G60 ei toimi lämpöösenä... Pätkii ja ruoka maistuu..

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Mandeprkl
-
Viestit: 567
Liittynyt: 29.10.2008 20:23

G60 ei toimi lämpöösenä... Pätkii ja ruoka maistuu..

ViestiKirjoittaja Mandeprkl » 21.12.2009 20:25

Nyt se Golohvi sen sitte teki. Kyseessä siis tuo Rallye. Kylmänä pelaa mutta kun alkaa olla lämmin niin rupeaa pätkimään, röpöttämään ja kuluttamaan oikeen kunnolla. Jättää vissiin rikastuksen päälle? Tyhjäkäynti vaeltaa siinä 400-600 välillä... Tulpat mustuu...

Oireilee oikeastaan vain tasaisella kaasulla normaalissa ajossa. Mutta toimii paremmin kierroksilla.

ISV puhdistettu, Sininen lämpöanturi vaihdettu, tulpat ja johdot toimii. Pyörijä ja virranjakaja vaihdettu. Bensanpaineet tyhjäkäynnillä 3baarin paikkeilla. Joitain letkuja vaihdeltu.

Mitenkäs rikkinäinen lambda oireilee?

Demon
-
Viestit: 1397
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 21.12.2009 21:00

Itellä rikkinäinen lambda teki sitä ettei toiminnu ollenkaan. Kaasu vastasi puoleen väliin asti ja sitten hyyty. Eli kun koitit ajaa, painoit kaasua meni kaikki ok, mutta kun pääs sinne 3-3,5k kierrokset niin hyyty.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 21.12.2009 22:16

Lambdan piuha irti ja koettamaan niin sillähän se selviää.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 22.12.2009 0:34

Vähän lambdalta haiskahtaisi. Kylmällä koneella ei ecu ote lambdan signaalia huomioon, lambda kun lämpenee, niin ecu alkaa haistelemaan senkin arvoja -> värät arvot -> vetää pirun rikkaalle. Itsellä oli G60:ssä sama viks joskus. Bensaa meni rikkinäisellä lambdalla ajellessa joku 30l/100km, jos riittikään ja kulkupuoli oli kyllä melkoista röpöttämistä, kaasu pohjassa toimi ainoastaan jollain tavalla, mutta silloinkin tuli kyllä mustaa usvaa putken täydeltä.

Mandeprkl
-
Viestit: 567
Liittynyt: 29.10.2008 20:23

ViestiKirjoittaja Mandeprkl » 22.12.2009 14:22

Lambdahan se oli. Niinku helistin ku ravisti... Nyt pelaa. Tuli samalla kaikki "kangas"päällysteiset letkut vaihdettua ja bensansuodatin.

samza
ffp jäsen
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 22.12.2009 14:24

nii tuli vaan mieleen että olisko se lambda jo voinu olla viimosillaan kun niitä tulppia rikkoi tuossa taannoin? Rikas seos on aika myrkkyä kynttilöille..

Mandeprkl
-
Viestit: 567
Liittynyt: 29.10.2008 20:23

ViestiKirjoittaja Mandeprkl » 22.12.2009 15:09

Juu eikohän se lambda ole ollut sotkemassa seoksia jo jonkun aikaa. Lambdan keraaminen osa vastuksen ympärillä oli poikki ja helisi sielä.. Eli vastus on lämmittittänyt vissiin miten sattuu.. Eiköhän se ole sielä kummitellut..

Mandeprkl
-
Viestit: 567
Liittynyt: 29.10.2008 20:23

ViestiKirjoittaja Mandeprkl » 22.12.2009 15:11

Onneksi nuo kylmemmät platinat ei kerinnyt ottaa nokkiinsa. Vähän karstassa mutta ajaa kunnolla kuumaksi niin eiköhän ne siitä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 17 vierailijaa