Caddyyn kone

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

ZuGE
-
Viestit: 78
Liittynyt: 20.11.2005 21:32

Caddyyn kone

ViestiKirjoittaja ZuGE » 26.4.2010 23:08

Joko ei ole asiaa puitu täällä tai olen niin käsi käyttämään tuota hakua.

Eli löytyy 1.6d mk1 caddy. Pitäs saada td kone ja 5lovinen aski tohon.

Minkä koneen saa laittaa ilman alustamuutoksia?

Itse käsitin että saa lykkää 1.9td koneen kun siinä on kai(?) ollut tuota 1.8i konetta?

Madbull
-
Viestit: 201
Liittynyt: 7.3.2008 0:42

ViestiKirjoittaja Madbull » 27.4.2010 18:21

Vertailumallina käytetään tuota 1.8 bensakonetta jossa on 90hp. Kaikissa mk1 caddyissa on sama alusta ja jarrut. Alustamuutoksia ei siis joudu tekemään. Alustasta vastaavuustodistukset tjs. maahantuojalta ja leimalle. Jos sulla on joku muu välijäähy, kuin vaihtokoneen alkuperäinen niin tarvitset myös dynolapun sopivilla tehoilla.

Vaihdelaatikoksi käy helpoiten 020 laatikko jostain dieselvehkeestä. Bensakoineidenkin laatikot käy fyysisesti paikoilleen, mutta välitykset ei välttämättä ole dieseliin parhaat.

Asiaa on puitu varmaan miljoonassa topikissa :p

ZuGE
-
Viestit: 78
Liittynyt: 20.11.2005 21:32

ViestiKirjoittaja ZuGE » 27.4.2010 21:42

Ok,

Pitää metästää tuollaset osat sitten.

Karmiva vaan toi vv-auton hinta tuolle vastaavuustodistukselle, 74e...

Pitää hakea paikallisesta vw kaupasta jarru yms osista lista.

Mites muuten sopiiko tuollasen 4v askin perä 5v askiin? Pösöissä mitä tähän mennessä tullu harrastettua 4v diisselissä oli pisin perä.

GTI 2.0
-
Viestit: 419
Liittynyt: 18.8.2006 22:27

ViestiKirjoittaja GTI 2.0 » 27.4.2010 21:46

Ok,

Pitää metästää tuollaset osat sitten.

Karmiva vaan toi vv-auton hinta tuolle vastaavuustodistukselle, 74e...

Pitää hakea paikallisesta vw kaupasta jarru yms osista lista.

Mites muuten sopiiko tuollasen 4v askin perä 5v askiin? Pösöissä mitä tähän mennessä tullu harrastettua 4v diisselissä oli pisin perä.


Haualla varmasti löytyy juttua...
Joskus muistan, että riitti ihan varaosaliikkeen "räjäytys" kuvat todisteeksi eroavaisuudesta + penkkilappu...
Suoraan 1.9TD ja 020 5 lovinen aski paikalleen...
PS. Löytyisi kyseiset tuotteet ylimääräisenä...

ZuGE
-
Viestit: 78
Liittynyt: 20.11.2005 21:32

ViestiKirjoittaja ZuGE » 2.6.2010 23:34

Laput yms haettu. Yksi kyssäri vielä, passaako ventosta laatikon korvake? Kuulin että se pitää vaihtaa tai tehdä uusi. Toinen vielä heti perään, aaz taitaa passata suoraan myös?

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 3.6.2010 0:47

kyllä se kivuttomasti menee kun käyttää caddyn omia korvakkeita, vaihdelaatikon korvakkeen joutuu tekeen 5-v askille, tai jos löydät valmiin gti:n korvakon (ei edes kannata ostoon laittaa, ei tule löytymään :)). pakoputken joutuu luonnollissti tekemään, laita suoraan 2,5* niin varaa syöttöö lisätä :)

GTI 2.0
-
Viestit: 419
Liittynyt: 18.8.2006 22:27

ViestiKirjoittaja GTI 2.0 » 3.6.2010 9:11

Yksi kyssäri vielä, passaako ventosta laatikon korvake

Ei käy.
MK1 golf, MK1 jetta niistä pitäisi käydä?
Ei tuo paha rasti ole tehdäkkään=)

ZuGE
-
Viestit: 78
Liittynyt: 20.11.2005 21:32

ViestiKirjoittaja ZuGE » 3.6.2010 10:39

Mazaman, näin joo aattelinkin että tuskin löytyy mistään sellasta. Laitetaan 3" suoraa jos mahtuu ja jos psa konsernin pumppu menee kiinni niin laitan toisen pumpun ja ahtimen sinne heti.

Pitää vielä kysyä ettei tule vkl ööö ilmiötä, vaihteensiirtotangot taitaa olla samanlaiset? Vesiletkut yms kaikki? Entäs vetarit, lähinnä sisäpäät?

Madbull
-
Viestit: 201
Liittynyt: 7.3.2008 0:42

ViestiKirjoittaja Madbull » 3.6.2010 19:43

Vetarin sisäpään laippoja on ainakin kahta eri kokoa. Nuo tosin pystyy vaihtamaan laatikosta toiseen. Ulompaakin vetoniveltä on kahta eri paksuutta. Kaulan paksuudessa eroa. Huomaa kun vetää napamutterin kiinni, niin pyörä ei enää pyöri jos on väärät palikat :D

4v ja 5v vaihteiston siirtotangot on vähän erilaiset. Yhtä tankoa pitää ainakin vähän jatkaa jos vaihtaa 4v tilalle 5v laatikon. Pakkilukosta joutuu melkein ottamaan siivun, että tulee sivuttaisliikettä kepille tarpeeksi. Itsellä otti vaihteiston vivusto pakoputken C-klipsuun kiinni. Tuotakin piti vähän muokata että passasi.

Kun alat tekemään, niin huomaat kyllä mitä pitää muokata :)

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 3.6.2010 20:44

mk1 gti vaihdevipuja saa vielä uusia marmorilta, jos laiskuuttaa. tosin hinta toinen juttu :D mutta hitsaa pitemmäksi sitä sivuttais liikkeen vipua niin pääsee halvemalla

ZuGE
-
Viestit: 78
Liittynyt: 20.11.2005 21:32

ViestiKirjoittaja ZuGE » 14.6.2010 18:15

Tekniikka tuli haettu jo kauan aikaa sitten tohon, vetarit näyttää ainakin samalta kuin nuo vanhat.

Vielä ei oo jaksanu rakentaa tota mutta jos vkl pääsis vaikka ajaan jo ilman turboa kun sitä ei oo.

Ei kenelläkään olis kuvaa tuosta laatikon pään kannakkeesta? Ettei tule tehtyä huonompaa kuin jo joku hyväksi todettu.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa