1,9TDI AFN kone.
Onko normaalisti EGR kyseisessä koneessa vähän raollaan?noin 1mm? Tarkoitus on ottaa koko EGR pois käytöstä ja tulpata lätkillä ne reiät.
Ja sitten Turbon alipainekelloa yritin liikutella..liikkuu n.2cm..pitäisikö liikkua enemmän?
kiitämpä etukäteen..
Autossa oireena että kierokset pääsee kiihdyttäessä tuonna 2600 jonka jälkeen laiskistuu ja menee suojaustilaan.Ahtaa liikaa. Noin 1kk sitten oli turbo jumissa ja auttoi vähän aikaan kun sen putsasin. Eikait niin pian tule sama homma?
EGR ja Turbo
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
Eipä tullut sen EGR:n tiiveyttä tutkittua kun tulppasin sen talvella. Liikaa ahtamiseen en taasen ossaa sanoo juuta tai jaata...
Ryynäsellä öljyn tihkuminen johtuu toden näköisesti siitä että turbolta vuotaa öljyä joka ajautuu sinne liitoskohtaan joka vuotaa sen verran että se öljy pääsee tihkumaan ulos siitä liitoksesta. Vaarallista se öljyn tuleminen turbolta ei ole ellei se ole kovin mittavaa. Sen taas huomaa siitä syökö kone miten öljyä. Oletko Ryynänen tarkistanu miten öljyä on coolerissa?
Toinen vaihtoehto olis että öljy tulee huohotinputken kautta josta kulkeutuu sitten sinne liitoskohtaan samaa reittiä.
Omassa näyttäs myös tihkuvan hieman öljyä ja coolerissa oli n 1dl öljyä ja hieman vettä kun sen talvella käytin irti.
Ryynäsellä öljyn tihkuminen johtuu toden näköisesti siitä että turbolta vuotaa öljyä joka ajautuu sinne liitoskohtaan joka vuotaa sen verran että se öljy pääsee tihkumaan ulos siitä liitoksesta. Vaarallista se öljyn tuleminen turbolta ei ole ellei se ole kovin mittavaa. Sen taas huomaa siitä syökö kone miten öljyä. Oletko Ryynänen tarkistanu miten öljyä on coolerissa?
Toinen vaihtoehto olis että öljy tulee huohotinputken kautta josta kulkeutuu sitten sinne liitoskohtaan samaa reittiä.
Omassa näyttäs myös tihkuvan hieman öljyä ja coolerissa oli n 1dl öljyä ja hieman vettä kun sen talvella käytin irti.
Tutkihan huolella kaikki alipaineputket läpi, ettei ole vuotoja.. ne vaikuttaa sekä ahtimen toimintaan että huohotuksen määrään.
Mulla itsellä huohotus ja öljynkulutus väheni huomattavasti kun sain kaikki alipainevuodot korjattua.
Se jarrutehostimelle menevä muoviputki on aika tyypillinen vikapaikka, monilla on ollut siellä halkeamia.
Mulla itsellä huohotus ja öljynkulutus väheni huomattavasti kun sain kaikki alipainevuodot korjattua.
Se jarrutehostimelle menevä muoviputki on aika tyypillinen vikapaikka, monilla on ollut siellä halkeamia.
pitää vissiin koittaa tutkiskella tarkemmin, oon minä niitä koittanu syynäillä, mut ei oo merkittävää silmiin pistäny. Ahdin kyllä yliahtaa aina kiihdytyksissä ja kuuluu sellanen sirinä/suhina, mut ei mee vikatilaan, eikä anna vikakoodeja. Se jarrutehostimelle menevä putki oli kyllä aika siistin ja ehjän olonen pikkasen ku sitä heilutti siitä jarrutehostimen päästä ni alko kuulumaan sellanen sihinä. Miten tiukka tuon liitoksen kuuluis olla?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”