Ongelma seuraava:
Pakkasta -5, auto tolppaan kiinni ja lämmitystä 1 - 2 tuntia. Käynnistämään hehku vilahtaa starttaan vaan ei käynnisty. Iloisesti pyörittää ja kenties n.10 yrityksen kohdalla lähtee käyntiin. Sitä ennen ei edes lupaa. Samat pakkaset autoa ei tolppaan. Käynnistys, hehkuttaa ja ekasta tulille. Kävin huollossa ja ilmeisesti vesi letkuun tuli joku "jarru" väliin jotta mottorin anturi ei saa liikaa lämpöä ja nyt toimii hienosti -15 pakkasiin asti. Vaan sitten kun menee tuosta yli ei mitään toivoa saada käyntiin lämmitettynä. Noh ensin lämmittää ja sitten odottaa että jäähtyy ja hehku alkaa toimimaan niin kyllä käynnistyy mutta melkosta operaatiota teettää.
Mitä tolle voisi tehdä että lähtis käyntiin tolpasta ihan normisti? Huolto pikkasen nosti käsiä jo pystyyn asian kanssa. Tarkistivat että asennettu oikeaan kohtaan + lisäsivät tuon palikan että ei kuumene joku moottorin lämpötila anturi palmukelien lukemiin.
Vaihtaakko auto? Ostaakko polttoaine lämmitin?
Auto vuodelta 2001 / ajettu n.250tkm ja hehkut vaihdettu syksyllä.
1.9 TDI Passat kylmäkäynnistys ongelma
Valvoja: ffp jäsenet
Jarru
Mitä maksoi tuo "jarrun" asennus? Onko muuta konstia kuin tuo jarrun asentaminen, oma auto tekee samaa eli tolpasta ei millään käyntiin. Moottorina tosin 2,5 TDI V6. Voiko särkeä syöttöpumpun kun joutuu pyörittämään pitkään tolpasta startatessa?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa