Eli tämmönen kävi kaverilla.
Kylmänä käyntiin ja muutaman kilometrin pääsi ja sammu almost kaikki vikavalot palaen.
Pörhön diagnoosi että 5 hammasta lähteny hihnasta.
Mitä yleensä näissä VW:ssä ko. tapahtuma särkee, katkeamis hetkellä kierroksia about 1200rpm. Ei mitn ääniä vaan sammua tupsahti. Meneekö millä todennäköisyydellä venttiilit/männät/kanget/kansi. Esim pooppeleissahan ei särje monestikkaan mitään (ainakin vanhat kasitappiset). Tuttkittavahan se on mutta tietäis näin aluksi että mitä mahdollisesti rikki, tietää suhtautua mitä joutuu hankkimaan. Onko kellään käynyt samoin?
Niin auto on VW Bora 1.6 16V ja muistaakseni 2001 vm.
VW Borasta jakohihna katkesi
Valvoja: ffp jäsenet
Paljonko hajonneella hihnalla oli ajettu kilometreissä ja kuinka kauan vaihdosta oli aikaa?
16v koneen alakerta on jotenkin pöljästi kasattu, kun Self Study Program kertoi että mikäli jotain pitäisi alakertaan uusia niin vaihtoon menisi jokseenkin koko alakerta. Eli jos käyttää kampuran pois -> uusi tilalle, jos uusii yhden kiertokangen -> kaikki uusittava. Tutulla pajalla kertoivat aikanaan, että nämä 16v koneet olisivatkin "kertakäyttömoottoreita". Hajoaa -> uusi tilalle tyyliin siis.
Toivotaan nyt että kaverillesi ei kovin kauheaa laskua tule, mutta raportoi nyt toki mitä laukesi kun tiedät paremmin.
16v koneen alakerta on jotenkin pöljästi kasattu, kun Self Study Program kertoi että mikäli jotain pitäisi alakertaan uusia niin vaihtoon menisi jokseenkin koko alakerta. Eli jos käyttää kampuran pois -> uusi tilalle, jos uusii yhden kiertokangen -> kaikki uusittava. Tutulla pajalla kertoivat aikanaan, että nämä 16v koneet olisivatkin "kertakäyttömoottoreita". Hajoaa -> uusi tilalle tyyliin siis.
Toivotaan nyt että kaverillesi ei kovin kauheaa laskua tule, mutta raportoi nyt toki mitä laukesi kun tiedät paremmin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa