tai onko jopa 2.0 myös samoilla kiinityksillä kun 1.8.
Olis tarkotus laittaa 16v pannu vanhaan formulaan jossa nyt kiinnikeet 1.8 8v koneelle (formula 4). Suurin kysymysmerkki on tuo kiinitys vaihteistoon, tässä kun on Hewlandin laatikko niin pitäis olla vanhan 1.8:n kiinnitysrajapinta.
Täällä varmaan on tieto aiheesta...
Jope
onko lohkossa eroja 1.8 8v ja 16v välillä?
Valvoja: ffp jäsenet
2,0 lohkoissa on sitten jo eroja sivuilla.
Mitä eroja?
16 veessä myös ihan erillaiset huohotus jutut lohkon osalta.
Käypänen silti, et ei liity huohotukset juurikaan laatikon kiinnitykseen?
Kytkimillä joutuu kikkailemaan, 16v:ssä isompi laatikon pääakseli.
Tämäkään ei ihan auennut mulle, miten liitty lohkoon/kaavelin kiinnitykseen?
saatikka kysymyksessä esille tulleeseen hewlandiin?
kytkin/vauhtip. kuitenkin sopii kampiakseliin oli se sitten 1,5 1,6 1,7 1,8 tai 2,0.
Pääasiallisesti vw:n 4syl. isolohkoissa on kaikki kiinnitykset olemassa jo valmiiksi, oli se sitten passatista golf mk1,23,tai4, rocco, corrado jne...
Lohkoissa on kyllä eroja kiinnityksien osalta eri autoissa, peruslohko silti "sama" paikat löytyy.
Nämä siis huomioita itselle vastaantulleista asioista, fiksummat varmaan korjaa mun mahdollisesti väärät käsitykset..
2,0 lohkoissa on sitten jo eroja sivuilla.
Mitä eroja?
Juurikin noissa korvakon paikoissa.Tarkkaan en tiedä missä muuttuu, mutta ainakin korkeat 2,0 lohkot on eri pulttijaoilla. Ei sovi B2/B3 Audin korvakot. Sama sitten jo vähän uudemmissa 1,8 koneissakin (esim. AEB) Joku viisas voisi tuonkin kertoa missä se muuttuu, iitekin oon koittanut tutkia asiaa kun noiitten Audien kans värkkää... Vaihdelaatikon kiinnitykset on samat, ja nuo ei vaikuttane väärinpäinasennuksiin (poikittain) mitenkään.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”