Hiilikanisteri?? Bensatankin huohotus.

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

Hiilikanisteri?? Bensatankin huohotus.

ViestiKirjoittaja TurboJ » 6.4.2010 15:30

K-Jet ruiskutekniikkaa olen asentamassa kaasari-Jettaan, ja tekniikanluovuttajassa oli auton alla kolme bensalinjaa. Näistä yksi näytti menevän oikeanpuoleisen etulokasuojan etunurkassa, auton alla, olevaan lieriön muotoiseen pöntöön. Jenkkifoorumilla puhutaan "charcoal canister" -nimistestä aparaatista, joka ilmeisesti liittyy bensatankin huohotukseen.
Varmasti tuon voi jättää pois asennettaessa K-Jetronic? Miten kaasari-Jetassa on bensatankin huohotus toteutettu, ja saman systeemin voi varmasti käyttää myös ruiskun kanssa?

roxy
-
Viestit: 50
Liittynyt: 26.12.2009 15:01

ViestiKirjoittaja roxy » 6.4.2010 15:57

joo eli kyse om aktiivihiilisäiliöstä, joka mm suodattaa bensanhajun kun tankkiin kertyy painettta (esim kaverin 88 civicissä kuuluu tsup kun avaa tankinkorkin, eli aktiivihiilisäiliön järjestelmä on a) tukossa B) siinä ei ole moista.

Tulipa mieleen juttu kun Vanhoissa peltitankki-opeleissa kun tankattiin niin piripintaan kuin olla ja voi, polttoaineen täyttöputkessa ollut huohotusreikä peittyi tuon bensankorkeuden takia ja siellä ollut alipaine imaisi tankin ryttyyn..

Et kyllä saanut mihinkään vastausta :D

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 6.4.2010 22:42

kaasarissa on korkin ''lähimaastossa'' ilmaletku,löytyy sisälokarista

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 30.6.2010 14:27

Onko jotain järkevää keinoa millä testata kaasarimallin tankin huohotuksen toimivuus?

Näyttäisi tuo originaali huohotusputki päättyvän jonkinlaiseen "korkkiin" joka on poikittain täyttöputkeen nähden, juuri täyttöaukon alapuolella.

Eli miten testaan muuten kuin käräyttämällä siirtopumpun :)

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 2.7.2010 20:20

korkki päästää ylimääräiset paineet pois, ei kannatta vaihtaa sitten korkkia väärään. se letku menee semmoseen mötikkään joka päästää ilmaa tankkiin jos tarvii. puristaa tankkia jos pystyy ja jos pihinä käy sisään ja ulos painaessa niin asia kunnossa.

btw.ei taida olla kaasarissa nostopumppua kun sinne menee vaan kaksi johtoa, ruskea maa ja violetti musta mittaristoon. hyvihän tuo ilmankin on pelannu :D

e. ja kannattaa varoa ettei ruutaa bensoja pihalle painaessa


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa