Miten estää kondensivedenpääsy sylinteriin ja sen jäätyminen

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

66AGR
-
Viestit: 25
Liittynyt: 2.2.2010 9:05

Miten estää kondensivedenpääsy sylinteriin ja sen jäätyminen

ViestiKirjoittaja 66AGR » 26.2.2010 10:22

Kuningaskuluttajassa eilen illalla nähdyssä pätkässä kerrottiin vag diesel moottoreiden moottoririkko vaarasta.

Kondensivesi joutuu sylinteriin ajon lopetettua ja pakkasella vedet jäätyy männän päälle.
käynnistyksen seurauksena jää palikka puristuu juuri ensi iskuilla sylintereissä jonka ansiosta se särkee venttiilit ja muut osat kun ylimääräistä rakoa männän ja muiden osien välissä ei jäälle ole.

pätkässä myös kerrottiin että vettä muodostuu jotenkin myös välijäähdyttimeen josta se vesi sitten kulkeutuu sieltä käsin pyttyihin...

Kuinka siis estää kondensiovedenmuodostuminen

itseäni ei vielä tässä vaiheessa huoleta ongelma sillä takuuta on vielä pasatissa jäljellä. 1.9 tdi 77kw 2008 luxline

AhdettuSiitin
-
Viestit: 357
Liittynyt: 27.5.2006 18:13

ViestiKirjoittaja AhdettuSiitin » 26.2.2010 10:47

laittaa välihousut viimasuojaksi

66AGR
-
Viestit: 25
Liittynyt: 2.2.2010 9:05

ViestiKirjoittaja 66AGR » 26.2.2010 11:17

riittääkö se jos laittaa Wiima suojukset :D
pitääkö välijäähytinkin pahvittaa

kvaan
-
Viestit: 121
Liittynyt: 11.1.2010 17:03

ViestiKirjoittaja kvaan » 26.2.2010 11:21

Ei se jää sieltä mihinkään pääse, vaan sen sulaessa se vesi sieltä hulahtaa pyttyyn ja kun neste ei tunnetusti puristu, niin sitten onkin täystuho edessä, kun kiertokanki katkeaa ja tulee lohkosta ulos. Mulla meni vedet onneksi starttauskierroksilla ja kone jumiin, mutta hetken ododttelun jälkeen se sitten läksi rumalla äänellä käyntiin, kunnes tasoittui. Kysessä oli 2. 0 TDI Golffi v, 2008.
Nokkapeitto kuuluisi olla jokaisen VAG-dieselin vakiovaruste Suomen talveen.
Aika ylimileinen oli Volkkarin ukko telkkarissa. Tämä vika on todella yleinen, eikä koske pelkästään Suomea! Minun saksalaisella kaverilla hajos Audi A 4:n 2 litranen TDI just nuin. Sielläkin paikallinen verstas oli sanonu, että ei näitä yleensä mee.
Taitaa olla VAG:lla laajempikin asenneonglema, kun tyrkkää nuita markkinoille.
Minun moottoriexpertti sanoi, että välijäähdytin on mitoitettu etelän kuumiin olosushteisiin ja on siten liian tehokas aidossa talvikelissä ja se olisi syynä. Sekin sanoi, että nokkapeiton käyttö pakakskelissä pakollinen.
Ja onhan tästä oikein maahantuojan korjaustiedotekkin olemassa, eli se,.että porataan se pieni reikä sinne putken alanurkkaan, että kyllä ne sen ongleman tietää!

66AGR
-
Viestit: 25
Liittynyt: 2.2.2010 9:05

ViestiKirjoittaja 66AGR » 26.2.2010 11:55

niin melekosta paskaa vw.n suomen tuonti porukalta ja myynin edustajilta.

joojoo siis mihin kohtaan porata reikä tarkalleen ottaen, siis siitä vedet valuu ulos..

niin siis eiköse se vesi jäädy sylinterin sisään jos sitä sinne joutuu niinkuin täälä kainuussa oli viime viikolla vielä -35 pakkasta...

ja edelleen kysyn sitä että tulisiko pahvittaa auton keula kokonaan myös välijäähytin.

AhdettuSiitin
-
Viestit: 357
Liittynyt: 27.5.2006 18:13

ViestiKirjoittaja AhdettuSiitin » 26.2.2010 12:08

porataan männän päälle pikku reikä, että vesi pääsee valumaan pois xD

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 26.2.2010 12:12

joojoo siis mihin kohtaan porata reikä tarkalleen ottaen, siis siitä vedet valuu ulos..
Ahtoilmanjäähdyttimen jälkeen alimpaan kohtaan ahtoputkistoa?

ja edelleen kysyn sitä että tulisiko pahvittaa auton keula kokonaan myös välijäähytin.
Ei kai se pahvi estä vettä tiivistymästä ilmasta eikä veden pääsyä sylinteriin?

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 26.2.2010 12:45

SIis poraillaan reikiä ahtoputkiin? Ihan oikeasti?

Kai se pahvi siellä keulalla estää ajoviiman pääsyä siihen välijäähyyn ja näin ollen estää/vähentää veden kondensoitumista.
Kyllä mun käsityksen mukaan se pahvi pitäisi nimenomaan siihen välijäähyn eteen asentaa, jotta siitä hyötyä olisi ongelmaan.

Eikös noita nokkapeitteitä kannattaisi dieseleissä muutenkin käyttää talvella. Ainakaan porukoiden tdi golffi ei tahdo sitten millään lämmetä ilman mitään peittoa nokalla. Olen antanut itseni ymmärtää, että nykyaikaiset dieselit tahtoo tuottaa niin vähän hukkalämpöä, että talvipakkasilla koneen lämmöt ei meinaa nousta, jos keula on avoin.

66AGR
-
Viestit: 25
Liittynyt: 2.2.2010 9:05

ViestiKirjoittaja 66AGR » 26.2.2010 12:50

Niin olen samaa mieltä eemelin kanssa että välijäähyn eteen talveksi myös pahvi. ei se kone niin kuumaksi mene vaikka pahvit onkin. normaali ajuilla.
ne poraamiset kyllä tuntuu hurjalta hommalta... kukaan perus juntti ei osaa rueta porailemaan ahtoputkiin ja mäntiin yhtään mitään. . .

a1mo
-
Viestit: 246
Liittynyt: 19.12.2008 5:35

ViestiKirjoittaja a1mo » 26.2.2010 12:59

Taisi noissa Volvon kuorma-autoissakin olla sitä ongelmaa, että talvella kerääntyy kondensiovettä ahtoputkeen ja jäätyy tukkien sen. Sekin ongelma korjataan poraamalla reikä välijäähdyttimeen, jos en ihan väärin muista taisi olla jopa 4mm reikä. Reiän koko tosiaan pelkkää muistelua, mutta reikä sinne vaan porataan.

66AGR
-
Viestit: 25
Liittynyt: 2.2.2010 9:05

ViestiKirjoittaja 66AGR » 26.2.2010 13:23

heh aika jännä, eikö ne paineet karkaa siitä sitte, vai tulpataanko se sitte kesäksi.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 26.2.2010 13:31

Eikös se ollu yhden millimetrin reikä? Sellasesta nyt ei paljoa karkaa suhteessa putkessa virtaavaan määrään.

helix
-
Viestit: 200
Liittynyt: 17.5.2005 1:01

ViestiKirjoittaja helix » 26.2.2010 13:36

Taisi noissa Volvon kuorma-autoissakin olla sitä ongelmaa, että talvella kerääntyy kondensiovettä ahtoputkeen ja jäätyy tukkien sen. Sekin ongelma korjataan poraamalla reikä välijäähdyttimeen, jos en ihan väärin muista taisi olla jopa 4mm reikä. Reiän koko tosiaan pelkkää muistelua, mutta reikä sinne vaan porataan.

Tuossa -09 F12 Volvo kuormurissa on reikä ahtoputkessa jo tehtaalta tullessaan.. (noin 3mm.) suhisee kyl" koko ajan.

kvaan
-
Viestit: 121
Liittynyt: 11.1.2010 17:03

ViestiKirjoittaja kvaan » 26.2.2010 13:37

Juu, kuorma-autossa oli samaa vikaa ja se korjattiin tosiaan reikä poraamalla alimpaan nurkkaan, johon vesi kerääntyy. Ei se 4 millin reikä niin paljoa ahtopainetta hukkaa, että sillä olis joku vaikutus tehoihin. En ainakaan tuossa Golffissa huomannu mitään eroa. Ainoa, mikä siitä seurasi oli se, että auto alko merkkaamaan ittensä parkkipaikalla, kun se öljyinen kuravesi valui sieltä pohjamuovien välistä pihalle. Ja reikä tehtiin Volkkariliikkeessä takuuseen, kun kerroin siitä startatessa tapahtuneesta koneen jumittumisesta.
Pahvia ei saa laittaaa välijäähdyttimen eteen, koska se samalla tukkii auton varsinaisen jäähdyttimen (ja myös ilmastoinnin kennon). Nollakelillä tai kovassa ajossa on moottorin kiehumisen riski. Ainoa oikea paikka on nokan ilma-aukkojen tukkiminen, jolloin ajoviima ei pääsee läpi. Tällöin jäähdyttimen puhallin pääsee imemään ilmaa kennojen läpi, jos kone uhkaa kuumentua liikaa.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 26.2.2010 13:50

No luonnollisestikaan sitä välijäähyä ja syyläriä ei ole tarkoitus paketoida sinne keulalle vaan ne pahvit ym. peitteet pitää olla siellä puskurin aukoissa/maskissa, missä estävät sen ajoviiman pääsyn jäähylle.
Ja ei kai niitä sielläkään tarvitse nollakeleillä vaan nimenomaan kovilla pakkasilla.

Jotenkin tuntuu että nuo kondenssiviat on melko helposti vältettävissä jos vaan viitsitään laittaa sinne ne peitteet ja vähän käytetään oma järkeä miten niitä sinne sijoitellaan ja millon niitä siellä pidetään. Toisaalta olisihan se ehkä ollut paikallaan valmistajan puolelta pikkasen ohjeistaa asiaa, koska ens kesänä varmaan kiikutetaan keittäneitä koneita korjattavaksi. "Noku suomi24:ssa se keula käskettiin paketoida tolla foliolla umpeen, koska muuten sitä vettä menee koneeseen.....on ollut niin sateinen kesäkin että ajattelin pistää monta kerrosta..."
Viimeksi muokannut Eemeli, 26.2.2010 14:00. Yhteensä muokattu 4 kertaa.

66AGR
-
Viestit: 25
Liittynyt: 2.2.2010 9:05

ViestiKirjoittaja 66AGR » 26.2.2010 13:53

Eli sittenkin auton keulaan ihan puskurin pintaan ne suojukset joka aukkoon josta ilmaa tullee, mistä materiaalista kannattas kyhätä semmoset suojukset vai pitäisikö ostaa vw liikkeestä jokin valmiiksi tehty systeemi ? kannattaako ostaa, yleensä aika kalliita nuo vw osat.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 26.2.2010 13:59

Voi kai ne olla siellä puskurin sisäpuolellakin kunhan eivät kokonaan estä ilman kiertämistä syylärillä.
Ja luonnollisestikin kun sitä keulaa siellä peittelee niin kannattaa seurailla niitä moottorinlämpöjä. Ja jos näyttää siltä että alkaa kuumana käymään niin muuttaa peitteiden paikkaa/vähentää peitteitä siellä keulalla.

kvaan
-
Viestit: 121
Liittynyt: 11.1.2010 17:03

ViestiKirjoittaja kvaan » 26.2.2010 14:10

Minä tein solukumista ne peitot. Vähän rumat, mutta toimii. Syksyllä laitan talvirenkaiden vaihdon yhteydessä sen ala-aukon umpeen ja pakkasten tultua sitten laitan siihen varsinaiseen säleikköön toisen peiton. Pitäis ostaa ABS-muovilevyä ja tehdä siistimmät - sais samalla säätöluukkuja niihin.
Mahtaako Volkkarilla olla edes moisia tarviokkeita?

66AGR
-
Viestit: 25
Liittynyt: 2.2.2010 9:05

ViestiKirjoittaja 66AGR » 26.2.2010 14:19

niin justiinsa, pitää rueta miettimään minkälaisen ratkaisun sitä kyhäisi. ennen ainakin sai vw.ltä esim iv golffiin keula suojuksen,

htm
-
Viestit: 405
Liittynyt: 11.12.2008 21:09

ViestiKirjoittaja htm » 26.2.2010 15:12

Maahantuoja/valmistaja voisi vaikka jakaa sellaiset merkkikohtaiset suojat näihin ongelma-autoihin. Tai ainakin itse kuvittelen, että kyseessä olisi aika pieni investointi suhteessa mahdollisiin vauriokorjauksiin ja asiakastyytyväisyyteen. Ilmeisesti suomalaiset autonostajat ovat kuitenkin liian hyväuskoisia ja anteeksiantavia, kun asiakastyytyväisyydestä ei tunnuta hirveästi stressaavan, ainakaan VAG-konsernin kohdalla. Totuus on kuitenkin se, että raha ratkaisee, ja maineella on väliä vasta sitten kun se vaikuttaa myyntiin.

diffas
-
Viestit: 874
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 26.2.2010 15:26

Sinne ahtoputkiston alimpaan kohtaa takaiskuventtiili - ilman painetta vedet valuu pois. ;)

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 26.2.2010 15:27

psa:llahan moiset on jo monessa mallissa ollu pitkän aikaa (tosin sen takia, kun puhallinmoottorit on syylärin etupuolella).

66AGR
-
Viestit: 25
Liittynyt: 2.2.2010 9:05

ViestiKirjoittaja 66AGR » 26.2.2010 15:50

niin tuose oisi kyllä hyvä tuo venttiili systeemi. laittais vaikka useampaan kohtaan niitä.

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 26.2.2010 16:04

Voisi olla ihan kokeilun arvoista ohittaa välijäähy kokonaan jollain letkulla. Tuskin ahtolämmöt on normi ajossa hirveitä, eipä pääse kerääntymään vettä

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 26.2.2010 17:48

kysymys tähän väliin, miksi ei ns viritetyissä dieseleissa joissa on oikeasti iso väli jäähdytin tuota ongelmaa ole? [/i]

66AGR
-
Viestit: 25
Liittynyt: 2.2.2010 9:05

ViestiKirjoittaja 66AGR » 26.2.2010 17:59

niin no tuota minäkin vähän mietin että miten se nuissa viritetyissä vehkeissä ja niinku vanhassa AGR koneessa ei mitään tuommosia ihme kondensivesiongelmia ole

Jarno.v
-
Viestit: 218
Liittynyt: 6.9.2004 22:49

ViestiKirjoittaja Jarno.v » 26.2.2010 18:26

Itellä tuota on tullut muissakin autoissa vastaan, kuin vageissa, samaa on yleensä että kaikissa on keulan levyinen matala cooleri ja ilma virtaa vaakassa, vesi kertyy alimpaan kohtaan, ja sopivasti pätkäajossa kun sitä tulee tarpeeksi jää voi tulpata koko coolerin.

AGR ssä ilma virtaa pystyyn, vettä ja öljyä sinnekkin ehkä kertyy mutta sitä saa olla oikeasti paljon(koko cooleri täys) että se blokkaa kokonaan virtauksen.

Tuo lie aika haasteellista simuloida esim- tätäkin talvea ja joka iivarin ajotottumuksia, että tietää miten vettä kondensoituu ja minne..

Tuo valmistajan vastaantulohan on perinteistä vag luokkaa takuun jälkeen...

Oululainen
-
Viestit: 41
Liittynyt: 13.2.2004 23:29

ViestiKirjoittaja Oululainen » 26.2.2010 21:39

Parimillisestä reiästä ei ehdi niin paljon ilmaa virrata, että kuski huomaisi mitään. Tänään yhden reiän porasin ja jonnin verran vettä tuli, millinenkin reikä olisi varmaan tosin riittänyt.

Yksinkertainen, halpa ja hyvä konsti.

Volkkarilla
-
Viestit: 51
Liittynyt: 22.9.2008 17:57

ViestiKirjoittaja Volkkarilla » 26.2.2010 22:20

Kannattaa tukkia maskista se ilmanotonpaikka mikä menee suodattimelle niin ei vedä kaikkea lunta ja loskaa sisään. Ilmanotossa on (v golf) aukko konehuoneeseenpäin niin kone saa lämpöisempää ilmaa. (voi jee suomen peliä ///, 0 - 6)

kvaan
-
Viestit: 121
Liittynyt: 11.1.2010 17:03

ViestiKirjoittaja kvaan » 27.2.2010 8:29

Pitäsikö näihin VAG dieseleihin rakentaakkin imuilman esilämmitys, niinkuin oli ennen vanhaan kaasarilla varustettuissa bensa-autoissa?

hemu
-
Viestit: 217
Liittynyt: 4.8.2003 18:26

ViestiKirjoittaja hemu » 27.2.2010 8:36

mites, onko tätä ongelmaa havaittu Octavia rs tdi:ssä?

Idea: tubeless-venttiili, joutuisi manuaalisti käyttämään, mutta venttiilintapin irroittamalla virtaisi nopeastikin, ilman ylipainetta vesi pois. Ja luulisi pitävän pikkupaineet ihan korkin varassakin.

Linkki
-
Viestit: 36
Liittynyt: 22.6.2004 5:04

ViestiKirjoittaja Linkki » 27.2.2010 8:59

Miksi keksiä pyörää uudelleen?? Välijäähdyttimessä ei tunnu 2mm reikä missään turbolta tule ilmaa todella paljon eikä se reikä saa painetta laskeen..

kvaan
-
Viestit: 121
Liittynyt: 11.1.2010 17:03

ViestiKirjoittaja kvaan » 28.2.2010 18:08

Mihin kohti se reikä sitten porataan - välijäähdyttimen alapohjaanko ja onko väliä, kumpaan päähän?

Elmeri H.
-
Viestit: 266
Liittynyt: 11.1.2005 18:37

ViestiKirjoittaja Elmeri H. » 28.2.2010 19:23

Kai se on jyräytettävä reikä coolerin pohjaan..

Oululainen
-
Viestit: 41
Liittynyt: 13.2.2004 23:29

ViestiKirjoittaja Oululainen » 28.2.2010 20:49

Uudessa Passatissa näytti alin kohta olevan lähtöputken alapinnalla juuri ennen liitosta. Käytännössä siihen on helppo paikka poratakin.

Pee_Pee
-
Viestit: 96
Liittynyt: 16.3.2008 12:23

ViestiKirjoittaja Pee_Pee » 28.2.2010 21:31

Itte painin saman asian kans viime talvena ja ratkaisin ongelman hyvinki yksinkertaisesti. Porailin reikiä pariinki eri kohtaan ja sit menetin hermot sen öljypaskan ja kaiken muun töhnän kans mitä jarjestelmä työntää jatkuvasti pihalle.
Ei kannata porailla yhtään mitään vaan, ostakaa taikka tehkää ite kunnolliset ja ennekaikkea helposti asennettavat suojat maskiin niin pääsee samalla eroon kahdesta ongelmasta. Lakkaa veden tuotanto ku cooleri pysyy edes suurinpiirtein lämpimänä. Mulla on tuossa tohelossa alamaski täysin tukossa ja ylämaskissa on sellainen puolentoista kämmenen kokoinen reikä ja on toiminu hyvin. Auto ei oo rykiny käynnistettäessä kertaakaan viime eikä tämän talven aikana ku suojat on paikallaan ja auto lämpenee huomattavasti paremmin kuin ilman suojia. Wälly oy:stä kannattaa kysäistä valmiita suojia, maksoi muistaakseni 35€ postikuluineen ja kestää isältä pojalle.

Elmeri H.
-
Viestit: 266
Liittynyt: 11.1.2005 18:37

ViestiKirjoittaja Elmeri H. » 1.3.2010 8:25

Nyt kun muistelen niin onhan mullakin ollut pari kertaa mitä ilmeisimmin tästä johtuvia häiriöitä. Pari kertaa pakkaskaudella on hallista lähtiessä ilmennyt pientä rykimistä, heti ensimmäisessä kiihdytyksessä..

Joulun jälkeen en ole havainnut kakostelua, koska laitoin kilven alapuolella olevaan "isoon aukkoon, tarkalleen aukon muotoisen muovin. Tällainen oli IV-korisessakin joka talvi. Maskin ripojen välit on auki, mutta ne ei varmasti ole tuosta reikäpinta-alasta kuin 10%.

Mutta kyllä se veden poisto toisi mielenrauhan.
Miten olisi jos tuikkaisi reijän putkeen, heti coolerin jälkeen ja laittaa vaikka kesäksi tulpan siihen, niin ei sotke turhaan paikkoja?

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 1.3.2010 9:04

Kondenssivedestä tuli mieleen, kun joskus 2003 asensin k-jet Audiin vapaavirtaussuodattimen. Noin kymmenen asteen pakkasilla auto hyytyi toistuvasti noin kymmenen minuutin ajon jälkeen ja käynnistyi pitkällä sahauksella vasta noin tunnin kuluttua. Kun ilmat sitten lauhtuivat nollan tienoille, aloin selvittää asiaa: ilmansuodattimen alkuperäisessä kotelossa oli runsaasti jäätä ja kaasuläpän tienoo suorastaan lainehti vedestä. Kuivattelin paikat ja heivasin vv-suodattimen mäkeen. Otin takaisin käyttöön imuilman esilämmityksen eikä ongelmaa sen jälkeen esiintynyt.
Hieman näitä tapauksia lueskellessa mietityttää, mitä koneeseen imuilman mukana kulkeutuva vesi olisi voinut saada aikaan.

Juvonen
-
Viestit: 1693
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 14.9.2011 14:57

Koskeeko tämä ongelma vielä 2011 vuoden TDI malleja?

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 15.9.2011 21:02

VAGareenan puolella on johonkin vaihdettu takuuseen uudentyyppinen välijäähy; jossa on joku coolerin ohittava mekanismi...
Eli ilmeisesti tietyssä lämpötilassa joku läppä menee kiinni ja ilma kiertää coolerin ohi.
En sit tiedä onko tämä vakiona uusissa nakuttajissa?

Haaskalintu
-
Viestit: 16
Liittynyt: 19.8.2011 19:38

ViestiKirjoittaja Haaskalintu » 15.9.2011 23:05

kondensio vesi on helpoin vättää poraamalla pikku reikä välijäähyttimen jälkeen 0.5 -1.0mm . ei vaikuta mitenkään auton suoritus kykyyn. ollut jo vuosia vag autojen riesana. mitä isompi väli jäähdytin sen enempi kondenssio vettä . ei ole tehty täne pohjosen pakkasiin ..
kuulema ollu vag laisissa tehtaan ohje että annetaan koneiden räjähdellä ei tehdä mitään.

Pee_Pee
-
Viestit: 96
Liittynyt: 16.3.2008 12:23

ViestiKirjoittaja Pee_Pee » 16.9.2011 17:40

Ei sinne kannata mitään reikiä alkaa poraamaan, toki se reikäkin ajaa asiansa mutta sotkee joka paikan. Mulla oli tohelossa kans tuo jäätämisongelma, josta pääsee eroon sillä että laittaa koko keulan pakkasten tullessa tukoon ja aukasee juhannusviikolla seuraavan kerran.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 16.9.2011 21:34

^Sama on golffissaki auttanu.... jotenki tuo reiän poraaminen hirvittää, se viel imasee jotain paskaa sinne...

Makkis78
-
Viestit: 94
Liittynyt: 17.3.2008 14:47

kylmän kelin suodatin

ViestiKirjoittaja Makkis78 » 17.9.2011 11:28

joissain tdi vageissa käytettävä talvella kylmemmän kelin ilmansuodatinta jossa lisänä vanukerros estämässä kosteuden pääsyä, eivät toimi talvella muuten.

helix
-
Viestit: 200
Liittynyt: 17.5.2005 1:01

ViestiKirjoittaja helix » 17.9.2011 12:38

Volvo kuorma-autossa on vakiona n:3 mm:n reikä.
kyllä sieltä aina näkyy vettä tiputtelevan.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 17.9.2011 14:19

joissain tdi vageissa käytettävä talvella kylmemmän kelin ilmansuodatinta jossa lisänä vanukerros estämässä kosteuden pääsyä, eivät toimi talvella muuten.

Oho... Golffissa on vanu siinä suodattimen pinnalla.

MUTTA, ahw-shopista tilattu uusi suodatin ei sitä sisällä.... ?!

Oululainen
-
Viestit: 41
Liittynyt: 13.2.2004 23:29

ViestiKirjoittaja Oululainen » 22.1.2014 17:37

Eipä auttanut poraamiset kun oli ilmeisesti jäätänyt 4mm reiän tukkoon.

Auto oli ollut päivän kuivumassa ja sulamassa jolloin jo muuallekin kuin cooleriin kertynyt jää suli ja löysi tiensä nelospytyn männän päälle... ja kankihan sieltä nöyrtyi.

Liekkö männät miten vahvaa tekoa tämmöisissä tapauksissa jos ajelee menemään vain muuan viikon kunnes ehtii auto korjattavaksi.

Käy kolmen ja neljän rajamailla tällä hetkellä ja kyseessä 3c ja 1,9 pumppari.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 23.1.2014 10:14

Kyllähän se tosi on niin, että kaasujalan keveys aiheuttaa eniten näitä ongelmia -huolehtii siitä että ahtolämmöt saadaan mahdollisimman usein useita kymmeniä asteita lämpösen puolelle niin pysyy koneet kunnossa.

Kyllähän ne männät yleensä tuollaisen tapahtuman kestää, mutta voihan tuollanen vaurio joissakin tapauksissa aiheuttaa yhä käytettäessä aina lisävaurioitakin.

Tuota kolme vuotta sitten mainittua vanua itsekin nähnyt joissakin suodattimissa, mutta äkkisiltään en keksi kyllä miten se estäisi kosteuden pääsemisen moottoriin, saatika kun siitä vähäisestä kosteudesta nyt ei oikealla käytöllä varsinaisesti haittaakaan ole.

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 23.1.2014 11:00

pätkä ajoa alle 20 km matka niin näitä ongelmia varmasti tulee kun moottori ei edes saavuta normilämpöjä.

Viimasuoja paikoilleen noita ongelmia ehkäisemään.

simooo
-
Viestit: 31
Liittynyt: 25.8.2009 17:38

Reiän poraaminen

ViestiKirjoittaja simooo » 15.2.2015 10:42

Mitenkä onko näitä reikiä nyt joku täällä todellakin porannut vai ihan ajatuksia vain?
Jos on niin olisiko mahdollista saada tarkkaa koordinaattia mihin kohti ja minkä kokoinen?
Sekä jos on sattunut kuvia tallentumaan kyseisestä operaatiosta?

Itsellä on kyllä keula tulpattuna ollut syksystä saakka mutta silti tästä lukeneena miettynyt jos tällä keinolla mielenrauhaa vähän saisi lisää. Siis Passat 3C kyseessä.

Axi
-
Viestit: 1318
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 15.2.2015 16:07

On niitä reikiä aikanaan porailtu, ja sitten uusittu letkuja öljyvuotojen takia.

Maskinpeite on paras ja toimiva apu, kunhan sen muistaa laittaa keulaan ajoissa ja ottaa pois vasta kevätkeleillä.

Tehtaan miehet kehittivät aikanaan välijäähdyttimen ohivirtauskanavalla, mutta maskinpeiton sekin vaati.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 15.2.2015 16:42

Mitenkä onko näitä reikiä nyt joku täällä todellakin porannut vai ihan ajatuksia vain?
Jos on niin olisiko mahdollista saada tarkkaa koordinaattia mihin kohti ja minkä kokoinen?
Taisi olla ihan valmistajan ohje että millin reikä jäähdyttimen lähtöpuolelle alimpaan kohtaan. Jos löytyy puolen millin terä, niin sekin luulisi riittävän kun eihän sitä vettä tuu niinkun hanasta.

E: Katos vaan, oon jo neljä vuotta sitten kertoillu samaa...


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 54 vierailijaa