Ahtojen ja Maffiarvojen omituinen käytös passatissa.

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

Ahtojen ja Maffiarvojen omituinen käytös passatissa.

ViestiKirjoittaja dr_ink » 22.10.2009 23:12

Ajoneuvon virkaa toimittaa tuollainen 4motion Passat Variant vuosimallia 2005 BDH moottorilla, elikkäs 2.5TDI 132kw.

Ongelmana on aavistuksen laiska kulku alle 2000rpm jonka jälkeen kyllä kimpoaa.
Ahdin on noin 1v /15tkm vanha, maffi noin 1kk:n ja ahtopaineensäätösolenoidi (n75) noin vuorokauden. Maffin vaihdolla pikkasen parani, mutta edelleen tuntuu laiskalta ja logit ahtojen sekä maffiarvojen osalta näyttävät omaan silmään "huonolta".
Äkkiseltään katsottuna maffiarvot nousee hädintuskin tonniin ja ahdotkin näyttäis jäävän tonne 1.3-1.4bar tuntumaan.

Ahtimen säätötanko liikkuu hienosti niin käsin kun alipaineletkua imemällä.

Tässä muutama "käppyrä" tämän iltaisesta testisessiosta
(Vasemmassa reunassa on RPM ja Mbar tai RPM ja mg/h)

Ensin muutama pikainen veto kiusaamalla 1000-4000rpm
Ahdot
Maffi

Sitten nelosella ~1500-4000rpm
Ahdot
Maffi

Ja vitosella ~1000-3500rpm
Ahdot
Maffi

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

ViestiKirjoittaja alspe » 20.11.2009 11:47

Siis venaas ny. Sä ajelet nelosella pintakaasua alle 2000 rpm, niin eihän se silloin mitään pitäisikään ahtaa? Sitten lämää ja ahtaa yli 2000 mbar?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa