vw transporter 2,4D -93 --> lämpötila- ja polttoainemitta

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

anttiolavi
uusi tulokas

vw transporter 2,4D -93 --> lämpötila- ja polttoainemitta

ViestiKirjoittaja anttiolavi » 7.11.2009 21:20

Minulla transporterissa sekä moottorin lämpötilamittari että naftamittari pimeänä. Näyttää siis nollaa molemmat. Vinkkejä, mistä lähteä tutkimaan? On puhuttu anturin vaihdosta ja jonkun piirilevyn vaihdosta mittariston takaa.

Itse olen aika maalilkko näissä piireissä ja kaipaisin yksityiskohtaisia neuvoja, mistä moottorin lämpötilamittarin anturin löytää ja miten vaihtaa? Sillä ajattelin lähteä liikkeelle. Se on meikäläiselle tärkeämpi värkki kuin tuo naftamittari.

Kiitos avusta!

silvarello
-

ViestiKirjoittaja silvarello » 7.11.2009 21:54

Kokeilepas ekana että lämäset kämmenellä kojetaulun päälle mittariston kohdalle. Jos mittarit herää, niin vika on siinä "lutikassa" mikä on mittariston sisällä. Tai oikeastaan sen kosketuksessa. Auton pitää olla toki käynnissä. On myös mahdollisuus ettei toimenpide auta ja vika on silti tuossa veitikassa.
Tietoa tästä hassusta hyönteisestä löytää kun lukasee tuon "T4 porterien yleispähkäilyä" topicin läpi.
Tuntus olevan tuo yleisin vika. Tottahan siinä voi olla muutakin.

skrade
-

ViestiKirjoittaja skrade » 18.11.2009 18:40

skrade
-

ViestiKirjoittaja skrade » 2.12.2009 19:40

voiko autolla ajaa ilman mittaristoa vai hajoaako jotain sen verran vähän tota vapaa aikaa ettei ehdi ikinä tehdä kerralla koko remonttia

Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”