VW Golf 3 ja siihen 19" vanteet
Valvoja: ffp jäsenet
VW Golf 3 ja siihen 19" vanteet
Onko kenelläkään kokemusta 19"vanteista 3-korin golffissa? Venyykö kaaret tarpeeksi vai pitääkö alkaa leikkaamaan ja hitsaan levitys soiroja?
Niin kyseessä on 3ovinen vr6 golffi.
Kiitos jo etukäteen vastauksista
Niin kyseessä on 3ovinen vr6 golffi.
Kiitos jo etukäteen vastauksista
Viimeksi muokannut Kimmo-82, 10.2.2010 21:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
205/40x17 lienee suht oikea koko 3-koriseen? eli jos siihen vertaa tuota 215/35x19 kokoa niin kehä kasvaa lähes 12cm joka tarkoittaa sitä et renkaan halkasia kasvaa melkein 4cm.
Jos lainataan tuosta yhtä kuvaa jossa tekstin mukaan juuri nuo 205/40x17 pyörät alla ja madallustakin jonkun verran niin eipä tuonne oikeen hyvin saa 215/35x19 rengastusta istutettua.

Jos lainataan tuosta yhtä kuvaa jossa tekstin mukaan juuri nuo 205/40x17 pyörät alla ja madallustakin jonkun verran niin eipä tuonne oikeen hyvin saa 215/35x19 rengastusta istutettua.

Mielipidemylläkkään täytyy heittää, että 18" mahtuessaan voisi näyttää vielä asialliselta vakiokaarilla ilman isompia levityksiä, mutta kyllä tossa jonkun verran joutuu noita 19" pyöriä vääntämään paikalleen...
Laskeskelin kanssa seuraavaa kun ei ole omaa kokemusta, ehkä tästä on jotain apua:
205/40R17 halkaisija 59,58cm
215/35R19 halkaisija 63,31cm
Halkaisijoiden erotus: 3,73cm
Vanne tulee siis 19-tuumaisena kutakuinkin puoleenväliin 40:n profiilia tuossa 17-tuumaisen koossa ja rengas jäisi vielä vajaan parisen senttiä kaaren sisään, olettaen renkaan mahtuvan leveyden suhteen vielä sellaisella ET:llä, joka jättää renkaan kulutuspinnan kaaren sisään.
Eli jos leikkaamaan lähdet, niin varmaan tuuman (?) verran joutuisi kaarta leikkaamaan, mukaanlukien puskureiden muokkaus etupäässä takareunastaan ja takapäässä etureunastaan (ks. kuva). Tämä huomioiden kutakuinkin vastaava madallus kuin kuvan autossa.
Vastaava laskelma 18-tuumaisesta:
215/35R18 halkaisija: 60,77cm
Summa Summarum, 18" saattaisi vielä mennä nippanappa maltillisella madalluksella ilman kummempia muutoksia (kaarien rullaus?)...
Kun ei tiedä millaiseen vekottimeen on tulossa niin en sen enempää kommentoi mikä olisi mun mielestä paras ratkaisu, alkuperäiseen kysymykseen pyrin saamaan jotain jeesiä, ehkä auttaa ehkä ei.
Laskeskelin kanssa seuraavaa kun ei ole omaa kokemusta, ehkä tästä on jotain apua:
205/40R17 halkaisija 59,58cm
215/35R19 halkaisija 63,31cm
Halkaisijoiden erotus: 3,73cm
Vanne tulee siis 19-tuumaisena kutakuinkin puoleenväliin 40:n profiilia tuossa 17-tuumaisen koossa ja rengas jäisi vielä vajaan parisen senttiä kaaren sisään, olettaen renkaan mahtuvan leveyden suhteen vielä sellaisella ET:llä, joka jättää renkaan kulutuspinnan kaaren sisään.
Eli jos leikkaamaan lähdet, niin varmaan tuuman (?) verran joutuisi kaarta leikkaamaan, mukaanlukien puskureiden muokkaus etupäässä takareunastaan ja takapäässä etureunastaan (ks. kuva). Tämä huomioiden kutakuinkin vastaava madallus kuin kuvan autossa.
Vastaava laskelma 18-tuumaisesta:
215/35R18 halkaisija: 60,77cm
Summa Summarum, 18" saattaisi vielä mennä nippanappa maltillisella madalluksella ilman kummempia muutoksia (kaarien rullaus?)...
Kun ei tiedä millaiseen vekottimeen on tulossa niin en sen enempää kommentoi mikä olisi mun mielestä paras ratkaisu, alkuperäiseen kysymykseen pyrin saamaan jotain jeesiä, ehkä auttaa ehkä ei.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa