Terve. Tuossa olisi nyt tarkoitus Mk2 Jetan alustaa ensin päivitellä parempaan, kun moottori on tarkoitus vaihtaa tehokkaampaan ja tarkoitus on päivittää vr6 alusta alle. Olisi kuitenkin muutamia kysymyksiä, joihin tarvitsisin vastauksia:
1.Eroavatko vr6 ja mk2 alapalkit toisistaan?
2.Onko vr6, 1.8t ja mk2 1.8 8v koneen kannakkeissa eroja?
3.Eroavatko vr6 280mm ja 288mm jarrut kuinka toisistaan?
4.Onko Vr6 jarruputkien koossa, jotakin eroja mk2 1.8 8v koneen jarruputkiin?
Mk2 Jetan alustan päivitys
Valvoja: ffp jäsenet
1.Eroavatko vr6 ja mk2 alapalkit toisistaan?
Kyllä. Mk3 palkissa "vaimenninpaino", yksi pari kiinnityspisteitä enemmän, koneen / vaihteiston kumityynyjen / kiinnitys erilainen.
Myös tukivarret, olka-akselit ja kallistuksen vakaajat ja niiden kiinnitys tukivarsiin poikkeavat Mk2 osista.
2.Onko vr6, 1.8t ja mk2 1.8 8v koneen kannakkeissa eroja?
On. Periaatteessa nelisylinterisien 1.6-2.0 - koneet ja korvakkeet kuitenkin passavat toisiinsa.
3.Eroavatko vr6 280mm ja 288mm jarrut kuinka toisistaan?
Isommat etulevyt ja erilaiset etusatulat.
4.Onko Vr6 jarruputkien koossa, jotakin eroja mk2 1.8 8v koneen jarruputkiin?
Ei ole.
Ja mainitaan jälleen, että pelkästään
- olka-akselit
- satulat
- levyt
vaihtaen 280mm etupysäyttimet pystyy kasaamaan myös Mk2-osista.
Samalla osamäärällä etujarrut pystyy päivittämään myös 305 millisiksi.
Kiitos ohjeista. Haluaisin vielä tietää:
1.Mikä tämä "vaimenninpaino" on ja mikä on sen tarkoitus?
2.Missä sijaitsee tämä yksi pari kiinnityspisteitä?
3.Saako vr6 alapalkin kiinni mk2:seen pulttaamalla vai pitääkö tehdä joitakin muutoksia?
4.Voisiko Mk2:sen alapalkkiin laittaa vain vr6:sen tukivarret, olka-akselit ja kallistuksen vakaajan vai kannattaako alapalkki myös päivittää uudempaa(onko esim. vr6 palkki kestävämpi?)
VR6 osia ajattelin käyttää, kun niitä on paremmin saatavilla kuin g60 osia vai mitä tästä sanotte?
1.Mikä tämä "vaimenninpaino" on ja mikä on sen tarkoitus?
2.Missä sijaitsee tämä yksi pari kiinnityspisteitä?
3.Saako vr6 alapalkin kiinni mk2:seen pulttaamalla vai pitääkö tehdä joitakin muutoksia?
4.Voisiko Mk2:sen alapalkkiin laittaa vain vr6:sen tukivarret, olka-akselit ja kallistuksen vakaajan vai kannattaako alapalkki myös päivittää uudempaa(onko esim. vr6 palkki kestävämpi?)
VR6 osia ajattelin käyttää, kun niitä on paremmin saatavilla kuin g60 osia vai mitä tästä sanotte?
Jotain värinöitä se vaimenninpaino kai vähentää. Tuskin mitään kovin oleellista.
Se ylimääräinen pari kiinnityspisteitä on siellä auton pohjassa. VR6 alapalkin saa kyllä pulttaamalla kiinni mk2:een, mutta ne takimmaiset kiinnityspisteet voi jäädä laittamatta jos/kun ei ole korissa muttereita mihin vetää pultit kiinni.
Se ylimääräinen pari kiinnityspisteitä on siellä auton pohjassa. VR6 alapalkin saa kyllä pulttaamalla kiinni mk2:een, mutta ne takimmaiset kiinnityspisteet voi jäädä laittamatta jos/kun ei ole korissa muttereita mihin vetää pultit kiinni.
VR6 osia ajattelin käyttää, kun niitä on paremmin saatavilla kuin g60 osia vai mitä tästä sanotte?
Nimenomaan G60-laitteesta napatut osat ovat VR6:n vastaavia harvemmassa.
- olka-akselit 88-96 1.8-2.0 Passatista tai G3 Variantista
- satulat 280mm jarruisesta VR6:sta tai G3 GTI:stä
- G60 palat ja levyt vaikkapa Motonetistä
Esim. noilla osilla saa kasattua eteen "G60-jarrut".
Tarvittava 22.2 mm pääsylinteri löytyy myös em. ajoneuvoista, tosin uusikaan ei enää montaa kymppiä maksa.
Geen 23 mm vakaaja voi olla hankalampi löytää, mutta paksumpi tarvikevakaaja ajanee saman asian.
En osaa sanoa tuleeko swappi halvemmaksi Mk2 vai Mk3 osilla. Riippu paljon käytettyjen osien hinnasta ja kuinka paljon osia uusii.
4x100-akseleiden plussia ovat vakiona säilyvä raideväli ja vähäisempi vaihdettavien osien määrä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa