1.6d syöttö
Valvoja: ffp jäsenet
1.6d syöttö
1.6D koneen syöttöä isonnettu. Onko tyhjäkäynti ainoastaan kaasuvivussa säätö vai onko jossain erillinen tyhjäkäyntiruuvi?
Ihmetystä aiheutti myös liian isolle käännetty syöttö joka vei tehot taas pois. Ruuvin kääntö noin 180 astetta vei tehot pois, 90 astetta toi ainakin savutusta lisää. :D Lieköhän syytä vaihtaa suuttimen nokat uusiin? Joskus 12 vuotta sitten samanlainen kone audissa niin syötön isonnus tuntui tuovan "loputtomasti" tehoja ja siinä oli joku oikea tyhjäkäynnin säätöruuvi... Onko siis eroja pumpuissa?
Ihmetystä aiheutti myös liian isolle käännetty syöttö joka vei tehot taas pois. Ruuvin kääntö noin 180 astetta vei tehot pois, 90 astetta toi ainakin savutusta lisää. :D Lieköhän syytä vaihtaa suuttimen nokat uusiin? Joskus 12 vuotta sitten samanlainen kone audissa niin syötön isonnus tuntui tuovan "loputtomasti" tehoja ja siinä oli joku oikea tyhjäkäynnin säätöruuvi... Onko siis eroja pumpuissa?
http://holysmoke.fi/pages/artikkelit.php
Onko pumpun ajoitus oikea/ennakko ja saako putsarin läpi raitista ilmaa riittävästi?
Voit kääntää lisää ennakkoa (ääni muuttuu kireämmäksi), ei siinä kelloa tarvi, onnistuu myös tarkalla työntömitalla mittaaminen, joskin työläämpi.
Onko pumpun ajoitus oikea/ennakko ja saako putsarin läpi raitista ilmaa riittävästi?
Voit kääntää lisää ennakkoa (ääni muuttuu kireämmäksi), ei siinä kelloa tarvi, onnistuu myös tarkalla työntömitalla mittaaminen, joskin työläämpi.
Viimeksi muokannut sa, 21.1.2010 16:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ennakko on laitettu kohilleen joku 50tkm sitten, mutta en saanut tähän hätään säätösatsia että oisin heittänyt sen kohdalleen uudelleen. Eli pitää satsi hommata vielä ja tarkastaa ennakko kunnolla. Putsari on vaihdettu uuteen nyt samalla. Vaijeria en muistanutkaan löysätä, mistäpäin helpointa tehdä?
YKK kohdalleen ja perusennakko kohdalleen. EI kulje ja savuttaa vaaleaa savua. Kokeiltu säätää syöttöä, jolloin savun määrä lisääntyy eksponentiaalisesti ja kulku vähenee. Syöttöä kokeiltu säätää siis myös pienelle jolloin savu vähenee ja kulku lakkaa kokonaan. Perusennakko heitti jonkin verran mutta epäilys siitä onko kohdistettu väärään merkkiin?
Kirjasta ei ollut mairittelevaa apua, mikä on sen syöttöpumpun nollamerkki joka vetää perusennakkoon? Se pyöreä täplä hihnarattaassa vai ura hihnarattaan yhden hampaan kohdalla ja mihin kohtaan se tulee asettaa, eli mikä on se oikea merkki "lohkossa"?
Pumpun laakeri lopussa koska akseli heijaa itseensä nähden käsin hihnapyörästä heiluttamalla.
EDIT: Jos jollain on lainata / myydä ajoitusmittari sekä lukituspala niin viestiä tuleen!
Kirjasta ei ollut mairittelevaa apua, mikä on sen syöttöpumpun nollamerkki joka vetää perusennakkoon? Se pyöreä täplä hihnarattaassa vai ura hihnarattaan yhden hampaan kohdalla ja mihin kohtaan se tulee asettaa, eli mikä on se oikea merkki "lohkossa"?
Pumpun laakeri lopussa koska akseli heijaa itseensä nähden käsin hihnapyörästä heiluttamalla.
EDIT: Jos jollain on lainata / myydä ajoitusmittari sekä lukituspala niin viestiä tuleen!
Alakerta on helpoin kohdistaa vauhtiksen merkin mukaan, vaihdelaatikon päältä muovitulppa pois ja tirkistelemään vauhtiksen lovi keskelle sitä reikää. Pumppu taas on merkeissä sillon ku jakorattaan lovi on asennossa klo12 ja sitä vasten on myös ns. uloke siinä taustapellissä.
Pumpun voi lukita ~13mm tapilla, pumpun etupuolella jakorattaassa reikä ja kiinnikeraudassa samankokoinen että siihen sopivan pitunen/paksunen tappi vain.
Yksi vaihtoehto myös löysätä pumpun kiinnityspultteja senverran että pumppu liikkuu, kone käymään ja käydessä liikutella samalla käyntiä kuulostellen.
Pumpun voi lukita ~13mm tapilla, pumpun etupuolella jakorattaassa reikä ja kiinnikeraudassa samankokoinen että siihen sopivan pitunen/paksunen tappi vain.
Yksi vaihtoehto myös löysätä pumpun kiinnityspultteja senverran että pumppu liikkuu, kone käymään ja käydessä liikutella samalla käyntiä kuulostellen.
Ei selvinnyt tuosta viestistä että mistä autosta oli kyse, mutta jos tuosta jetasta, niin siinä YKK katsotaan kytkinkopan päällä olevasta reijästä ottamalla se vihreä muovi kalus irti 24 tai 27mm kuusiokololla ja siinä vautipyörän päällä on lovi mikä pitää keskittää siihen reikään. Siinä vauhtipyörässä on myös sellainen tasopinta joka näkyy pelkästään sen keskitulpan irroittamalla, mutta se ei ole oikea.
Uuups, eli auto on joku about -83 T3 transporter. Vaihteiston kyljessä on luukku josta on merkki laitettu kohdalleen eli silloin nokka on ykk:ssa.
Siinä pellissä on uloke mutta se on noin kello 11.30 - 13 matkalla ja siinä ei ole mitään merkkejä. Noin kello 11 löytyy peltinen pokkaus taustapellissä joka osoittaa noin yhteentoista ja on noin 3cm pitkä.
Hassua on se, että hyvin usein koneen käynti tyhjäkäynnillä on hyvän kuuloista mutta kierroksilla voima puuttuu ja käynti menee teräväksi. Arvelen että pumppu ei ole nyt ihan kohdallaan ja ennakkoa on liikaa. Kokeilen seuraavaksi laittaa ykk:n ja sitten pumpun loven klo 12.00. Jos alkaa käymään kohtuudella niin sitten etsimään hienoennakkoa pumppua kääntelemällä.
Nokan pitäisi olla kohdallaan mutta samallapa senkin tarkastaa. Jos alakerta on ykk:ssa niin onko nokan rattaan oltava silloin myös merkin klo 12?
Lovella varmaan tarkoitetaan sitä yhdessä hampaassa olevaa viivaa?
Siinä pellissä on uloke mutta se on noin kello 11.30 - 13 matkalla ja siinä ei ole mitään merkkejä. Noin kello 11 löytyy peltinen pokkaus taustapellissä joka osoittaa noin yhteentoista ja on noin 3cm pitkä.
Hassua on se, että hyvin usein koneen käynti tyhjäkäynnillä on hyvän kuuloista mutta kierroksilla voima puuttuu ja käynti menee teräväksi. Arvelen että pumppu ei ole nyt ihan kohdallaan ja ennakkoa on liikaa. Kokeilen seuraavaksi laittaa ykk:n ja sitten pumpun loven klo 12.00. Jos alkaa käymään kohtuudella niin sitten etsimään hienoennakkoa pumppua kääntelemällä.
Nokan pitäisi olla kohdallaan mutta samallapa senkin tarkastaa. Jos alakerta on ykk:ssa niin onko nokan rattaan oltava silloin myös merkin klo 12?
Lovella varmaan tarkoitetaan sitä yhdessä hampaassa olevaa viivaa?
Pumpun laakeri lopussa koska akseli heijaa itseensä nähden käsin hihnapyörästä heiluttamalla.
Et sillä pumpulla pitkälle pääse jos laakeri noin väljä (hihnan vetosuuntaan pieni väljyys menettelee), eli vaihda pumppu ja sen säädät kohdalleen, ei nuo kalliita ole, tallin hyllyllä vuosia lojunut ehjä samanlainen eikä niistä rahalla eroon pääse, verkon painona hyvä.
http://www.vwdieselparts.com/injtim.htm
Et sillä pumpulla pitkälle pääse jos laakeri noin väljä (hihnan vetosuuntaan pieni väljyys menettelee), eli vaihda pumppu ja sen säädät kohdalleen, ei nuo kalliita ole, tallin hyllyllä vuosia lojunut ehjä samanlainen eikä niistä rahalla eroon pääse, verkon painona hyvä.
http://www.vwdieselparts.com/injtim.htm
Viimeksi muokannut sa, 28.1.2010 10:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nokkapyörällä ja sen lovilla ei ole mitään merkitystä, koska siinä ei ole kiilaa. Venakoppa vaan irti ja kytkimen päässä nokkaa se iso ura oltava tiivistepinnan tasalla vaakatasossa, ja luonnollisesti ykkösen nokat yläviistoon eli ns. V-asento.
Golffissa kun kone on "normaaliasennossa" ja merkeissä, niin se pumpun jakorattaan lovi on tällöin klo12. Mutta taustapellissä on se uloke niin sen mukaan vain, tölkissä se taitaa tulla johonkin klo 10-11 välille..?
Golffissa kun kone on "normaaliasennossa" ja merkeissä, niin se pumpun jakorattaan lovi on tällöin klo12. Mutta taustapellissä on se uloke niin sen mukaan vain, tölkissä se taitaa tulla johonkin klo 10-11 välille..?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 55 vierailijaa