Kimppatilausko: PELTISARJA SYNCRO Passat B3/Golf mk2/Rallye

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

Kimppatilausko: PELTISARJA SYNCRO Passat B3/Golf mk2/Rallye

ViestiKirjoittaja zero » 4.2.2010 17:12

Olen aikeissa teettää omaan G60 syncro Passattiin peltisarjan. Sen suunnittelee ja tekee pieni etelä-suomalainen yritys, jolla koneiden virittämiseen ja peltisarjojen tekemiseen kokemusta.

Kyseessähän on tämän näköinen vänkyrä yhden brittifirman tekemänä:
http://g-werks.com/images/8vSynRalSportMan.jpg
Hinnat näissä on maailmallakin melko korkealla.

Sama sarjahan taitaa mennä kaikkiin mk2/passat B3 syncro alustoihin. Eli Rallyet, Pasuunat G60:t, golf mk2 syncrot Geellä tai ilman, jokunen Jettakin taitaa löytyy.
Eli taitaako käydä myös vapareihin, ei pelkästään G60:hin.
Saan parin päivän sisään tekijältä tarkemmat suunnitelmat primäärien pituuksista/halkaisijoista, yms. tietoa mikä varmaan kiinnostaa.

Onko kiinnostuneita? Sarja tehdään passatin pakosarjaa ja sen ensimmäistä jatko-osaa mallina käyttäen jigissä. Työtä kun tuossa jigin tekemisessäkin jo on, niin useammalla pääsisi halvemmalla.

Alustavasti keskustelussa hinta on määrästä riippuen 300-400e välissä. Materiaalina ei ainakaan valmistajan mukaan rosteri, vaan joku vääntöäkin kestävä.

Kiinnostuneet laittakoon kysymyksiä ja kiinnostustaan.
Katsotaan ensin kiinnostuneet, ja sitten joutuvat oikeasti halukkaat asiaan sitoutumaankin kun alkaa valmistus. Mietitään kuviot selviksi kun selviää kpl määrä.
Viimeksi muokannut zero, 4.2.2010 17:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 4.2.2010 17:26

Kaipa se kävis etuvetoonkin?

Kiinnostusta ois moiselle, mutta valitettavasti ei ole nyt varaa.

Mutta vaparissa tulee ilmeisesti yhellä putkella tuo loppupää.

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 4.2.2010 18:19

Kiinnostusta löytyy. Tuohon ei ole mihinkään kohtaan suunniteltu mitään jousto-osaa? Alkuperäisessä (ainakin Rallyen) putkistossahan on jousto-osat siinä downpipessä... ja itselläni vuotaa putkisto juuri siitä, siksi kiinnostaisi tuo korvausosa.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 4.2.2010 19:08

Pariputkea lisää, niin toihan kävisi myös Vr6 syncroon :)

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 4.2.2010 20:19

Käyhän se etuvetoonkin, vähän ylimääräisiä mutkia siinä sille on.
Joustoista ei viel tarkemmin puhuttu, eli konstruktioon voidaan luonnollisesti vaikuttaa. En osaa itse sanoa pitäisikö se olla siellä keskellä vai vasta myöhemmin?
Ainakin jatke kohta varmaan pitää olla, tai tuo mallin yksiosainen on varmaan kiva laittaa paikalleen. Näkemissäni sarjoissa ei ole missään ollut jatketta, mut hyvähän se olisi. Kun tunnetusti nuo vw moottorin kumit ovat joustavahkoa mallia...

Heikki mukana niin nyt meitä on kolme halukasta.

Tänään tai huomenna pitäisi tulla tekijän ajatuksia spekseistä.

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 4.2.2010 22:24

Perhanan ahtaassa välissä tuo orggis ainakin on, en tiedä pystyykö sitä edes vaihtamaan kone paikallaan ollessa. Mulla oli tuo kiinni koneessa kun konetta nostettiin paikalleen. NÄYTTI ainakin siltä, että ei sitä sieltä saisi pudotettua pois koneen paikallaan ollessa. Tai vähintäänkin etuakselipalkki pitää tiputtaa alas.

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 5.2.2010 7:12

Eikös orggis tule yläkautta kun ottaa imusarjan pois. Mutta ahdasta siellä kyllä on, voi olla melkoset talkoot väännellä ja käännellä kuvan mukainen käppyrä paikalleen. Siinä(kin) mielessä se olis syytä olla laadukkaasti tehty kestävästä matskusta ja joustoilla varustettu, ettei tarvi jatkuvasti irroitella ja korjailla ratkenneita paikkoja...

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 5.2.2010 11:16

Kyllä se pientä gynelogin taipumusta vaatii, mutta kyl sen taitaa saada ilman kannen ilrroitusta pois kaikki. Tai siis saa, mutta aikamoista harrastetoimintaa se vaatii.
Meidän pitää varmaan tehdä niin et kasataan sit autot samaan halliin ja tehdään sarjatyönä vaihto ;). Menee viimeiseen enää 15min...

KariS
-
Viestit: 740
Liittynyt: 16.12.2004 21:27

ViestiKirjoittaja KariS » 5.2.2010 11:20

Sen taitaa juuri ja juuri saada sieltä välistä pois ilman koneen irrotus. Muistaakseni.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 5.2.2010 11:33

Etuveto g-laderiin tuli muutaman kerran tehty peltipakosarjan irroitus + kiinnitys ja totesin että helpoin on irroittaa imusarja pois edestä häiritsemästä. Imusarjan pulttien irroitus vaan oli ekalla kerralla hieman tukalaa :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa