1.9 TDI Passat kylmäkäynnistys ongelma

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Holylight
-
Viestit: 3
Liittynyt: 4.4.2007 19:01

1.9 TDI Passat kylmäkäynnistys ongelma

ViestiKirjoittaja Holylight » 20.12.2009 18:00

Ongelma seuraava:

Pakkasta -5, auto tolppaan kiinni ja lämmitystä 1 - 2 tuntia. Käynnistämään hehku vilahtaa starttaan vaan ei käynnisty. Iloisesti pyörittää ja kenties n.10 yrityksen kohdalla lähtee käyntiin. Sitä ennen ei edes lupaa. Samat pakkaset autoa ei tolppaan. Käynnistys, hehkuttaa ja ekasta tulille. Kävin huollossa ja ilmeisesti vesi letkuun tuli joku "jarru" väliin jotta mottorin anturi ei saa liikaa lämpöä ja nyt toimii hienosti -15 pakkasiin asti. Vaan sitten kun menee tuosta yli ei mitään toivoa saada käyntiin lämmitettynä. Noh ensin lämmittää ja sitten odottaa että jäähtyy ja hehku alkaa toimimaan niin kyllä käynnistyy mutta melkosta operaatiota teettää.
Mitä tolle voisi tehdä että lähtis käyntiin tolpasta ihan normisti? Huolto pikkasen nosti käsiä jo pystyyn asian kanssa. Tarkistivat että asennettu oikeaan kohtaan + lisäsivät tuon palikan että ei kuumene joku moottorin lämpötila anturi palmukelien lukemiin.

Vaihtaakko auto? Ostaakko polttoaine lämmitin?
Auto vuodelta 2001 / ajettu n.250tkm ja hehkut vaihdettu syksyllä.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 21.12.2009 17:09

joku "jarru" väliin jotta mottorin anturi ei saa liikaa lämpöä ja nyt toimii hienosti -15 pakkasiin asti

Vaihda tuo anturi jos auttaisi.
Dieselit vaatii polttoainetta käyntiin lähtemiseen ei mitään muuta (on ecua ja ekova niin tuo on lopputulos täällä pakkasissa).

Pomikko
-
Viestit: 50
Liittynyt: 30.7.2003 13:45

Jarru

ViestiKirjoittaja Pomikko » 22.12.2009 8:51

Mitä maksoi tuo "jarrun" asennus? Onko muuta konstia kuin tuo jarrun asentaminen, oma auto tekee samaa eli tolpasta ei millään käyntiin. Moottorina tosin 2,5 TDI V6. Voiko särkeä syöttöpumpun kun joutuu pyörittämään pitkään tolpasta startatessa?

marko586
-
Viestit: 95
Liittynyt: 9.10.2003 23:28

ViestiKirjoittaja marko586 » 22.12.2009 10:25

Ettei vaan tuossakin passatissa olisi sama vika mikä esim omassa borassa (agr) on eli ecu vika. lämpösenä saa sahata käyntiin mutta kylmänä lähtee kuin palmun alta. Apuvirralla voisi kokeilla lähteekö lämpösenä paremmin. Täällä forumilla on ollut aikasemminkin juttua tuosta.

Pomikko
-
Viestit: 50
Liittynyt: 30.7.2003 13:45

Sahata

ViestiKirjoittaja Pomikko » 22.12.2009 10:31

Passatista en tiedä, mutta ainakin oma audi lähtee lämpöisenä käyntiin normaalisti. Ainut missä on ongelmia on juuri tuo tolpasta käynnistäminen.

miika80
-
Viestit: 348
Liittynyt: 6.9.2004 22:22

ViestiKirjoittaja miika80 » 22.12.2009 12:10

yhdessä asiakkaan autos oli ihan samanlaiset oireet ja se reistas ajon jälkeenkin. siinä oli lopulta sitten pumpun ajoitus pielessä. eli kannattaa se tarkistaa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa