jakopään työkalut

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

vwd
-
Viestit: 231
Liittynyt: 10.1.2007 17:51

jakopään työkalut

ViestiKirjoittaja vwd » 12.3.2010 17:15

vw 1,6td koneeseen pumpun lukitustappi,nokka-akselin lukitusrauta,mittakello+adapteri.mistä tampereella kannattaisi kysäistä noita osia?

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 12.3.2010 18:16

Joku nettipulju myi tuota settiä edullisesti. Haku näytti että tammer-dieselillä on 160 e +kello
itse lukitsin pumpun lsopivalla hylsyllä ja lattaraudasta askartelin sopivan ns. lukitusraudan....säädätin sitten dieselpajalla ajoituksen.

vwd
-
Viestit: 231
Liittynyt: 10.1.2007 17:51

ViestiKirjoittaja vwd » 12.3.2010 18:32

kallista hupia tuntuu olevan,täytyy sitten itse tehdä työkalut tuohon hommaan.paljonko muuten veloittavat tuosta säätötyöstä?

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 12.3.2010 19:48

Saat kohdalleen itsekin ajoituksen, onnistuu tarkalla työntömitallakin ei vaadi kelloa, dieselliikkeessä tarkistus päästömittaus hinta luokkaa n.30-40 ekee.

vwd
-
Viestit: 231
Liittynyt: 10.1.2007 17:51

ViestiKirjoittaja vwd » 12.3.2010 21:14

kuinka paksu on se pumpun lukitustappi tarkalleen?

Madbull
-
Viestit: 201
Liittynyt: 7.3.2008 0:42

ViestiKirjoittaja Madbull » 13.3.2010 14:26

Mulla on pari itsetehtyä adapteria jos on tarvetta. Voin myös lainata mittakelloa jos asut jossain lähistöllä.

Korvakuulollakin tuon saa ajokuntoon ja sitten säädättää pajalla. Tietenkin pidemmänpäälle tuo kello+adapteri kyllä maksaa itsensä takasin.

Helppo nuo setit on itsekkin rakentaa. Sopivaa putkea,klemmari, polkupyörän pinna ja muistaakseni M8x1 ruuvi.

Ruuviin porataan reikä josta polkupyörän pinna mahtuu jumittamatta läpi. Putkesta leikataan sopiva pätkä ja pää sahataan pituussuunnassa vähän matkaa halki ja klemmari laitetaan tähän kohtaan. Ruuvi hitsataan putken päähän kiinni. Polkupyörän pinnan kierteet ovat samat kuin mittakellon mittapäässä. Pinna ruuvataan kiinni mittakelloon, mittakello työnnetään putken sisään ja kiristetään klemmarilla kiinni. Hintaa ei mittakelloineen tule varmasti yli 50e

Nokka-akselin voi lukita vaikka sopivalla lenkkiavaimella. Kampiakselin olen lukinnut vauhtipyörän hammaskehältä sopivalla ruuvimeisselillä. Pumpun olen lukinnut sopivalla pitkällä hylsyllä. Mittoja en muista :(

Mittakello sijaitsee keravalla.

vwd
-
Viestit: 231
Liittynyt: 10.1.2007 17:51

ViestiKirjoittaja vwd » 13.3.2010 14:50

paljonko pidät hintaa kellolla+adapterilla?

Madbull
-
Viestit: 201
Liittynyt: 7.3.2008 0:42

ViestiKirjoittaja Madbull » 13.3.2010 20:20

Mulla ei ole kuin yksi kello, joten sitä en myy. Adapterin voin myydä 10e. Tosin saat noita rojuja lainata jos tarvit. Siksarilla kaljaa joutaa hyvin lainaan ;) Muistaakseni isojoen konehallissa oli sopuhintaisia mittakelloja.

vwd
-
Viestit: 231
Liittynyt: 10.1.2007 17:51

ViestiKirjoittaja vwd » 16.3.2010 6:55

pumppua käännelty korvan varassa ja hyvin käy,lähtee kylmästäkin loistavasti käyntiin ilman roikkaa,pirteämpi kuin aikaisemmin.lisäjuttuna tuli nakuttava ääni silloin kun konetta kuormittaa kaasu pohjassa,pienemmillä kierroksilla/kaasulla ei kuulu nakutusta.voisko äänen aiheuttaja olla nostaja,suutin?ääni kuullostaa tulevan 4.sylinterin kohdalta,tarkempaa tietoa noista ei ole kun edellinen omistaja vaihtanut koko moottorin vm.90 golffista vm.89 audiin.mitäs moottorikoodeja noissa golffin koneissa on tuolla vuosimallilla,yritin kyllä tihrustss mutta kun ei saa selvää?

piruite
-
Viestit: 71
Liittynyt: 10.10.2003 16:49

ViestiKirjoittaja piruite » 20.4.2010 13:40

Nostaisin vähän kun olis itelläkin ajankohtaista.

Siis, kiitollisena kaivattaisiin tietoja parhaista DIY kaluista jakajapumpullisen koneen jakohihnan vaihtoon:
- pumpun lukitustapin halkaisija?
- nokka-akselin lukituksen lattaraudan paksuus, tarviiko rautaa muotoilla vai meneekö vaan ihan poikittain paikalleen?
- tarvitseeko venttilikopan tiiviste uusia?
- muita vinkkejä rystysten ja kirosanojen säästämiseksi?

Yltääkö normiräikällä ja lenkillä avaamaan poikittaiskoneen jakopään pultit, vai pitäisikö olla jotain hienompaa?

edit: Ah, siis ASV koneesta olisi tässä nyt kyse.

jarham
-
Viestit: 65
Liittynyt: 13.11.2005 1:57

ViestiKirjoittaja jarham » 24.4.2010 0:06

Biltemasta löytyy vw dieselin ajoitustyökalusarja jossa on se kiila nokka-akselin päähän sekä pumppuun se tappi .. hintaa taisi olla joku 15 e.. se inakin kannattaa hommata.

tuoss linkissä olisi sitten se heittokello ja adapteri
http://www.dieselkontor.de/product_info ... ucts_id=53

vwd
-
Viestit: 231
Liittynyt: 10.1.2007 17:51

ViestiKirjoittaja vwd » 24.4.2010 10:49

onko biltemassa tosiaan se setti vielä myynnissä,itse en ainakaan löytänyt kuvastosta enkä paikan päältä,puusilmäkö?oisko sulla setin tuotenumeroa biltemaan?

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 24.4.2010 11:56

Et tuota sarjaa tuohon vaivaan tarvi, käännät pumppua myöhäisemmälle päin ja testaat, ääni voi tulla myös väljästä koneesta, kulunutta pumppua ei tuolla heittokellolla kohdalleen saa, olen ajoittanut vanhoja pumppuja 1.6-1.9-2.4 autoihini.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa