vr6 ongelmia.
Valvoja: ffp jäsenet
vr6 ongelmia.
-tuli tänään nyt sitten ostettua tollanen 95vm vr6.
ja ongelmathan alkoi heti tietysti,halvalla kun auton sai niin tottakai jotain vikaakin täytyy olla :)
auto lähtee käymään hyvin ja käy nätisti,mutta kun lähtee kiihdyttämään niin ei tunnu tapahtuvan mitään.ei kierrä niin kuin pitäis ja nyppii hieman kiihdyttäessä.
tuntuu et 1.6 mk2 golffi menisi ohi vauhdissa.
muutenkin meno tuntuu nyppivältä ajossa.
paikallaan käydessä ja kaasua antaessa kone tuntuu yskähtävän ja sitten ottaa kierrokset.
autossahan on suora sytytys jo ja kaikilla mukeilla se käy kyllä.
Mistä kannattaa lähteä vikaa hakemaan,viisaammat kertokaas?
Auttakaa miestä mäessä,että sais golffin laulaan niin kuin sen kuuluis.
sitten missä helvetissä ton ikäisessä golffissa on diagnostiikan plugi,kun ei löydy samasta paikkaa kun esim 92vm??
ja ongelmathan alkoi heti tietysti,halvalla kun auton sai niin tottakai jotain vikaakin täytyy olla :)
auto lähtee käymään hyvin ja käy nätisti,mutta kun lähtee kiihdyttämään niin ei tunnu tapahtuvan mitään.ei kierrä niin kuin pitäis ja nyppii hieman kiihdyttäessä.
tuntuu et 1.6 mk2 golffi menisi ohi vauhdissa.
muutenkin meno tuntuu nyppivältä ajossa.
paikallaan käydessä ja kaasua antaessa kone tuntuu yskähtävän ja sitten ottaa kierrokset.
autossahan on suora sytytys jo ja kaikilla mukeilla se käy kyllä.
Mistä kannattaa lähteä vikaa hakemaan,viisaammat kertokaas?
Auttakaa miestä mäessä,että sais golffin laulaan niin kuin sen kuuluis.
sitten missä helvetissä ton ikäisessä golffissa on diagnostiikan plugi,kun ei löydy samasta paikkaa kun esim 92vm??
bensapumpusta oli auton mukana 250e. kuitti,että se on vaihdettu.
osaako kukaan sanoa että kuinka kallis toi puola paketti tohon vr6 on,motonetin sivuilta katoin.mutta ne mitä siellä on niin ei taida sopia tohon koneeseen.vai olenko väärässä?
millasia oireita ne lämpö anturit aiheuttavat??kun niistä oon lukenut että niitä on porukka paljon vaihtanut.
osaako kukaan sanoa että kuinka kallis toi puola paketti tohon vr6 on,motonetin sivuilta katoin.mutta ne mitä siellä on niin ei taida sopia tohon koneeseen.vai olenko väärässä?
millasia oireita ne lämpö anturit aiheuttavat??kun niistä oon lukenut että niitä on porukka paljon vaihtanut.
Alunperin nokkapellin tuen varessa on sellainen muovinen työkalu millä pitäisi saada tulpanhatut vedetty. Aiajan saatossa se om saattanut hajota tai hävitä, yleensä varmaan ensimmäinen vaihtoehto.
Jostain saa tuota työkalua metallisena versiona, mutta en nyt muista mistä. Itselleänikin kiinnostaisi, että mistä. Alkuperäistä voi kysellä marmoritiskiltä.
Jostain saa tuota työkalua metallisena versiona, mutta en nyt muista mistä. Itselleänikin kiinnostaisi, että mistä. Alkuperäistä voi kysellä marmoritiskiltä.
-
- -
- Viestit: 319
- Liittynyt: 19.5.2006 23:45
Rahamies hoitaa homman pajalla, mutta p*rsaukiset joutuvat tekemään työkalut itse.
Miun veera kävi talvihuollossa, ja sanoin tuosta tulpanhattuhommasta, ja se huoltomies näytti miulle sellaisen ruuvimeisselin, jonka päässä oli metallinen lenkki. Se lenkki ujutetaan tulpanhatun alle, ja nykäistään hattu pois.
Joku joutelias varmaan löytää bilhelvatasta tai mätänetistä sellaisen työkalun malliksi.
E: tässä
Miun veera kävi talvihuollossa, ja sanoin tuosta tulpanhattuhommasta, ja se huoltomies näytti miulle sellaisen ruuvimeisselin, jonka päässä oli metallinen lenkki. Se lenkki ujutetaan tulpanhatun alle, ja nykäistään hattu pois.
Joku joutelias varmaan löytää bilhelvatasta tai mätänetistä sellaisen työkalun malliksi.
E: tässä
nyt on tulpat vaihdettu ja tulpanjohdot,nykiminen loppui vastaa kierroksiin paremmin,mutta tuntuu vieläkin tehottomalta.
kulutus näyttää ajossa n,80-100 vauhdissa 13-15 litraa sadalla.viittaako toi lamda anturiin kun tuntuu soppaa menevän hiukan liikaa??
ei kai toi kone sentään noin perso ole aineelle?
mitä seuraavaksi kannattaa alkaa vaihtamaan,lämpöanturi,lamda??
onko tossa 95vm koneessa hall anturia,kun on suora sytytys?
kulutus näyttää ajossa n,80-100 vauhdissa 13-15 litraa sadalla.viittaako toi lamda anturiin kun tuntuu soppaa menevän hiukan liikaa??
ei kai toi kone sentään noin perso ole aineelle?
mitä seuraavaksi kannattaa alkaa vaihtamaan,lämpöanturi,lamda??
onko tossa 95vm koneessa hall anturia,kun on suora sytytys?
ihmettelen vaan noita vikoja,kun auto lähtee nätisti käymään niin kylmänä kun lämpimänäkin.se taitaakin olla ainoa hyvä puoli tossa vehkeessä.
katsastuksestakaan ei oo kun kuukausi aikaa ja lapun mukaan päästöt oli ok.
onko toi keltainen lämpötila anturi se joka ilmoittaa lämmön boksille ja sininen mittaristolle?
mitä oireita noi lämpöanturit aiheuttaa jos ne on rikki,voiko se vika olla siellä?
tulpat vaihdoin ja 3tulpanjohtoa,käynti parani,vastaa kaasuun paremmin,mutta silti ei tehoa tunnu löytyvän.
ajoin autolla 80km tänään ja tankki oli täynnä,nyt vähän yli puoli tankkia.ni ei toikaan normaalia jumalauta voi olla.
täytyy huomenna vaihtaa toi lamda,kun sellanen löytyy tosta purku pelistä.se ainakin oli täysin toimiva kun nostin koneen ja laatikon pois.
kohta on halvalla 95vm vr6 myytävänä,jos ei ala toimimaan.
katsastuksestakaan ei oo kun kuukausi aikaa ja lapun mukaan päästöt oli ok.
onko toi keltainen lämpötila anturi se joka ilmoittaa lämmön boksille ja sininen mittaristolle?
mitä oireita noi lämpöanturit aiheuttaa jos ne on rikki,voiko se vika olla siellä?
tulpat vaihdoin ja 3tulpanjohtoa,käynti parani,vastaa kaasuun paremmin,mutta silti ei tehoa tunnu löytyvän.
ajoin autolla 80km tänään ja tankki oli täynnä,nyt vähän yli puoli tankkia.ni ei toikaan normaalia jumalauta voi olla.
täytyy huomenna vaihtaa toi lamda,kun sellanen löytyy tosta purku pelistä.se ainakin oli täysin toimiva kun nostin koneen ja laatikon pois.
kohta on halvalla 95vm vr6 myytävänä,jos ei ala toimimaan.
lambda anturihan se vikana sitten oli,uusi on tilattu.109 e. maksoi boschin alkuperäinen.
koittanut kaivaa tietoa noista vr6 lastutuksista,että miten se vaikuttaa.
onko kenelläkään paikalla lastua ja minkä merkkisiä tai mistä ostettuja??
onko kannattava ostos/pitääkö noi lupaukset paikkansa mitä valmistajat lupaa n.20hv/35nm lisää??
koittanut kaivaa tietoa noista vr6 lastutuksista,että miten se vaikuttaa.
onko kenelläkään paikalla lastua ja minkä merkkisiä tai mistä ostettuja??
onko kannattava ostos/pitääkö noi lupaukset paikkansa mitä valmistajat lupaa n.20hv/35nm lisää??
Ainoat mitä Vr6 kannattaa tehdä on lastu, portata imu- ja pakosarjat tiiviste mittoihin, ilmanputsarin kotelo reikiä täyteen ja nokat.
Ja extrana ehkä keventää vauhtipyörä kytkin/jakopään rempan yhteydessä.
Isompana sit porttauttaa kansi, laittaa IV korisen Vr6 ohuempi kannentiiviste ja Schrick VGI imusarja.
Sen jälkeen sit ilokaasut/remmi johon noi yllä luetellut muutokset auttaa, paitsi ohuempi kannentiiviste.
Tai sit hypätä suoraan turboon :)
Ja extrana ehkä keventää vauhtipyörä kytkin/jakopään rempan yhteydessä.
Isompana sit porttauttaa kansi, laittaa IV korisen Vr6 ohuempi kannentiiviste ja Schrick VGI imusarja.
Sen jälkeen sit ilokaasut/remmi johon noi yllä luetellut muutokset auttaa, paitsi ohuempi kannentiiviste.
Tai sit hypätä suoraan turboon :)
onko kukaan törmännyt vr6 golffinsa kanssa sellaiseen ongelmaan että nopeusmittari ja jenkakello näyttää väärin??
esim navigaattorin mukaan on vaúhtia 80km/h niin jenkaa on 3500 rpm.
tyhjäkäynnillä mittari näyttää oikein sen 1000 rpm.
mistä tota vikaa pitäisi lähteä selvittämään,vaihtaa toinen mittari vai onko vika boksissa,anturit??
viisaammat jos voisitte neuvoa.
esim navigaattorin mukaan on vaúhtia 80km/h niin jenkaa on 3500 rpm.
tyhjäkäynnillä mittari näyttää oikein sen 1000 rpm.
mistä tota vikaa pitäisi lähteä selvittämään,vaihtaa toinen mittari vai onko vika boksissa,anturit??
viisaammat jos voisitte neuvoa.
mikähän mahtaa olla veerassa vikana, kun kylmänä ei lähe kunnolla käyntiin ja kun lähtee niin kierrokset on 2000rmp, sitten kun on ajanut vähän aikaa niin kierrokset tippuu noin 600?? kulutuskin on aika roima kylä ajossa menee 12 - 15 l satasel ja maantiel 10 - 12 l satasel mikähän mahtaa olla siinä vikana? serkku pojalla on ollu kans veera ja se sano että nyt ei ole kaikki kohillaan kun ei lähe kunnolla käyntiin ja syö noin paljon! Tänään vaihoin uudet tulpat ja joku aika sitten olen vaihtanut uuden lämpötila anturin entinen oli keltainen ja uusi oli mustan värinen voikohan siinä olla vika?? tulpat oli Berun Ultra-X?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa