Audin bensaongelma

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

eremon
-
Viestit: 10
Liittynyt: 18.3.2009 17:25

Audin bensaongelma

ViestiKirjoittaja eremon » 10.9.2009 19:13

Moro! elikkäs kyseessä olis 80 Audi johon vaihdettu satasen Audin 2 litranen 5 mukinen KP-mylly. eräs päivä hyytyi kesken ajon eikä enää lähtenyt käyntiin. yön yli levänneenä lähti tulille. mutta mutta, vaihdoin bensansuodattimen, niin nyt ei käy ollenkaan. määräjakajalle asti kyllä tulee aine, mut ei siitä eteenpäin ollenkaan.

Mikä mahtaa mättää??

Mr_nice
-
Viestit: 9
Liittynyt: 12.5.2008 19:43

ViestiKirjoittaja Mr_nice » 12.9.2009 21:10

Kuunteleppa suriseeko pumppu. En ole nyt aivan varma mutta ainenkin nuo 5 mukiset KV myllyt ovat ilmeisesti aika ronkeleita että on painetta tarpeeks. Eikös tuo KP ole kanssa vessanpönttö jakavehje?

Minulla tuo coupe teki tuossa kesällä lakon hyytymällä ihan yhen äkin (tai no pätki se noin 2 km matkan enemmän ja vähemmän ja sit loppu). Vähän aikaa seisottua pyöri aina ehkä semmosen 5 sek ja sit loppu. no pumppu kävi sillontällön katkonaisesti eli eikun vaihtoon ja sit alkoivat taas kilometrit maistua.

eremon
-
Viestit: 10
Liittynyt: 18.3.2009 17:25

ViestiKirjoittaja eremon » 12.9.2009 23:38

kyllä pumppu pyörii, 2 viikkoa sitten vaihdettu uus pumppu ja nyt vielä takuuseen uus kun muutaman kerran pyörähti katkonaisesti... mitä tarkoitat vessanpönttöjakajalla?? tää kun ei varoitellu yhtään, ihan kerralla hyytyi koko paska...

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 13.9.2009 0:41

mitä tarkoitat vessanpönttöjakajalla??
K-Jetronic jossa ilmamäärä mitataan "vessanpöntön kannella". Idea (ja ilmaisu) selviää jos avaat ilmatötterön kaukana moottorista.

E: Jokseenkin tuonnäköinen

Kuva

Ja tuossa osan 10 kohdalla:

Kuva

Mr_nice
-
Viestit: 9
Liittynyt: 12.5.2008 19:43

ViestiKirjoittaja Mr_nice » 13.9.2009 12:52

Onkos tämä nyt K-Jetillä vai KE-jetillä vai sitten joku ihan muu systeemi?
Pumppu tankissa vai autonpohjassa?
K-Jet tarvitsee vähän enemmän painetta pumpulta, muistelen lukeneeni että jossain 5 bar pitäisi olla.
Kannattaa tosiaan pumppu vaihtaaja tarkistaa että pumppu on varmasti käypänen paineiden puolesta.

eremon
-
Viestit: 10
Liittynyt: 18.3.2009 17:25

ViestiKirjoittaja eremon » 13.9.2009 13:59

kyllä tää on k-jetronic. yritettiin käynnistellä siten että nosteltiin "pöntön" läppää edestakaisin, muutaman kerran hörähti tulille mutta hyytyi melkein samantien. pumppu on vaihdettu kahteen kertaan... määräjakajalle asti tulee tosi hyvin paineet, mut siitä eteenpäin ei lähde kuin yhtä putkea pitkin, ilmeisesti kylmäkäynnistimelle.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 13.9.2009 14:07

Ota suuttimet irti ja laita ne 1.5L limpparipulloihin. Sit hyppylangalla jatkuvat virrat bensapumpulle ja nostat ilmamäärämittarinlautasta ja katsot tuleeko mitään. Jos ei tule, niin suuttimet irti letkuista ja tuleeko letkuista mitään. Jos ei niin määräjakaja on tod näk ruostunut, juminut yms umpeen. Määräjakan voi irroittaa ilmanputsarin rungosta ja kokeilla liikkuuko keskellä oleva mäntä vapaasti.

eremon
-
Viestit: 10
Liittynyt: 18.3.2009 17:25

ViestiKirjoittaja eremon » 14.9.2009 13:03

no nyt se prkl keksi uuden vian, kipinä hävisi tällä kertaa. hall-anturin vaihdoin n. 2 kuukautta sitten kun hävitti kipinää... taitais olla helpoin vaihtoehto pistää paaliin koko raato


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa