Golf climatronic puhallin
Valvoja: ffp jäsenet
Golf climatronic puhallin
Elikkä puhallin ei aina lähde pyörimään. Vika esiintyy talvella "kovalla" pakkasella. Tapahtui eka kerran kaksi vuotta sitten talvella ja nyt pari kertaa tänä talvena. Väliä oli siis pari vuotta. Eli kun auton laittaa käyntiin kylmänä (seisonut vähintään yön yli kovemmassa pakkasessa) puhallin ei käynnisty. Golffissa siis climatronic. Vaikka remppaa mitä nappia minne suuntaan tai sammuttaa koko laitteen ei puhallin lähde pyörimään. Kun ajaa autolla n.puoli tuntia-tunnin lähtee puhallin itsestään pyörimään ihan normaalisti. Puhallinmoottori ei pidä mitään ylimääräistä ääntä,eli tuntus pyörivän ihan normaalisti. Ja vika esiintyy vain pakkasella. No,tulipas aika pitkä kirjoitus. Olisko kellä ideoita missä vika vois olla?
Se on se automatiikka ihmeellistä
Climatronic -automaatti-ilmastointi ei lähde pyörittämään puhallinta välittömästi auton käynnistyttyä. (Toki minimaalista hönkäystä tulee) itsellä menee ainakin talvella muutama kilometri ennen kun alkaa kunnolla puhaltamaan. Mutta ½h - 1h on kyllä aika pitkä aika. Siellä on kourallinen antureita (moottorinlämpö, ulkolämpötila, sisälämpö, nopeus mm.) jotka vaikuttavat puhaltimen nopeuteen. Jokin antureista antaa väärää tietoa. Vag-com:iin auto kiinni ja tutkimaan millaista tietoa climatronic saa silloin kylmänä.
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Eli jos kyseessä IV- mallin Golf paina Eco (vai mikä senyt oli) ja sisäkierto nappuloita yhtä aikaa ~2 sek.
Jos ei vikakoodeja ole tulee näytölle 444
Tuosta löytyy lontoon murteella nuo vikakoodit ja vähän muutakin.
Jos ei vikakoodeja ole tulee näytölle 444
Tuosta löytyy lontoon murteella nuo vikakoodit ja vähän muutakin.
-
- -
- Viestit: 21
- Liittynyt: 1.1.2010 20:33
TRT:lle.
Itsellä oli samaa -01 Golfissa climatronicin kanssa. Ja esiintyi varsinkin jos ajoit pakkasesta lämpimään parkkihalliin. kertoivat mulle puhallinmoottorin hiilien jousten kanittavan. Liekkö sitten totuus. Mutta tuttu ilmiö. Ja oli muillakin käiväröillä jotka toi yhtäaikaa YK-auton samaa probs.
Itsellä oli samaa -01 Golfissa climatronicin kanssa. Ja esiintyi varsinkin jos ajoit pakkasesta lämpimään parkkihalliin. kertoivat mulle puhallinmoottorin hiilien jousten kanittavan. Liekkö sitten totuus. Mutta tuttu ilmiö. Ja oli muillakin käiväröillä jotka toi yhtäaikaa YK-auton samaa probs.
Joo,tein tuon "nappitestin"painamalla eco ja sisäkierto nappuloita yhtäaikaa pohjaan. Tuli näyttöön teksti 4FA 00. Ja katoin tuolta linkistä tuota koodia mitä tarkottaa. Antoi tämmösen tekstin Recirculation flap servo motor. Eli eikös tuo tarkota sisäkierron läpän moottori probleemaa näin vapaasti suomennettuna. Mut eihän tuon pitäisi kai vaikuttaa puhallin moottorin toimintaan? Vai mitenkä?
Täällä myös päivän pähkinänä puhalluksen toimimattomuus auton ollessa kylmä. Golffissani ei tosin ole climaa, vaan manuaali-ilmastointi, mutta oire on samanlainen: auton ollessa kylmä, puhallin pätkii tai ei puhalla ollenkaan ja auton lämmettyä alkaa toimia normaalisti.
Omassa tapauksessa ei ole kyse paikallisen volkkariliikkeenkin tuntemasta moottorin hiiliin liittyvästä ongelmasta, koska bensalämppärin ohjaamana puhallin toimii normaalisti. Vika lienee siis jonkun sortin kontaktihäiriö puhallustehokytkimen ja akun välissä. Sulakeosasto on tsekattu ja ok, eikä muita sähköhäimiä ole, joten vianhaun pitäisi olla suht helppoa, kunhan vaan tarkenisi aloittaa.
Täältä ei siis toistaiseksi suurta apua aiheeseen. Paitsi puoltoääni bensalämppärille...
Omassa tapauksessa ei ole kyse paikallisen volkkariliikkeenkin tuntemasta moottorin hiiliin liittyvästä ongelmasta, koska bensalämppärin ohjaamana puhallin toimii normaalisti. Vika lienee siis jonkun sortin kontaktihäiriö puhallustehokytkimen ja akun välissä. Sulakeosasto on tsekattu ja ok, eikä muita sähköhäimiä ole, joten vianhaun pitäisi olla suht helppoa, kunhan vaan tarkenisi aloittaa.
Täältä ei siis toistaiseksi suurta apua aiheeseen. Paitsi puoltoääni bensalämppärille...
lainaan topiccia kun climasta on kyse.
VAG.comilla katsoin niin antaa tämmöstä koodia
00532 - Supply Voltage B+
07-10 - Signal to Low - Intermittent
00538 - Reference Voltage
07-10 - Signal to Low - Intermittent
01206 - Signal for Duration of Ignition: OFF
35-10 - - - Intermittent
01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)
35-10 - - - Intermittent
jos joku viksumpi osais jeesata. mitähän mahtas olla vialla ja onko pahastikkin?
VAG.comilla katsoin niin antaa tämmöstä koodia
00532 - Supply Voltage B+
07-10 - Signal to Low - Intermittent
00538 - Reference Voltage
07-10 - Signal to Low - Intermittent
01206 - Signal for Duration of Ignition: OFF
35-10 - - - Intermittent
01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)
35-10 - - - Intermittent
jos joku viksumpi osais jeesata. mitähän mahtas olla vialla ja onko pahastikkin?
Lainaampa minäkin tätä
Aamulla räjäytin 1,9tdi,käymään.Climan taululle tuli tekstit normaalisti,puhallin lähti pyörimään.No tunnin kuluttua uudestaan,niin climan taulu jäi pimeeksi.Ei auttanut mikään kylmä auto.Sulakkeet katsoin koetaulun päästä,tuntui olevan ok.onko jossakin releitä tuohon,myös istun lämmittäjät oli kylmänä.Laturista oli mennyt ehkä samoihin aikoihin se vapaalaakeri jumiin,ja laturi ei pyörinyt.Olisko näillä yhteyttä.Tietoa kaivataan,kiitos jukka
Lainaan hieman topicia, itsellä myös ongelmia climatronicin kanssa kun käyttää Eberiä. Eli laitan Eberin päälle niin climatronic heittää puhallinnopeudeksi neljä, lämmöksi 22 ja automaatin päälle, eikä pidä asetuksia jotka laitan ennenkuin poistun autosta. Eli puhallinnopeus kolme, lämpö 24 ja puhallus totta kai econilla tuulilasille. Puhallinkytkentä pitäisi olla oikein, auto on -99 Golf IV GTI. Apua tarvittaisiin mahd. pian, lähtee talli alta ja pakkaset lähenee =(
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa