golf 87 lämppäri

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

oldsmobile_83
-
Viestit: 135
Liittynyt: 9.12.2009 21:18

golf 87 lämppäri

ViestiKirjoittaja oldsmobile_83 » 14.3.2010 20:46

ei toimi lämppäri kun täysillä
onko vika vastuksessa?
jos on vika siinä niin missä päin se sijaitsee?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 14.3.2010 21:25

Tod. näk. esivastus viallinen jumittavan moottorin takia. Lämpösulake palaa liian suuren kuorman takia. Sijaitsee puhallinmoottorin kyljessä.

oldsmobile_83
-
Viestit: 135
Liittynyt: 9.12.2009 21:18

ViestiKirjoittaja oldsmobile_83 » 14.3.2010 21:29

meni vähän ohi

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 14.3.2010 21:33

Mikä tosta meni ohi?

oldsmobile_83
-
Viestit: 135
Liittynyt: 9.12.2009 21:18

ViestiKirjoittaja oldsmobile_83 » 14.3.2010 21:43

moottori tuntuis pyörivän ihan normaalisti
ennen pyöri ykkösellä (kesällä) ja kolmosella ny pyörii enää komosella

siis moottorin vieressä on joku vastus vai?

pystyykö korjaamaan vai pitääkö hankkia uus vastus?

kun ei tiedä niin ei tiedä

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 14.3.2010 21:50

Jos se ei kakkosella pyörinyt mutta pyöri ykkösellä niin se vähän muuttaa diagnoosia, mutta moottorin ei tarvi paljoa jumittaa kun alkaa polttamaan noita esivastuksessa olevia lämpösulakkeita. Tämä paketti on moottorin kyljessä siinä mihin liitin tulee.

Voi koittaa notkistella moottoria ja sitten hankkia uuden esivastuspaketin. Jotkut koittaa kolvata uusia lämpösulakkeitakin kun ne ei maksa juuri mitään, mutta helposti kolvin lämpö laukaisee sen tai esivastus kuumenee niin paljon että tina sulaa pois.

Itellä ei voitelu auttanut ja ostin uuden moottorin.

Katso nyt ensin että siihen liittimeen tulee vuorollaan sähkö jokaiseen kolmeen nastaan säätimen asennon mukaan.

oldsmobile_83
-
Viestit: 135
Liittynyt: 9.12.2009 21:18

ViestiKirjoittaja oldsmobile_83 » 18.3.2010 21:34

huiomenna tarkotus tutki asiaa lähemmin

sisä kauttako siihen moottoriin pääse käsiksi ,pitääkö siinä kooneessa kinni oleva vastus putsata?


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa