Yhden kun korjaa niin toisen saa alottaa

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Kati__
-

Yhden kun korjaa niin toisen saa alottaa

ViestiKirjoittaja Kati__ » 15.2.2010 21:53

Golffi sanoi jouluna hyvää joulua ja mahtavaa uuttavuotta, kansiremppa edessä.. Pannuhuoneessa on nyt kaikki mömmöt sekaisin.. Pari kysymystä ennenkuin edes harkitsen korjaavani sitä:

- Tuleeko kalliiksi
- Onko todennäköistä että moottori sippaa, vaikka kansi kunnostettaisiinkin
- Voiko kannen mukana mennä rikki jotai suurempaakin

Tosiaan lievästi sanottuna olen joutunut tässä vuoden aikana korjaamaan autoani ja nyt on kyllä vinkit vähissä ja niin on kyllä hermotkin.. HELP MEE! :D

Jannu703
-

ViestiKirjoittaja Jannu703 » 15.2.2010 22:08

Kustannuksethan riippuu ihan siitä mistä osat ja tarvikkeet hankkii.
Moottorin pärähtäminen muuten riippuu taasen hyvin pitkälti siitä kauanko liemet sekaisin sillä on tullu ajeltua.. Ei nyt ihan pienistä ota itteensä, mutta ei se ikinä hyvää tee jos on jäähdytinnesteet öljyn seassa...

PS. mulla olisi kansi sulle jos se kerta on menny, pistä privana kyselyä jos innostut golfia vielä remppaan/rempatuttaan...

Ike
-

ViestiKirjoittaja Ike » 16.2.2010 2:18

Tuleeko kalliiksi
Kaikki on niin kovin suhteellista, mutta pelkkä auton ajoon saattaminen on tuskin kustannuskysymys, mikäli kyse on vain kannesta, vaikka siihen laittaisi kaikki uusiksi.

Mitä tähän tulee:
Voiko kannen mukana mennä rikki jotai suurempaakin
Riippuu kovasti siitä, mitä on mennyt ja miten, onko vain kansipahvi palanut/vuotanut, onko kansi halki, jako seonnut, venttiili/(t) katki, männät puhki vai mitä(kaikkea).
kaikki mömmöt sekaisin..

Bensa-öljy-jäähdytinneste-mikstuura vai?

-Melkeinpä nostaisin kannen irti ja tutkiskelisin tilannetta.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 16.2.2010 15:15

Vaihtoon?

Jos kansi on ehjä niin voit päästä pelkällä kannen plaanauksella jolloin riittänee kannentiivisteen ja pulttien uusiminen.
Mutta jos paljon ajettu niin kansiremppa koneistamon osalta pyörii 200-300e välillä, tällöin kanteen uusitaan ventiilit, ohjurit ym. Tuohon summaan päälle tiivistesarja, kansipultit ja mahdollinen työ.
Tämäkin on yksilökohtaista, tiedän muutaman -90 jetan joissa nuo ohjurit oli 200tkm lukemassa jo vaihtovalmiit, meidän edesmenneeseen audiin ne uusittiin 350tkm lukemassa kansiremontin yhteydessä.

Mitä muuta siihen pitää/kannattaa vaihtaa, nokkaremmi,vesipumppu?
Jos paljon ajettu niin missä kunnossa alakerta?

Rynnäkköpäärynä
-

ViestiKirjoittaja Rynnäkköpäärynä » 18.2.2010 23:11

Suhteilla halvalla jostakin toimiva käytetty moottori?

Kati__
-

ViestiKirjoittaja Kati__ » 24.2.2010 8:17

Joo oon miettiny tässä koko autoa ja tulin siihen tulokseen että korjatkoot sitä ken haluaa minä en siihen enää koske.. viime syksylle sitä on korjattu reilu 1 000€ edestä eikä tässä enää tee mieli maksella, etenkään näillä opiskelijan palkoilla. Jos joku haluaa golffin osia netti autosta ID: 3050383 :D

Alustavasti yritän myydä sitä kokonaisena mutta jos ei tunnu menevän kaupan nii sitte osia lähtee eripuolille suomea.. ja loppu ruumis paalaamoon :D Nyt mulla loppu huumorin taju tuon auton kanssa xD

Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”