Termostaattikotelon tiivistyksen jälkeen lämmitysvika why?
Valvoja: ffp jäsenet
Termostaattikotelon tiivistyksen jälkeen lämmitysvika why?
Huomasin joulukuussa että jäähdytysnestettä valuu Audin moottorin alle. Vein auton merkkihuoltoon, jossa termostaattikotelo irrotettiin ja viivistettiin uudella tiivisteellä ja vaihdettiin uusi G12++ -jäähdytysneste. Nestevuoto kyllä lakkasi, mutta niin lakkasi myös lämmitys sisätilassa. Moottori lämpenee normaalisti n. 90 Asteeseen. Merkkihuolto kiristi/ tarkisti mm. ilmauspropun (ilmoitettiin olleen löysällä). Kun ei lämmitys vieläkään toiminut, merkkihuolto vaihtoi vesipumpun ja poisti paineella ilman kennostosta (ilmoituksen mukaan). Mutta vieläkään ei auto lämpene, kylmää ilmaa puhaltaa edelleenkin sisään, vaikka moottori on ajettu kuumaksi. Mistä johtuu että kuuma vesi ei näytä kiertävän kennoston kautta? Merkkihuollossa asiaa ihmetellään, eikä osata kertoa syytä moiseen. Nyt olen taas varannut uuden huolltoajan ja ajelen kylmällä autolla mikä on näissä pakkasissa hieman riskaabelia oman terveyden kannalta. Nyt on jo neljäs käynti tulossaq eikä vieläkään ole asia kunnossa. Huom. lämmitys oli ihan Ok ensimmäiselle "korjauskäynnille" autoa vietäessä, mutta termostaattikotelon tiivistämiskorjauksen seurauksena tuli tämä lämmitysongelma. Miksi näin? Tekikö teknikko jotain joka tämän aiheutti? Ja missä vika? Tietääkö joku?
Onko siinä lämmityksen säätönappulassa ihan normaalisti vastetta kun sitä kiertää? Vai onko kyseessä edes ihan perus mekaaninen väännin vaiko elektroninen säädin nappula? Oliko auto varustettu eberillä tai webastolla?
Omassa autossani on sellainen ihme elektroninen lämppärin säätö systeemi, jossa puhaltimen nopeus, sisäilmankierto ja lämmityslaitteenhanan säätö tapahtuu nappuloilla. Puhalluksen kanavan valinta sentään on vielä ihan perinteinen vaijeritoiminen. Tuli vaan mieleen, että tämän talven aikana mun auton lämppäri on sekoillut miten sattuu, välillä monitoiminäyttö näyttää, että pitäisi puhaltaa täysillä vaikka suuttimista ei tule edes vienoa kesäillan henkäystä. Sama sen hanan kanssa välillä puhallin kyllä pauhaa, mutta hana ei säädy vaikka näyttö niin väittää.
Omassa autossani on sellainen ihme elektroninen lämppärin säätö systeemi, jossa puhaltimen nopeus, sisäilmankierto ja lämmityslaitteenhanan säätö tapahtuu nappuloilla. Puhalluksen kanavan valinta sentään on vielä ihan perinteinen vaijeritoiminen. Tuli vaan mieleen, että tämän talven aikana mun auton lämppäri on sekoillut miten sattuu, välillä monitoiminäyttö näyttää, että pitäisi puhaltaa täysillä vaikka suuttimista ei tule edes vienoa kesäillan henkäystä. Sama sen hanan kanssa välillä puhallin kyllä pauhaa, mutta hana ei säädy vaikka näyttö niin väittää.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 10 vierailijaa