Malpassin säätimen asennus yms.

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

jorgg@
-
Viestit: 24
Liittynyt: 21.9.2008 21:24

Malpassin säätimen asennus yms.

ViestiKirjoittaja jorgg@ » 13.6.2010 22:20

pitäis tollainen Malpassin tuplakaasari säädin turbo käyttöön asentaa kiinni, ja heti tähän aluksi niin turbo moottori on tulossa -50 luvun kleinariin, joten siksi ehkä vähän hassuja kysymyksiä:)
Ennen ku rupean asentelee niin tuli mieleen ton paluu linjan kanssa että miten käy, jos tankki on täynnä ja paluulinja tulis juniksen tankin päälle, rupeaako tulvimaan kaasarit tms kun paluulinja on käytännössä jo täynnä bensaa vai onko sillä mitään väliä,painaako pumpun paineella bensuunin takaisin tankkiin? Kannataisko paluulinja pistää mahdollisimman lähelle korkkia jotta tankatessa vois seurata ettei tankki tule liian täyteen jolloin paluulinja ei olisi bensapinnan alapuolella?

Sitten toiseksi että noisaa turbo malleissa on se ahtopaineen haistelu minkä mukaan nostaa bensuunin paineita, voiko sen tulpata ja ajella hetken aikaa vaparina? Toimiiko normist, onko kokemuksia....

Ja kolmanneksi, mitä pumppua kandeis käyttää, Jostain purkaamolta käytetty arpa ruiskupumppu vai miten mahtais tämä pelittää?? http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=28-1206
Moottori alle 1,6 ilmajäähy boxeri, Tupla Turbo-dellut ja hieman jyrkempi nokka. Ahdin KKK 1,6 TD caddystä..

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 13.6.2010 23:43

Oikeaoppisesti malpassin säädin asennus aloitetaan sillä et, heitetään koko fse/malpassi roskikseen ja ostetaan uusi, kunnollinen.
Mut, jos bussiin laittaa niin vaatimukset ei voi edes lähtökohtaisesti olla kovinkaan korkealla..

Paluulinja mahd. ylös tankkiin.
Käytännössä ei voi sen takia tulvia,sieltä se bensa alunperinkin lähtee, tankista.

Säätimen paineen alaisen voi jättää käyttämättä jos aine muuten riittää?

Pumpuksi riittää melkeen minkä tahansa ruiskun pumppu..

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 13.6.2010 23:55

Oikeaoppisesti malpassin säädin asennus aloitetaan sillä et, heitetään koko fse/malpassi roskikseen ja ostetaan uusi

Mulla leipo malpassi dynotuksessa.... AMW:n säädin tilalle.

Pete I
-
Viestit: 1240
Liittynyt: 23.7.2003 13:56

ViestiKirjoittaja Pete I » 14.6.2010 10:16

Onko kyseessä tämä säädin? http://www.moposport.fi:8080/workspace.client_moposport/PublishedService?pageID=9&itemcode=30050TURB241
Minusta nuo ovat toimineet ihan hyvin kaasariasennuksissa. Omanikin möin tuossa jokin aika sitten rallisprint Datsuniin.

Minkäslainen sa AMW:n säädin on? Perus boschi jostain vaikkapa dohc Sierrasta ja siihen säätökansi?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa