Hei!
Ongelmia pukkaa! Ajoin moottoritiellä, kun jäljellä oli enää tosi vähän polttoainetta (ehkä noin 50 km olisi pitänyt vielä päästä) ja ABC häämötti kilometrin päässä, niin auto päätti motarivauhdista sitten hyytyä ja ajattelin että nyt se menovesi sitten perkele loppui!
Soitin kaverille ja haettiin lisää löpöä aluksi 5 litraa, mutta silti ei käynnistynyt. Noh tuumattiin, että auto on niin vinossa penkalla, että se ei välttämättä saa kunnolla löpöä. Uudet 5 litraa sisään ----> ei vaikutusta.
Lopuksi hinattiin huoltamon pihaan auto ja siinä vielä starttailtiin, mutta ei yrittänytkään lähteä käyntiin. Savua kyllä tuli putkesta ja starttaukset oli pitkiä ! ! !
Mikä helvetti tämän nyt olis voinut tehdä. Naputtelin releet läpi ja katsoin sulakkeet, mutta ei vaikutusta. Rele nro. 109 on joskus temppuillut, mutta tuntuu että tämä ei oo samanlainen ongelma.
Remmikin on hiljattain vaihdettu ja sitä en sen kummemmin tarkastanut.
KENELLÄKÄÄN VAASAN ALUEELLA VAG.COMIA ? !
SDi AQM Cordoba -01 sammui motarille!
Valvoja: ffp jäsenet
Kyllä mä kauan starttailin ja kaveri katto, et läpinäkyvis putkis ainaki löpö virtas.
Oon jo kauemman aikaa ihmetelly, miksi pakokaasu on alkanut haisemaan todella vanhalle ja tunkkaiselle dieselille, että voisko olla jotain syy-yhteyttä?
Voisko olla että katti olis tukkinu sen verran pakoputkea vaikka sieltä savua päästä tulikin pihalle startatessa...
Oon jo kauemman aikaa ihmetelly, miksi pakokaasu on alkanut haisemaan todella vanhalle ja tunkkaiselle dieselille, että voisko olla jotain syy-yhteyttä?
Voisko olla että katti olis tukkinu sen verran pakoputkea vaikka sieltä savua päästä tulikin pihalle startatessa...
Kokeile kipata dieseliä suoraan suodattimeen. Yleensä niissä on se muovinen osa sokalla kiinni siinä päällä niin siitä reiästä sisään. Tosin ainakin vanhemmassa cordobassa se suodatin on turhan hankalassa paikassa paikassa moiseen operaatioon.
Muutenkin siinä uudemmassakin varman ne kirkkaat pa-putket suodattimen ja pumpun välissä niin näkyykö niissä ainetta liikkuvan?
Muutenkin siinä uudemmassakin varman ne kirkkaat pa-putket suodattimen ja pumpun välissä niin näkyykö niissä ainetta liikkuvan?
Tämähän kuulostaa EGR-venttiin/solenoidin vialle/vajaatoiminnalle. Pakopuoli voi olla aika karstainen, aukase ja tarkista.
Ja tosiaan, PA -suodatin myös täyteen, kun imasee tyhjäksi. Lähtee paremmin käyntiin.
Tuli mieleen myös, että voi vetää ilmaakin reilummin jostakin. PA-suodatin, kovamuoviletkut suodatin-jakajapumppu väliltä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”