnan joka oli lähinnä mustunut, kun ennen fiksauksia edellisen omistajan 95 ajelujen jälkeen se oli jokseenkin täysin karstoittunut.
Mutta niin... paras väännönlisä löytyy sieltä bensa-asemalta. 98:a tankkiin. Tsekkasin tuossa ~2v ajelujen jälkeen kaasuläpän alapinnan joka oli lähinnä mustunut, kun ennen fiksauksia edellisen omistajan 95 ajelujen jälkeen se oli jokseenkin täysin karstoittunut.
Tarkistuta myös se ilmastointi kunnolla ettei se hirvenänä vie jerkkuja. Itse huomaan omassa "voimamoottorissani" että ilmastointi on päällä ihan selkeästi. Vielä jos sinulla kylmäaineet on vähänä tai ilmastoinnissa on jotain muuta vikaa niin se voi imaista jerkkuja aika kivasti.
Jep, vie aika tavalla tehoja kun napsauttaa ilmastoinnin päälle, hyvä ettei sentään koko kinneri hyydy :D
Aika eloton on ainakin AZD alakierroksilla vaikka on 98:lla ajellut.. sitten menee ihan kivasti kun päristellään siellä 3000 yläpuolella...
kyllä se tehottomuus johtuu selvästi moottorista . tänään hain sen lämpöanturin 4 napanen vihreä ja kokeilen huomenna vaihtaa.
tarvii kattoo tol vcds:llä et löytyskö sieltä jotain vikaa.
joskus kun ajaa esim nelosella ja tulee risteykseen hiljentää ja vaihtaa pienemmälle ja kierrokset esim 1200-1500 painaa reilummin kaasua jolloin moottori kuormittuu enemmän niin pitää ihmeellistä roksotusta/nakutusta ihan kuin vanha nokileka eikä kiihdy ennenkuin kierrokset yltää 3000...
mitäs arvoja tolla vcds:llä kannattaa seurata siis jos otan login maf/kuormitus/kierrokset yms.
tarvii kattoo tol vcds:llä et löytyskö sieltä jotain vikaa.
joskus kun ajaa esim nelosella ja tulee risteykseen hiljentää ja vaihtaa pienemmälle ja kierrokset esim 1200-1500 painaa reilummin kaasua jolloin moottori kuormittuu enemmän niin pitää ihmeellistä roksotusta/nakutusta ihan kuin vanha nokileka eikä kiihdy ennenkuin kierrokset yltää 3000...
mitäs arvoja tolla vcds:llä kannattaa seurata siis jos otan login maf/kuormitus/kierrokset yms.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 16 vierailijaa